۱
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۶
احمدی نژاد باز هم حاضر نشد سخنان نمایندگان مجلس را بشنود

پاسخ رد احمدی نژاد به یادداشت نایب رئیس مجلس

احمدی نژاد علیرغم اعتراض اغلب نمایندگان، حاضر به شنیدن سخنان نمایندگان نشد و مجلس را ترک کرد
احمدی نژاد علیرغم اعتراض اغلب نمایندگان، حاضر به شنیدن سخنان نمایندگان نشد و مجلس را ترک کرد

محمود احمدی نژاد با رد درخواست مجلس، پس از بیان اظهارات خود، صحن مجلس را ترک کرد و حاضر نشد سخنان نمایندگان مجلس را بشنود.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، مطابق برنامه تعیین شده، رییس جمهور صبح امروز در مجلس حاضر شد و حدود یک ساعت و نیم درباره مسایل مختلف کشور بویژه در حوزه اقتصادی سخن گفت. در اواخرسخنان احمدی نژاد، ابوترابی فرد نایب رییس مجلس، یادداشتی در اختیار احمدی نژاد قرار داد مبنی بر اینکه نمایندگان خواستار ماندن احمدی نژاد در مجلس و استماع سخنان نمایندگان مجلس هستند اما احمدی نژاد علیرغم اینکه این درخواست را "خوب" ارزیابی کرد اما اعلام کرد چون برنامه های دیگری برایش تنظیم شده نمی تواند در مجلس باقی بماند و مجلس را ترک می کند. وی همچنین گفت که اگر نمایندگان لازم می دانند وقتی را از قبل تعیین کنند تا او بتواند سخنان آنها را بشنود. این اظهار نظر احمدی نژاد با اعتراض گسترده نمایندگان مواجه شد و آنها که تا آن زمان در سکوت کامل به سخنان احمدی نژاد گوش داده بودند، به اعتراض پرداختند اما احمدی نژاد صحن مجلس را ترک کرد. پیش از این هم سال گذشته در جلسه طرح سوال از احمدی نژاد، او حاضر به شنیدن اظهارات نمایندگان نشده و مجلس را ترک کرده بود و با توجه به بازتاب بد آن حرکت، پیش بینی می شد این بار رییس جمهور تدبیر دیگری بیندیشد اما طبق روال گذشته عمل کرد.
احمدی نژاد چه گفت؟
احمدی نژاد در اظهارات خود به تببین پتانسیلهای اقتصادی کشور پرداخت و در ادامه با ارائه راهکارهایی خواستار تعامل مجلس با دولت شد. احمدی نژاد گفت می توان برای توسعه جنگلها، معادن و سیستم آبرسانی در عرصه کشاورزی از سرمایه های مردم استفاده کرد تا سرمایه ها به جای آنکه در بازار سکه و ارز هزینه شود در بخش تولید هزینه گردد. وی همچنین به انتقادهایی که در مورد عملکرد دولت در مورد انتخاباتی بودن برخی از برنامه ها همچون افزایش یارانه نقدی در آستانه انتخابات یا استخدام هزاران نفر در دولت مطرح شده است پاسخ داد و بار دیگر با دفاع از افزایش میزان یارانه های نقدی، آن را با بیکمه بیکاری در کشورهای دیگر مقایسه کرد تا با این توجیه، به انتقاداتی که در مورد تنبل پروری بخشی از مردم در صورت افزایش یارانه های نقدی وارد شده پاسخ دهد. وی تنها راهکار مقابله با تحریمهای غرب را اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه ها ذکر کرد.
نمایندگان چه گفتند؟
پس از خروج احمدی نژاد از مجلس، نمایندگان کمیسیونهای مختلف مجلس درباره اظهارات احمدی نژاد سخن گفته و بخشی از آن را بویژه در مورد آمار و ارقام ارائه شده رد کردند. نمایندگان مجلس بر تخلفات دولت در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تاکید کرده و رفتار رییس جمهور در ترک مجلس و عدم استماع سخنان نمایندگان مجلس را مغایر با نظر ارائه شده توسط او مبنی بر تعامل دولت و مجلس توصیف کردند.
به نظر می رسد احمدی نژاد برای اجرای مرحله بعدی طرح هدفمندی یارانه ها و بویژه افزایش یارانه های نقدی جدی است؛ هر چند که در صورت تداوم مخالفت جدی مجلس، مشخص نیست این طرح چگونه اجرایی خواهد شد و آیا احمدی نژاد برای اجرای این طرح در مقابل مجلس می ایستد؟

کد مطلب: 19863
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *