به گزارش مردم سالاری آنلاین، «مسعود درستی» مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو در گفتوگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره علت خرابی برخی دستگاههای فروش بلیت در ایستگاهها و راهکار شرکت مترو برای حل این معضل اظهار داشت: ما خرابی برخی دستگاههای بلیتفروشی را انکار نمیکنیم و به محض این که گزارشی در این زمینه به مسئولان هر ایستگاه میرسد، همکاران ما برای رفع خرابی این دستگاهها تلاش میکنند و ما هم پیگیریهای لازم را انجام میدهیم.
وی افزود: خوشبختانه اکنون مشکلات قبلی در حوزه بلیتفروشی برطرف شده است و در حال حاضر هم بلیتفروشی نقدی و هم فروش بلیت تکسفره در تمام ایستگاههای مترو انجام میشود.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه ادامه داد: مهمترین برنامهای که برای بهبود وضعیت بلیتفروشی در ایستگاهها مترو داریم، راهاندازی سامانه کیف پول شهروندی است. البته استفاده از این سامانه برای تمام خدمات ارائهشده توسط شهرداری تهران گسترش خواهد یافت، اما شروع آن با مترو خواهد بود.
درستی تاکید کرد: سازمان فاوای شهرداری تهران برای راهاندازی سامانه کیف پول شهروندی گام بزرگی را برداشته و در حال حاضر اقدامات نرمافزاری مربوط به این سامانه انجام شده و زیرساختهای سختافزاری مربوط به آن نیز در ایستگاههای مترو در حال نصب است و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.
وی در پایان تصریح کرد: این سامانه به گونهای طراحی شده است که شهروندان میتوانند به صورت اینترنتی و حضوری، کیف پول شهروندی خود را شارژ کنند و از خدمات مورد نیاز خود بهره ببرد. استفاده از این کیف پول بهزودی در متروی تهران آغاز خواهد شد.