۰
سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۲

درخواست بان کی مون از بشار اسد

رئيس‌جمهوري فرانسه با سازنده خواندن مذاكراتش با دبيركل سازمان ملل اعلام كرد سوريه و طرح جانشيني فاروق الشرع به جاي بشار اسد يكي از مهمترين مسائل مطرح شده در اين مذاكرات بود.
به گزارش اسكاي نيوز، فرانسوا اولاند، رئيس جمهوري فرانسه در كنفرانس مطبوعاتي با بان كي مون، دبيركل سازمان ملل در پاريس گفت: مذاكرات ما بسيار سازنده بود و پرونده سوريه يكي از مهمترين مسائل مورد بحث بود.

وي گفت: اوضاع در سوريه روز به روز بدتر مي‌شود و هرچه زودتر بايد راهي براي پايان دادن به خشونت‌ها در سوريه يافته شود. موضع ما در قبال سوريه واضح است؛ ما از افزايش فشار و تحريم عليه دولت سوريه حمايت مي‌كنيم.

رئيس جمهوري فرانسه با اشاره به درگيري‌هاي مرزي ميان تركيه و سوريه نيز گفت: ما از اين مساله بسيار نگرانيم، خويشتنداري آنكارا مانع بدتر شدن وضعيت شده است!

فرانسوا اولاند در ادامه گفت: ما جانشيني فاروق الشرع، معاون رئيس جمهوري سوريه به جاي بشار اسد را مطرح كرديم و در اين خصوص با بان كي مون مذاكراتي داشتيم.

دبيركل سازمان ملل نيز در اين كنفرانس مطبوعاتي از دولت سوريه خواست تا به طور يك‌ جانبه به خشونت‌ها پايان دهد و آتش بس اعلام كند.

وي گفت: ما در قبال وضعيت سوريه بسيار نگران و خواستار پايان يافتن سريع درگيري‌هاي نظامي و آغاز روند انتقال قدرت در سوريه هستيم.

بان كي مون همچنين از احتمال سرايت ناآرامي‌هاي سوريه به كشورهاي همسايه به ويژه اردن و لبنان ابراز نگراني كرد و از دمشق و آنكارا خواست تا در خصوص درگيري‌هاي مرزي خويشتندار باشد.

وي ابراز اميدواري كرد تا هرچه زودتر راه‌حلي سياسي براي پايان دادن به بحران سوريه يافته شود.
کد مطلب: 10041
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *