۰
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
داریوش قنبری تشریح کرد:

ضرورت های تغییر در کابینه دوازدهم

حسن روحانی با بیش از 23 میلیون رای برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. در دوره قبل انتقادهای زیادی به کابینه حسن روحانی شده بود حالا بسیاری از کارشناسان معتقدند که روحانی باید تغییراتی در کابینه اش انجام دهد.
ضرورت های تغییر در کابینه دوازدهم
حسن روحانی با بیش از 23 میلیون رای برای دومین بار به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. در دوره قبل انتقادهای زیادی به کابینه حسن روحانی شده بود حالا بسیاری از کارشناسان معتقدند که روحانی باید تغییراتی در کابینه اش انجام دهد.
در همین رابطه داریوش قنبری به «مردم سالاری» می گوید: آقای روحانی قطعا نیاز دارد که یک ارزیابی از اعضای کابینه داشته باشد و جای کسانی که خوب کار نکردند افراد تواناتری انتخاب کند.
قنبری با بیان این که ما در این دولت در بعضی وزارت خانه ها شاهد رشد و فعالیت های بسیاری بودیم گفت: برخی از وزرا عملکردشان خیلی ملموس است مثل وزارت نفت، وزارت امور خارجه، و وزارت بهداشت و درمان؛ عملکردشان فوق العاده خوب بوده است تا حدی که مخالفان آقای روحانی هم نمی توانند عملکرد این وزارتخانه ها را منکر شوند. در بخش سیاست خارجی کارآمدی خوبی را شاهد بودیم. در وزارت بهداشت هم اوضاع به همین شکل بود. در وزارت نفت هم کار فوق العاده ای صورت گرفت و بعد از سال ها وارد منابع مشترکمان در پارس جنوبی شدیم و توانستیم حق و حقوق ملت را بگیریم که دستاورد بسیار قابل توجهی بود. قنبری افزود: وزرایی که این توانمندی و کارایی را داشتند باید تقویت بشوند. کسانی که این کارنامه درخشان را دارند قطعا باید مورد حمایت قرار بگیرند.و به آن ها فرصت بیشتری برای ادامه راه و اقدامات بهتر داده شود. این افراد سرمایه های مدیریتی کشور هستند با این سرمایه هاست که کشور می تواند به توسعه و پیشرفت برسد.
این استاد دانشگاه درباره لوزم تغییر در کابینه دولت دوازدهم افزود: در برخی وزارتخانه ها هم به نظر می رسد که می توانست بهتر عمل شود اما این اتفاق نیافتاده است. آقای روحانی به عنوان رئیس دولت باید این ارزیابی را داشته باشد که در چه بخش هایی خوب کار نشده است. در آنجاهایی که احساس می شود مشکل مدیریتی داشته با تغییر مدیران و ترمیم مدیریت این مشکلات قابل حل است. البته برخی از مشکلات هم ساختاری بودند که جای خود را دارند.
عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان این که آقای نعمت زاده مرد توانمند و با تجربه ای است گفت: سن و سال آقای نعمت زاده دستمایه ای است برای مخالفان دولت که انتقاد کنند و بعضا به تخریب دولت بپردازند. من فکر می کنم که در مجموع در حوزه هایی که مخالفان روی آن مانور می دهند و بهانه ای برای مخالفان ایجاد می شود که تخریب کنند باید تغییر صورت بگیرد و تغییر آقای نعمت زاده در همین راستا ضروری محسوب می شود.
قنبری در پایان گفت: الان با توجه به ترکیب مجلس دست آقای روحانی باز است که وزرای مورد علاقه و هم فکر خود را انتخاب کند. در دولت قبلی مجلس نهم سرکار بود مجلسی که اگر نگوییم افراطیون و تند روها در آن اکثریت را داشتند، حداقل اینکه در آن نفوذ داشتند و تاثیرگذار بودند و برخی از گزینه های مورد علاقه شخص رئیس جمهور برای تصدی وزارتخانه ها رای نیاوردند. الان مجلس همسو با دولت است و این محدودیت ها وجود ندارد. حالا اقای روحانی می تواند گزینه های مورد نظر و توانمند خود و کسانی را که نزدیکی فکری بیشتری به او دارند برای تصدی وزارتخانه ها انتخاب کند. نباید فرصتی ایجاد شود که از آن رقبا سو استفاده کنند و عملکردها را زیر سوال ببرند.
کد مطلب: 70567
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *