۰
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۰

از انتقادات دختر سعید راد تا وصیتی که عملی شد

مراسم تشییع سعید راد با حضور جمعی از طرفداران فوتبالی و سینمایی این بازیگر در حالی برگزار شد که اعلام شد طبق وصیت‌، این بازیگر در کنار محمد علی فردین به خاک سپرده می‌شود و همچنین دخترش از «برخی قضاوت‌ها و بی فکری‌ها» که درباره ماه‌های آخر زندگی پدرش از سوی برخی مطرح شده است، انتقاد کرد.
از انتقادات دختر سعید راد تا وصیتی که عملی شد

 صبح چهارشنبه ۳ مردادماه، دو روز پس از درگذشت سعید راد جمعی از هنرمندان و مردم علاقه‌مند به این بازیگر در حیاط خانه سینما گرد هم آمدند تا این هنرمند قدیمی کشور را به خانه ابدی بدرقه کنند.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را کامران ملکی برعهده داشت، علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما گفت: در ضیافت کهکشانی امروز فردین بزرگ، ناصر ملک مطیعی بزرگ و دیگر ستاره‌های مطرح سینما میزبان یک ابر ستاره و همیشه ستاره هستند. سینما یکی از ستاره‌های تابناک خود را از دست داده ولی این ستاره خاموش شدنی نیست. سعید راد تا ابد ستاره رعنا و بالا بلند سینما باقی‌ خواهد ماند.

محمد مهدی عسگرپور رییس هیات مدیره خانه سینما نیز در سخنانی بیان کرد: سعید راد فردی عاشق وطن و جدی در کار بود که این معجون بسیار ارزشمند است. تقریبا آرزوی دست نیافتنی شده که با سینماگری وداع کنیم که به دلایل مختلف سختی نکشیده باشد مثل آقای راد که به عشق وطن و مردم به ایران برگشت.


پژمان بازغی رییس انجمن بازیگران خانه سینما هم بیان کرد: تعجب می‌کنم که چرا چهره‌های جوان را در این مراسم کمتر میبینم و امیدوارم همدلی بیشتری وجود داشته باشد چون چنین هنرمندانی الگوی راه هستند.
همچنین تشکر ویژه می‌کنم از باشگاه پرسپولیس که برای این مراسم و بدرقه آقای راد، چهره‌های این تیم حضور دارند.

در ادامه کامران ملکی‌ با اشاره به گرمای هوا و اینکه یکی از گرمترین روزهای سال است، گفت: بسیاری از همکاران آقای راد به دلیل گرما امکان شرکت در مراسم را نداشتند که بعدا در مراسمی که برگزار خواهد شد حضور خواهند داشت.

سام راد پسر سعید راد با صدایی پر از بُغض نیز در سخنانی کوتاه گفت: ایران و سینمای ایران یک عقاب و بازیگر حرفه‌ای را از دست داد و ما پدر خود را. تاریخ تولد و فوت ایشان در این روزها منتشر شده است ولی وسط این دو یک خط تیره قرار دارد. بابای من بین‌ تاریخ تولد و درگذشتش را برای شما زندگی کرد.

نگاه راد دختر این هنرمند هم در ادامه بیان کرد: من و برادرم فرزندان ستاره سینما سعید راد هستیم و از طرف تمام خانواده از حضور شما و دعای خیرتان که بدرقه راه پدرم است تشکر میکنم. سعید راد سال‌ها بر پرده سینما درخشید؛ ستاره‌ای که عشقش دوربین ‌و نفسش پرسپولیس بود. 
همه وقتی شنیدند پدرم ناخوش شده تعجب کردند و گفتند چطور آن بازیگر سالم اسیر بیمارستان شد. من و همسرم ۱۰ ماه با کمال عشق و قدرت از پدر مراقبت کردیم تا اینکه به دلیل شرایط ایشان مجبور شدیم به یک آسایشگاه خصوصی ایشان را منتقل کنیم اما متاسفانه قضاوت کردن برای برخی آدمهای بی فکر عادت شده است، در حالی که این موضوع خط قرمز پدرم بود و چه حیف که این «صادق‌کرده» را باز هم رها نکردند.

او افزود: پدرم هر روز می‌پرسید نگاه، من خوب می‌شوم؟ و افسوس که این انتظار بی‌جواب بود. او دوست نداشت در این دوران کسی او را ببیند چرا که سعید راد سینما بود. در این مدت، خبر درگذشت برخی همکارانش او را خیلی ناراحت کرد ولی نمی‌توانست حرفی بزند.
درگذشت آتیلا پسیانی، داریوش مهرجویی، فریماه فرجامی، فرامرز اصلانی و بدتر از همه رضا داودنژاد او را بسیار غمگین کرد و می‌گفت: من اینجا چکار میکنم؟

او در پایان از حاضران درخواست کرد که پدرش را تشویق کنند.

بخش پایانی مراسم قرائت دلنوشته‌ای از سوی برادرزاده این بازیگر بود و بعد با خواندن نماز میت پیکر سعید راد همراه با پخش ترانه سلام آخر احسان خواجه امیری به قطعه هنرمندان بدرقه شد.
پیکر سعید راد طبق وصیت خودش کنار مزار محمد علی فردین (بازیگر) به خاک سپرده خواهد شد که در طبقه فوقانی مزار محمد اشتری (فیلمنامه نویس) می‌شود.

در حاشیه:

* با ورود پیکر این هنرمند در میان جمعیت حاضر به حیاط خانه سینما،‌ مراسم دقایقی مانده به ساعت ۱۰ با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، درحالی که به دلیل ازدحام شروع مراسم با تاخیر همراه بود.

* اگرچه برگزاری چنین برنامه‌هایی در خانه سینما بی‌سابقه نیست اما ورود تعداد زیاد مردم سبب بی‌نظمی شد به طوری‌که حضور برخی هنرمندان را در بخش اصلی مراسم با مشکل مواجه کرد.

* احمدرضا درویش، مازیار میری، منوچهر شاهسواری، هومن حاجی عبداللهی، علی اوجی، محمود خوردبین، غلامرضا موسوی، جمشید گرگین، علی قائم مقامی،حمید استیلی (بازیکن سابق فوتبال)، اصغر حاجیلو، ساره بیات و... از جمله حاضران در این مراسم بودند.

کد مطلب: 220133
برچسب ها: سعید راد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *