۰
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۷

آرامکو با ۱۰ پهپاد هدف قرار گرفت

یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز (شنبه) در عملیاتی با عنوان "توازن بازدارندگی دوم " پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان را هدف ۱۰ پهپاد خود قرار داده است.
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز (شنبه) در عملیاتی با عنوان "توازن بازدارندگی دوم " پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته به شرکت نفتی "آرامکو" عربستان را هدف ۱۰ پهپاد خود قرار داده است.
به گزارش شبکه خبری "المسیره" یمن،  "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن  در بیانیه ای تلوزیونی با اعلام این خبر افزود: هدف گیری بسیار دقیق انجام شده و این عملیات در شرقی ترین نقطه عربستان حق قانونی و طبیعی ما در پاسخ به جنایت‌های متجاوزان و محاصره کشورمان طی ۵ سال گذشته است.
وی با تاکید بر این که این اقدام یکی از بزرگ ترین عملیات های ما در عمق عربستان سعودی است، افزود: عملیات توازن بازدارندگی دوم پس از جمع آوری اطلاعات، رصد قبلی و با همکاری آزادگان داخل عربستان صورت گرفته است.
سریع در ادامه هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک ما ادامه دهد، اهداف و عملیات های بعدی ما روز به روز گسترده تر و دردناک تر خواهد تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره گستردگی این عملیات خاطر نشان کرد: تصاویر منتشر شده از آتش‌سوزی گسترده و دود شدید در پالایشگاه های بقیق و خریص باعث شد مقامات سعودی به انجام این عملیات اعتراف کنند اما مقامات سعودی طبق عادت خسارت‌های این عملیات را کم جلوه دادند و سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان در بیانیه‌ای مدعی شد که آتش‌سوزی مهار و خسارت چندانی به دنبال نداشته است.
منابع خبری عربستان صبح امروز از وقوع انفجاری مهیب و آتش‌سوزی در تاسیسات نفتی آرامکو در شرق این کشور خبر دادند.
به نوشته تارنمای "آسوشیتدپرس"، ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی شعله‌های عظیمی را در افق این منطقه به همراه صدای شلیک گلوله نشان می‌دهد.
میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده  که توان تولید روزانه ۷ میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است.  ۷۰ درصد تولیدات آرامکو در پالایشگاه های بقیق تولید می شود.
عربستان و امارات از فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی  و عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل قطحی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
کد مطلب: 114598
برچسب ها: آرامکو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *