۰
يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۵

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب

نشست وزارتی اتحادیه عرب برای کمک به لبنان در راستای اسکان پناهندگان سوری در این کشور از ساعتی پیش آغاز شده است.
به گزارش فارس به نقل از الجزیره، اجلاس وزرای خارجه اتحادیه عرب نشست فوق العاده امروز خود را در قاهره برای بررسی کمک‌های ضروری به پناهندگان سوری در لبنان آغاز کرده است.
نبیل العربی دبیرکل این اتحادیه در سخنرانی افتتاحیه این جلسه گفت که شورای امنیت در قبال بحران در سوریه با وجود گذشت یک سال از ارجاع پرونده به این شورا از دیدگاه درستی تعامل نمی‌کند.
وی گفت که از طریق بان کی مون دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت خواسته است تا با اعزام نیروهای حافظ صلح به سوریه -نه برای مبارزه در این کشور- موافقت کند.
این نشست بنا به درخواست لبنان از اتحادیه عرب برگزار شده است، لبنان برای اسکان دادن به آوارگان سوری کمک‌هایی بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار درخواست کرده است، این کشور تاکید کرده که به زودی ثبت نام از آوارگان جدید و به رسمیت شناختن آنها را آغاز خواهد کرد.
بر اساس تازه ترین گزارش‌های کمیساریای امور پناهندگان در سازمان ملل متحد با ثبت نام صد هزار آواره سوری در ماه گذشته تعداد کل آوارگان سوری در کشورهای همسایه و کشورهای آفریقایی از مرز ۶۰۰ هزار نفر عبور کرده است.
بر اساس این گزارش حدود ۲۰۰ هزار آواره در لبنان ثبت‌نام شده اند و بیش از ۱۵۳ هزار نفر در ترکیه مستقر شده‌اند و ۶۹ هزار نفر به عراق و ۱۳ هزار نفر در مصر و بیش از ۶۵ هزار نفر در کشورهای شمال آفریقا هستند.
آوارگان اردن نیز بالغ بر ۱۷۶ هزار نفر هستند و گزارش های جدید نشان می دهد که این کشور توانایی پذیرش ۲۸۰ هزار پناهنده جدید را نیز دارد.
کد مطلب: 19554
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *