۰
شنبه ۲ تير ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۱

مقایسه شیر گازی‌های تولید داخلی با خارجی

مقایسه شیر گازی‌های تولید داخلی با خارجی

مقایسه شیر گازی‌ های تولید داخلی با خارجی از نظر قیمت یکی از معیارهای بسیار مهم هنگام خرید شیر گازی است. لیست قیمت شیرآلات آذین و یا لیست قیمت شیرالات سارا که محصولاتی ایرانی هستند، به نسبت لیست قیمت یورک ایتالیا به مراتب قیمت پایین تری دارند. جدای از کیفیت و برند شیرآلاتخارجی، در حال حاضر کیفیت بسیاری از شیر گازی های ایرانی قابل رقابت با محصولات با کیفیت خارجی می باشد.

امروزه بازار شیر گازی‌ها بسیار داغ و پویا است. زیرا انواع برندهای داخلی و خارجی در حال رقابت با هم هستند. با این‌حال همیشه سوال پیش می‌آید که آیا شیرگازی‌های داخلی از نظر کیفیت و قیمت با شیر گازی‌های خارجی قابل مقایسه هستند یا نه؟ در این مطلب با مقایسه شیر گازی ایرانی با خارجی قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم.

 

منظور از شیرگازی چیست؟

شیر گازی یا شیر توپی به دلیل عملکرد ساده و سریع در بازار شیرآلات و اتصالات بسیار محبوب و پرکاربرد است. این نوع شیر به صورت on/off کار می‌کند و با قرارگیری در مسیر سیال، آن را کنترل می‌کند. از آن‌جایی که این نوع شیرها در ایران بیش‌تر برای لوله‌های گاز به کار می‌رود، به شیرگازی معروف هستند. با این حال از آن‌ها برای کنترل هر سیال دیگری نیز استفاده می‌شود.   

 

مقایسه شیرگازی‌های تولید داخل و خارج

امروزه برندهای داخلی متعددی اقدام به طراحی و تولید شیر گازی‌های موردنیاز صنایع مختلف می‌کنند. اگر به بازار شیر گازی‌های تولید داخلی نگاهی بیندازیم، می‌توانیم برندها و مدل‌های مختلفی را ببینیم. طبیعی است که برندهای مختلف از لحاظ کیفیت و قیمت متفاوت باشند. علاوه بر این برخی از محصولات برندهایخارجی نیز در بازار وجود دارد و با برندهای معتبر داخلی رقابت می‌کنند.

مقایسه شیر گازی‌ داخلی با خارجی باید بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت، قیمت، تنوع و نیاز مشتریان و .. انجام ‌گیرد. لیست قیمت شیرآلات سارا با لیست قیمت شیرالات خارجی می تواند معیار خوبی برای قیمت کالای ایرانی با کالای خارجی باشد. افراد باید قبل از خرید، این موارد را به دقت بررسی کرده و تصمیم خود را بر اساس آن‌ها بگیرند. در نهایت، انتخاب نهایی بر عهده خود مصرف‌کننده است.

 

• کیفیت و استانداردها

اولین نکته‌ای که در مقایسه شیر گازی‌ داخلی با خارجی باید به آن پرداخت، کیفیت و رعایت استانداردهای خاص هنگام تولید است. هر چند که تولیدات داخلی در سال‌های اخیر رشد و توسعه‌ی زیادی داشته‌اند ولی باز هم فاصله‌ی خاصی با تولیدات خارجی دارند. زیرا تولیدات خارجی با تکنولوژی‌های قوی و پیشرفته تولید می‌شوند. به عنوان مثال کیفیت شیر یکطرفه یورک ایتالیا در مقایسه با شیر گازی های ایرانی به مراتب کیفیت بهتری را دارد. به همین دلیل تولید آن‌ها تحت استانداردهای خاصی مانند ANSI، API و ASME انجام می‌شود.  بدون شک این استانداردها تضمین‌کننده‌ی کیفیت و عملکرد بهتر محصول است. دستیابی به بسیاری از این تکنولوژی‌ها با توجه به شرایط تحریم و وضعیت تولیدات داخلی دور از ذهن است. با این‌حال تولیدات داخلی نیز از تجربه تکنولوژی‌های داخلی در تلاش برای بهبود محصول نهایی نسبت به قبل است.

• دسترسی و پشتیبانی

عامل دیگری که در مقایسه محصولات داخلی با خارجی باید به آن توجه کرد، دسترسی به قطعات و پشتیبانی از محصول است. هرچند که هنگام خرید ترجیح بیش‌تر خریداران، شیرگازی‌های خارجی است ولی شیرگاز‌های تولید داخلی قابل دسترس‌تر هستند. در صورتی هم که نیاز به پشتیبانی باشد، می‌توان به راحتی از خدمات مربوطه استفاده کرد.برای دسترس پذیری نیز می توان به نمایندگی سیتکواشاره نمود. فقط کافی است یکبار لیست قیمت شیرالات سیتکو را انتخاب و خریداری کنید. دیگر نمایندگی های شیرالات سیتکو براحتی در دسترس شما هستند. بنابراین، در نهایت، انتخاب بین شیرگاز‌های تولید داخلی و خارجی بستگی به نیاز و ترجیحات شخصی دارد.

 

 

• قیمت شیر گازی

مقایسه قیمت لیست شیرگازی‌های تولید داخلی با خارجی یکی از معیارهای بسیار مهم هنگام خرید شیر گازی است. بخشی از افراد معتقدند که شیرگازی‌های تولید داخلی از نظر قیمت ارزان‌تر و بهتر هستند، در حالی که برخی دیگر فکر می‌کنند که شیرگازی‌های وارداتی از نظر کیفیت و قیمت بهتر هستند. به طور کلی محصولات داخلی به دلیل کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و عدم وابستگی به ارز خارجی ارزان‌ترهستند. این در حالی است که شیرآلات خارجی به دلیل کیفیت بالا طول عمر بالایی دارند و از این نظر اقتصادی‌تر هستند. بدون شک تصمیم‌گیری در این مورد بستگی به شرایط مالی و ترجیحات مشتری دارد.

• شرایط خاص

علاوه‌بر کیفیت و قیمت، عامل دیگری که در انتخاب شیر گازی داخلی با خارجی مؤثر است، شرایط حاکم بر اقتصاد و بازار است. گاهی عواملی مانند تطابق محصول با استانداردهای ملی و مقررات محلی و شرایط‌ خاص تجاری باعث می‌شود که خریداران شیر گازی‌های داخلی را ترجیح دهند.

برند شیرآلات آذین، شیرآلات سارا و شیرآلات سیتکوتولیدکننده و توزیع‌کننده باکیفیت‌ترین شیرگازی‌های ایرانی

همان‌طور که مطالعه کردید تفاوت‌های خاصی بین شیر گازی‌های داخلی و خارجی وجود دارد. با این‌حال تصمیم‌گیری برای خرید هر یک از آن‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. این در حالی‌ است که امروزه برخی از برندهای داخلی توانسته‌اند تا میزان قابل قبولی به نمونه‌ی خارجی خود مانند شیر گازی یورک ایتالیا نزدیک شوند. در این میان باید از برند‌های شیر گازی آذین، شیر گازی سارا و شیر گازی سیتکو یاد کرد. این برند‌ها سال‌هاست که با تکیه بر دانش و تکنولوژی بومی تلاش کرده‌اند تا با تولید شیرگازی‌های باکیفیت، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.  

در نهایت تصمیم‌گیری درباره‌ی خرید شیر گازی ایرانی یا خارجی بستگی زیادی به خریدار و شرایط و ترجیحات او دارد. ما در این مطلب تلاش کردیم تا به مقایسه شیرگازی داخلی با خارجی بپردازیم.

 

کد مطلب: 218247
برچسب ها: گاز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *