تتلو دست از سر حاشیه بر نمیدارد، یک روز سر و کلهاش در دنیای سیاست و انتخابات پیدا میشود، بار دیگر با رفتاری زشت و الفاظ رکیک در کنسرت مورد توجه قرار میگیرد. حاشیههای تتلو در دنیای مجازی هم عجیب و غریب است. او که پیشتر به دلیل فحاشی در استوریهایش توسط اینستاگرام ریپورت شده بود، حالا با صفحهای جدید رکورد شکنی میکند و دنبال کنندگانش را به رخ میکشد. همین چند وقته پیش بود که از هوادارانش خواست زیر یک پست ده میلیون کامنت بگذارند، و حالا از دوران خانه نشینی استفاده کرده و رکورد لایوهای اینستاگرامی را شکسته است!
به گزارش «
مردم سالاری آنلاین» آخرین لایو اینستاگرامی تتلو 625 هزار ببینده داشته است! اما نکته اینجاست، فردی که در اکثر گفتوگوهای خود حالت نامتعادلی دارد و محتوای لایوهایش بسیار زننده، زشت و حاوی الفاظ رکیک است؛ چرا این حجم از مخاطب را مجذوب خود کرده است؟
ماجرای رکورد شکنی در لایو چیست؟
امیرحسین مقصودلو، معروف به امیر تتلو چند روز پیش در لایو با ندا یاسی یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام توانست رکورد «دِرِیک»، (رپر معروف) را بشکند. در این لایو اتفاق غیر منتظرهای افتاد و یکباره سروکله یک بازیکن یوونتوس پیدا شد، جالب است که داگلاس کاستام در این لایو کامنت هم گذاشته است. دقایقی طول نکشید که این لایو تتلو ۴۳۶ هزار بیننده پیدا کرد. حالا لایو تتلو بعد از رونالدو فوتبالیست پرتغالی در رتبه دوم قرار داشت.
در این گیر دار رکورد شکنی، رونالدو لایو دیگری گذاشت که اینبار با جذب پانصد هزار بیننده رکورد دیگری را ثبت کرد. اما ماجرا به همین جا ختم نشد. تتلو قصد نداشت حالا که همه جا حرف از رکوردشکنی اوست از قافله عقب بماند، لایو دوم او با ندا یاسی 625 هزار بیننده داشت. او توانست بالاتر از رونالدو که از سراسر جهان او را دنبال میکنند قرار گیرد. قطعا مخاطبان تتلو تنها فارسی زبانان بودند.
چرا تتلو این همه مخاطب دارد؟
پاک کردن صورت مسئله است اگر بگویم دنبال کنندگان صفحه تتلو فیک هستند، به خوبی میدانیم و باید به آن اعتراف کنیم که مخاطبان او بیشتر قشر نوجوان جامعه هستند؛ دقیقا حساسترین و آسیبپذیرترین قشر کشور. همانهایی که چند سال دیگر قرار است عناصر اصلی این کشور باشند.
آنها مخاطب فردی هستند که از هیچ زاویهای رفتار متعارفی ندارد. ادبیات صحبت کردن، لباس پوشیدن، تتوهای بسیار و زننده و ... در فرهنگ و باور ما تنها از کسی برمیآید که تعادل روانی ندارد، اما او با همین رفتار توانسته است جلب توجه و جامعه هدف خود را مجذوب کند. اتفاقا او از همین عدم تعادل روانی بیشترین بهره را برده. او از همین طریق توانسته است حس کنجکاوی مخاطب را برای حضور در همین لایوهای اینستاگرامی برانگیزد. قطعا همه 625 هزار مخاطب لایو اینستاگرامی او شیفته و شیدای امیر حسین مقصودلو نیستند، تنها آمدهاند ببینند کسی که رکورد لایو رپر معروف را شکسته در این لایوها چه میگوید. تتلو زمان مناسبی را برای رکوردشکنی انتخاب کرده است، درست زمانی که خانه نشینی رغبت همه ما را به دنیای مجازی بیشتر کرده است.
برای مقابله با تتلو چه کردهایم؟
بیاید صادق باشیم، ما برای مقابله با تتلو و افرادی شبیه به او هیچ اقدامی انجام ندادهایم. ما سرگرمی جذابی در اختیار نوجوانان قرار ندادهایم. صدا و سیما و رسانههای ما برای دور کردن گروههای سنی حساس از جذابیتهای کاذبی چون تتلو هیچ جایگزینی ارائه نکردهاند. پخش کردن برنامهها و سریالهای تکراری (آن هم برای چندمین بار) در روزهای بحران راه حل مقابله با بحران نیست، نسلی که با آن رو به رو هستیم با دنیای جذاب مجازی به خوبی آشناست، راههای استفاده از آن را از والدینش بهتر میشناسد، نمیتوان او را فریب داد باید با او عاقلانه رفتار کرد. تتلو و تتلوها تشنه جلب توجه هستند و برای رسیدن به مقصود خود خط قرمزی ندارند. تا دیر نشده تجدید نظر کنیم...