; ?>; ?> ستاره و مربعها، قمارخانه‌های آنلاین - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۸

ستاره و مربعها، قمارخانه‌های آنلاین

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسیدگی به مشکل پوشش شبکه‌های ارتباطی، ستاره و مربع‌ها که تبدیل به قمارخانه‌های آنلاین شده‌اند و ساماندهی به پیامک‌های مزاحم را از جمله مطالبات مردم دانست که باید در سال جدید نسبت به آن‌ها توجه جدی شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رسیدگی به مشکل پوشش شبکه‌های ارتباطی، ستاره و مربع‌ها که تبدیل به قمارخانه‌های آنلاین شده‌اند و ساماندهی به پیامک‌های مزاحم را از جمله مطالبات مردم دانست که باید در سال جدید نسبت به آن‌ها توجه جدی شود.
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان «جشنواره شهید رجایی» با بیان اینکه فرآیندها و شاخصه‌هایی برای ارزیابی عملکردها وجود دارد گفت: دو دسته شاخص عمومی و اختصاصی برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها وجود دارد و مدیران باید فارغ از این ارزیابی‌ها توجه کنند که آیا از دو بعد شاخص‌های اختصاصی و عمومی، از عملکرد خودشان رضایت دارند یا خیر؟
آذری جهرمی با تأکید بر اینکه شاخص‌های اختصاصی که همان مأموریت‌های محوله و شاخص‌های عمومی، رضایت مردم است، گفت: رضایت مردم از عملکردمان، اهمیت ویژه‌ای دارد و لازمه آن توجه به این مسئله است که مردم چه خواسته، انتظار و دیدگاهی نسبت به ما دارند.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به درخواستش از مردم برای انتقاد از او در شبکه‌های اجتماعی گفت: مجموعاً حدود 7 هزار پیام و به‌نوعی انتقاد و انتظار و خواسته دریافت شد؛ بخش نخست به مسئله فیلترینگ اختصاص داشت که البته خارج از اختیارات ماست نه اینکه الزاماً همه آن خارج از اختیار ما باشد.
وی افزود: یک بخش دیگر به این برمی‌گردد که مجریان در برابر تصمیم‌های نادرست دفاع و تحرک داشته باشند و بدانند این بخشی از حقوق مردم است. چه کسی باید پیگیر حقوق مردم باشد! مثلاً وقتی یک سایت را بدون دلیل مشخص فیلتر می‌کنند، باید مجموعه‌ای باشد که مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

** تلاش برای ارتقای کیفیت
وزیر ارتباطات، بخش دوم انتقادات مردمی را درباره کیفیت خدمات اینترنت و خدمات صوتی دانست و تصریح کرد: ضروری است برای ارتقای کیفیت و جلب رضایت مردم تلاش‌های خود را بیشتر کنیم.
آذری جهرمی تأکید کرد: بخش سوم انتقاد مردم هم متوجه کم‌فروشی اپراتورهای ارائه خدمات اینترنت است. درست یا غلط؛ این مسئله وجود دارد و مردم این احساس را دارند که اپراتورها در ارائه خدمات خود کم‌فروشی می‌کنند که ضروری است به این مسئله ورود جدی داشته باشیم. مشکل پوشش شبکه‌های ارتباطی، ستاره و مربع‌ها که تبدیل به قمارخانه‌های آنلاین شده‌اند و رسیدگی به پیامک‌های مزاحم، از دیگر مطالبات مردم است که باید در سال جدید نسبت به آن‌ها توجه جدی شود.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید در ادامه این مراسم با اشاره به انتظاراتش برای سال 98 گفت: این «جشنواره» مزین به نام شهید رجایی است و آنچه از شهیدان رجایی و باهنر که مدت‌زمان کوتاهی در دولت حضور داشتند به یادگار مانده، اول ایستادگی بر اصول، دوم ساده‌زیستی و سوم توجه به نظر مردم است.
وی افزود: شهید رجایی و باهنر هیچ‌گاه زیر فشار، اصولشان را زیر پا نگذاشتند. اساساً این انقلاب و نظام بر اساس همان اصول پایه‌گذاری شده است و اگر بنا باشد از اصول کوتاه بیایم و به فروع بپردازیم، این رفتار به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) مقدمه زوال دولت‌ها است.
وزیر ارتباطات تأکید کرد: نکته دوم اینکه لزومی ندارد مدیری برای خودش تشریفات ویژه داشته باشد مدیر باید ساده‌زیست و مثل کارکنانش باشد و اگر امتیاز و مزایایی هست برای همه باشد درغیراینصورت اصلاً نباید باشد.
وی ادامه داد: تبعیض، بد اما بدتر از آن، احساس تبعیض است که ممکن است ناشی از رفتار مدیران باشد و ضروری است همه برای اصلاح رفتارمان تلاش کنیم تا چنین احساسی در مجموعه‌مان از بین برود.
آذری جهرمی تصریح کرد: نکته سوم آنکه انتظار داریم دیدگاه‌های کارکنان انتقال پیدا کند، به‌جز روش‌های مرسوم، دستیاران جوان را هم انتخاب کرده‌ایم که بی‌واسطه حرف‌های کارکنان را بشنوند و اشکالات مدیریتی سازمان را منعکس ‌کنند، دفتر وزیر و ملاقات‌های مردمی هم وجود دارد. راه‌های ارتباطی باید باز بماند و کارکنان هم ایرادات را منتقل کنند.
کد مطلب: 104858
برچسب ها: آذری جهرمی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *