; ?>; ?> فرآيند داخلي سازي قطعات خودرو - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۸
دراولين جلسه ستاد تعميق و توسعه ساخت داخل قطعات خودرو در ایران خودرومطرح شد :‌

فرآيند داخلي سازي قطعات خودرو

دراولين جلسه ستاد تعميق و توسعه ساخت داخل ايران خودرو بر اجرای فرآيند توسعه ساخت داخل و نظامات موجود ، تحليل ريسك پروژه هاي خودكفايي مربوط به ميزيك و دو با محوریت تعمیق ساخت داخل، روش هاي پيشنهادي جهت تامين نقدينگي لازم براي توسعه داخلي سازي تاكيد شد .
فرآيند داخلي سازي قطعات خودرو
 


دراولين جلسه ستاد تعميق و توسعه ساخت داخل ايران خودرو بر اجرای فرآيند توسعه ساخت داخل و نظامات موجود ، تحليل ريسك پروژه هاي خودكفايي مربوط به ميزيك و دو با محوریت تعمیق ساخت داخل، روش هاي پيشنهادي جهت تامين نقدينگي لازم براي توسعه داخلي سازي تاكيد شد .
 
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ايكوپرس ،‌اولين جلسه ستاد تعميق ساخت داخل ايران خودرو به رياست فرشاد مقيمي مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو ، مديران ارشد ، مشاور معاونت امور صنايع وزارت صمت  ،مدير گروه پژوهش هاي صنعت و معدن موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني برگزارشد.
دراين جلسه فرشاد مقيمي مدير عامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت :‌ داخلي سازي قطعات  طی دودهه دركشور مطرح است اما به دليل نداشتن چارچوب مشخص و نظامند خیلی راهگشا نبوده است.
وي با تاکید بر ایجاد  فرآیند شفاف در توسعه ساخت داخل تصريح كرد : اگر فرآيند داخلي سازي قطعات را شفاف و نظام مند طراحي كنيم ، محصول با كيفيت تحويل مي گيريم .
مقيمي خاطر نشان ساخت :‌ باید در نظامند سازي داخلي سازي قطعات ،‌ ريسك ها و گلو گاههاي پروژه هاي خودكفايي قطعات مرتبط با ميز يك و دو صنعت  را شناسايي كنيم .
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو تاكيد كرد : براي مديريت واردات و کنترل ثبت سفارش قطعات وارداتی باید  وضعیت تولید قطعاتي كه خودكفاشده و يا درحال خودكفايي است را به وزارت صنعت ، معدن و تجارت گزارش دهيد .
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو خاطر نشان ساخت : همچنین بسته ارائه مشوق  به سازندگان جهت پيشبرد پروژه هاي خودكفايي  نیز باید از سوي ساپكو بررسي و اعلام شود
وي يادآوري كرد : امروز يكي از چالش هاي موجود داخلي سازي قطعات كه نياز مند هدف گذاري است ، نبود چارچوب مشخص در تجميع نياز ها و تقاضاست .
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو افزود : در اين فرآيند داخلي سازي قطعات بايد ميزان داخلي سازي هر قطعه و ارزبري هر محصول ، تضمين خريد از سازندگان بابت قطعه  خودكفا شده ، مشخص شود.
مقيمي تاكيدكرد : بايد در توسعه داخلي سازي قطعات پيشرفته خودرو ازتوان مهندسي  صنايع دفاع تا شركت هاي دانش بنيان استفاده بهينه كنيم .
درادامه منصور منصوري مديرعامل ساپكو گزارشي از روند داخلي سازي قطعات و امضاي قرارداد با سازندگان ارائه داد و اظهارداشت : درميز اول تعمیق ساخت داخل قطعات صنعت خودرو ، 17 قرارداد با حجم ريالي 420 ميليارد تومان به امضا ء رسيد ودر ميز دوم  نیز به زودي براي توليد 34 قطعه با كاهش ارزبري 44 ميليون يورويي با  16 سازنده داخلي قرارداد امضا مي شود . به عبارت ديگر ساپكو درميز اول و دوم 43 پروژه با 33 سازنده امضا كرد ه و يا درحال امضاء‌است كه حدود 2. 81 ميليون يورو(‌به لحاظ تيراژ ساليانه ) كاهش ارزبري خواهد داشت.
همچنين كيومرث فروتني مشاور معاونت امور صنايع وزارت صمت ، آغاز نهضت ساخت داخل در صنعت و تشكيل ميز هاي تخصصي تعميق ساخت داخل را يكي از مهمترين اقدامات انجام شده عنوان كرد و  گفت :ساماندهي ثبت سفارش واردات قطعات و تجهیزات خارجی  جهت حمايت از توسعه توليد ملي ضروري است.
وي با اشاره به برخي از ابراز نگراني ها از ثبت شفارش قطعات مشابه داخلی ، حتي پس از داخلي سازي آنها تاكيد كرد : عزم جدي وزارت صمت براين است كه با ممنوعيت يا اعمال نظام تعرفه اي به رونق توليد و نهضت ساخت داخل كمك كند .
کد مطلب: 114575
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *