۰
شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۶
استقلال 6-1 هوادار؛

آتش بازی پسران آبی پیش از دربی

آبی‌پوشان پایتخت با ارائه یک نمایش تهاجمی و جذاب توانستند بردی 6 گله را در خانه جشن بگیرند.
آتش بازی پسران آبی پیش از دربی

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، آبی‌پوشان پایتخت بعد از پیروزی پرسپولیس در مقابل مس کرمان، برای بازپس‌گیری جایگاه خود و بالاتر از ایستادن از حریف سنتی پیش از برگزاری دربی، امشب در ورزشگاه آزادی تهران مقابل هوادار به میدان رفتند. شاگردان ریکاردو سا پینتو بعد از کسب 4 پیروزی پیاپی مقابل گل‌گهر سیرجان، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن اصفهان و آلومینیوم اراک به دنبال آن بودند تا امشب پنجمین برد متوالی را هم به‌دست آورند و با آمادگی حداکثری مهیای حضور در دربی شوند.

استقلال در 3 رویارویی قبلی‌اش با هوادار توانسته این تیم را شکست بدهد و آبی‌پوشان پایتخت در مسابقه خانگی امشب درصدد آن بودند تا بتوانند چهارمین پیروزی متوالی را برابر حریف هم‌استانی خود جشن بگیرند. هوادار هم بعد از شکست هفته گذشته مقابل پیکان برای رسیدن به رتبه‌ای تک‌رقمی امشب به میدان آمده بود و شاگردان ساکت الهامی انگیزه داشتند تا بتوانند بعد از شکست دادن پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، این‌بار استقلال را هم در این ورزشگاه از پیش بردارند.

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، محمدحسین مرادمند، عارف غلامی (از دقیقه 79: رضا میرزایی)، صالح حردانی، جعفر سلمانی (از دقیقه 69: ابوالفضل جلالی)، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند (از دقیقه 69: امید حامدی‌فر)، محمد محبی (از دقیقه 79: مهدی مهدی‌پور)، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری (از دقیقه 46: پیمان بابایی)

سرمربی: ریکاردو سا پینتو

ترکیب هوادار تهران

مهرداد طهماسبی، فریبرز گرامی، مهدی عبدی، مرتضی منصوری، سپهر روزی‌طلب (از دقیقه 68: محمد میری)، نیما انتظاری (از دقیقه 68: بابک مرادی)، محمد چهارمحالی (از دقیقه 46: مسعود شجاعی)، حسین ابراهیمی (از دقیقه 58: فرهاد زاوشی)، داریوش شجاعیان (از دقیقه 58: محسن سفیدچقایی)، حسین صادقی و محمدجواد محمدی

سرمربی: ساکت الهامی

ریکاردو سا پینتو با توجه به پایان دوره محرومیت روزبه چشمی، این هافبک باتجربه را امشب جانشین زبیر نیک‌نفس کرد و در شب غیبت رافائل سیلوا و کوین یامگا به دلیل محرومیت، سرمربی استقلال 2 تغییر اجباری هم در ترکیب تیمش انجام داد و محمدحسین مرادمند و صالح حردانی جانشین بازیکنان محروم استقلال شدند. ساکت الهامی هم با خارج کردن نام محمدرضا خالدآبادی از ترکیب اصلی و البته عزت پورقاز و صائب محبی، ترکیب تیمش را نسبت به دیدار گذشته مقابل پیکان با 3 تغییر مواجه کرد و مهرداد طهماسبی، فریبرز گرامی و محمدجواد محمدی در ترکیب اولیه امشب هوادار قرار گرفتند.

موعود بنیادی‌فر مسئولیت قضاوت مسابقه امشب را برعهده داشت و در حضور بیش از 10 هزار هوادار استقلالی و در شرایطی که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هم برای تماشای دیدار استقلال و هوادار خود را به ورزشگاه آزادی رسانده بود، نبرد 2 تیم از ساعت 19:36 با قضاوت بنیادی‌فر آغاز شد. استقلالی‌ها از همان دقایق ابتدایی مسابقه مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار داشتند و به دنبال گلزنی بودند که اولین فرصت در دقیقه 6 روی خروج اشتباه مهرداد طهماسبی برای مهدی قایدی به‌دست آمد اما ضربه قایدی پیش از رسیدن به دروازه هوادار توسط دروازه‌بان این تیم مهار شد.

محمد محبی در دقیقه 13 از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه هوادار را تهدید کرد که شوت دیدنی خطرناک محبی با برخورد به دیوار دفاعی تغییر جهت داد و با فاصله بسیار کم از بالای دروازه هوادار به بیرون رفت. شاگردان سا پینتو در ادامه حملات خود این‌بار روی ارسال مهدی قایدی صاحب فرصت گلزنی شدند که ضربه سر امیرارسلان مطهری جایی در چارچوب دروازه تیم هوادار نداشت تا در دقیقه 26 دومین فرصت گلزنی برای آبی‌ها از دست برود. قایدی در شب پرجنب‌وجوش خود توانست در دقیقه 27 دروازه هوادار را باز کند اما بنیادی‌فر اعلام کرد که وینگر استقلال پیش از ضربه شوت خود توپ را با دست لمس کرده و همین مسئله باعث مردود شدن گل آبی‌ها شد.

استقلالی‌ها در دقیقه 33 روی پاس صالح حردانی با تاثیرگذاری امیرارسلان مطهری توسط آرش رضاوند بازهم به گل رسیدند که این‌بار هم گل آبی‌ها پذیرفته نشد و داور مسابقه آفساید مطهری را اعلام کرد تا همچنان 2 تیم با تساوی بدون گل کار خود را دنبال کنند. مهدی قایدی در دقیقه 41 روی توپ‌گیری و پاس استثنایی سعید مهری صاحب یک موقعیت گلزنی دیگر شد که بازهم ستاره ریزنقش آبی‌ها نتوانست گل بزند و ضربه قایدی توسط مهرداد طهماسبی برگشت داده شد تا با وجود برتری آماری آبی‌ها، 2 تیم با نتیجه تساوی به رختکن بروند.

سا پینتو در بین 2 نیمه پیمان بابایی را جانشین امیرارسلان مطهری کرد و نمایش تهاجمی آبی‌پوشان پایتخت در دقیقه 47 باعث شد تا بعد از برخورد مشکوک توپ به‌دست مدافع هوادار و عدم اعلام پنالتی به سود استقلال، روی اشتباه مهلک مهرداد طهماسبی، آرش رضاوند با تیزهوشی گل اول را به سود استقلال به‌ثمر برساند. آبی‌ها بعد از رسیدن به گل برتری، توانستند به خوبی بازی را مدیریت کنند و درصدد آن بودند تا با پرسینگ شدید بتوانند به گل‌های بیشتر دست پیدا کنند.

آبی‌ها بعد از خلق چند موقعیت ناموفق سرانجام روی یک کار ترکیبی زیبا با محوریت آرش رضاوند و پاس نهایی مهدی قایدی در دقیقه 64 توسط محمد محبی به گل دوم دست پیدا کردند. بعد از رسیدن به گل دوم، نمایش مالکانه شاگردان ریکاردو سا پینتو ادامه داشت و در نقطه مقابل با وجود تعویض‌های متعدد ساکت الهامی خبری از تغییر ریتم بازی هوادار نبود و سفیدپوشان در خلق موقعیت گلزنی ناکام بودند.

مهدی قایدی که شب درخشانی را در ترکیب تیمش می‌گذراند، در دقیقه 74 موفق شد به سود تیمش یک ضربه پنالتی بگیرد که در غیاب کوین یامگا، محمد محبی پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده ایستاد و موفق شد دومین گل خود و سومین گل استقلال در مسابقه امشب را به‌ثمر برساند تا آبی‌ها در دیدار خانگی امشب بتوانند بردی پرگل را به‌دست آورند. بعد از ثبت گل سوم استقلال، محبی بلافاصله فرصت برای هت‌تریک داشت که او نتوانست از پاس خوب امید حامدی‌فر بهره ببرد و ضربه محبی از کنار دروازه هوادار به بیرون رفت.

استقلالی‌ها به نمایش تهاجمی خود بعد از رسیدن به گل سوم ادامه دادند اما در دقیقه 84 روی غفلت خط دفاعی آبی‌ها، محسن سفیدچقایی روی پاس مسعود شجاعی توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. با وجود رسیدن به گل اول تیم هوادار، اما آبی‌پوشان پایتخت توانستند به بازی بازگردند و کار تیمی زیبای شاگردان سا پینتو باعث شد تا روی پاس پیمان بابایی، سعید مهری در دقیقه 85 گل چهارم را وارد دروازه هوادار کند. بعد از این گل، همچنان نمایش تهاجمی شاگردان سا پینتو ادامه داشت و مهدی قایدی در دقیقه 89، با یک حرکت انفرادی دیدنی گل پنجم را به تور دروازه هوادار رساند.

قایدی در ادامه شب رویایی خود در ترکیب استقلال، در دقیقه (1+90) بار دیگر موفق به کسب پنالتی به سود تیمش شد که این‌بار در اتفاقی جالب‌توجه حسین حسینی پشت ضربه پنالتی به‌دست آمده ایستاد و توانست گل ششم را وارد دروازه هوادار کند تا در پایان یک نمایش جذاب و بی‌نقص از سوی شاگردان ریکاردو سا پینتو، استقلالی‌ها بتوانند بردی 6 گله را پیش از حضور در دربی پایتخت جشن بگیرند.

آبی‌پوشان پایتخت با کسب پیروزی پرگل در مسابقه امشب برای پنجمین بازی پیاپی توانستند در قامت تیم برنده از زمین مسابقه خارج شوند تا با 55 امتیاز و انجام یک بیشتر نسبت به سپاهان به صدر جدول لیگ بیست‌ودوم صعود کردند. هوادار تهران هم با پذیرش دومین شکست پیاپی با 29 امتیاز در جایگاه دهم جدول باقی ماند. استقلال در هفته بیست‌وهفتم لیگ برتر باید روز یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران دربی پایتخت به مصاف پرسپولیس برود و شاگردان ساکت الهامی هم در همان روز در خانه میزبان گل‌گهر سیرجان خواهند بود.

کد مطلب: 193859
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *