كوروش نريماني نمايشنامه نويس و كارگردان نامدار ایران گفت: در چند سال اخیر شاهد افت کیفی تئاتر به دلیل خانه نشین شدن هنرمندان خلاق تئاتر و روی آوردن مسئولان این حوزه به تئاتر سفارشی و غیر خلاقه ای است که توسط برخی از اهالی تئاتر به صحنه رفته و الزاما خلاقانه نبوده و از سطح کیفی خوبی برخوردار نبودند.
اين هنرمند تئاتر در گفتوگو با پایگاه خبری فریادگر با بيان اين مطلب ادامه داد: در طول چند سال اخير فضاي لجوجانهاي در تئاتر ايجاد شده است. گويي عدهاي به شدت با تئاتر و با هنرمندان خوبش مقابله ميكنند و متاسفم كه چنين فضايي شكل گرفته است . این هنرمند افزود: بيشتر از آن از اين متاسف هستم كه در اين رويكرد بخشي از هنرمندان هم با مديريت دولتي تئاتر همراه شدهاند كه همه اينها به ضرر تئاتر تمام و باعث شد بخشي از هنرمندان امكان فعاليت پيدا نكنند. کارگردان نمایش « شب های آوینیون » در دو سال گذشته كاملا ثابت شد مسئولان ما علاقهاي ندارند براي تئاتر به عنوان يك هنر سرمايهگذاري كنند، آنها حتي حاضر نشدند براي ساختمانهاي تئاتري سرمايه گذاري كنند بلكه در پي شكل خاصي از تئاتر هستند و همان را ميخواهند. نريماني با بيان اينكه درخواستهاي هنرمندان تئاتر از مديران اين رشته همواره تكرار شده است، اضافه كرد: متاسفانه مشكلات متعددي داريم كه فقط به مديريتهای مستقیم تئاتر و تغییرات آن بر نميگردد، بلكه مساله اصلي ما به رسميت شناخته شدن تئاتر است. نويسنده و كارگردان نمايشهايي همچون «والس مردهشوران»، «شبهاي آوينيون» و «دنكاميلو» با اشاره به اهميت تئاتر در جوامع پيشرفته متذكر شد: دولتها بايد به دنبال تئاتر باشند، نه اينكه اين ماجرا برعكس باشد بلكه يك دولت اگر شايستگي داشته باشد بايد در پي تئاتر باشد. كوروش نريماني خاطرنشان كرد: به دلیل همین سوء مدیریت است که در يكي دو سال گذشته كمتر شاهد آثار خوب تئاتري بودهايم. بلكه انواع و اقسام كارهاي سفارشي و مناسبتي به صحنه رفتهاند که کمتر از نظر کیفی از ارزش بالایی برخودار بوده است.