۰
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰

«واگعیه یا کیکه» رکورد میم‌های کاربردی کاربران ایرانی را شکست!

براساس فصل سوم گزارش سالانه دیتاک برای سال ۱۴۰۲، به ترتیب میم‌های «واگعیه یا کیکه»، «جدی می‌فرمایید؟» و «مشکل داری؟» سه تا از پرکاربردترین میم‌های کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی بودند.
«واگعیه یا کیکه» رکورد میم‌های کاربردی کاربران ایرانی را شکست!
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ فصل سوم گزارش سالانه دیتاک به موضوع مصرف رسانه‌ای ایرانیان پرداخته شده است. یکی از بخش‌های این فصل ۷ تیکه کلام و میم پرکاربرد کاربران ایرانی را بازگو کرده است.
میم، اصطلاحی برای توصیف موضوع، عقیده، رفتار، تصویر یا شوخی به سبک اینترنت و رسانه‌های اجتماعی است. میم‌ها یک مفهوم یا تکیه‌کلام بودند که تبدیل به یک پدیده چند جنبه‌ای شده و ساختار آن‌ها به شکل چالش‌ها (همانند چالش سطل یخ)، گیف‌ها و ویدئوها تغییر یافته است.

میم‌ها و تیکه کلام‌هایی که به آن‌ها اشاره شده است، اغلب به شکل اتفاقی و به دلیل تفاوت‌های طنزآمیزی سوژه ( لحن یا گویش، زبان بدن خاص، کلمات ابداعی و... ) شهرت پیدا کرده و برای مدتی به تیکه کلامی محبوب تبدیل می‌شوند.

  • این تیکه کلام‌ها صرفا محدود به محتوای متنی شبکه‌های اجتماعی هستند و میم‌های تصویری و صوتی که بدون متن مرتبط، به اشتراک گذاشته شده‌اند، در این بررسی قرار نگرفته‌اند. (مانند ویدئو و آهنگ صادق بوقی)
    از میان ۲۰ تیکه کلام اول این فهرست، چهار مورد از متن ترانه‌های روز ساخته شده‌اند.
    همچنین چهار مورد از این ۲۰ تیکه کلام مربوط به لهجه‌، لحن و یا اشتباه تلفظی کودکان است. این استقبال می‌تواند زنگ خطری برای رواج پدیده کودک کار مجازی باشد.


  •  
کد مطلب: 219247
برچسب ها: فضای مجازی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *