۰
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳
معادلات دریای سرخ تغییر کرد

شلیک یمن به قلب اسرائیل

حمله موشکی انصارالله یمن به عمق سرزمین‌های اشغالی یک اتفاق ویژه در تحولات پساطوفان الاقصی است. سخنگوی ارتش صهیونیستی مدعی شده که موشک یمنی‌ها در منطقه خالی از سکنه در شرق تل آویو فرود آمده است اما نکته ویژه اینجاست که سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک پرتاب شده از یمن ناکام ماند.
شلیک یمن به قلب اسرائیل
گروه بین‌الملل - الهام یلمی: حمله موشکی انصارالله یمن به عمق سرزمین‌های اشغالی یک اتفاق ویژه در تحولات پساطوفان الاقصی است. سخنگوی ارتش صهیونیستی مدعی شده که موشک یمنی‌ها در منطقه خالی از سکنه در شرق تل آویو فرود آمده است اما نکته ویژه اینجاست که سامانه پدافند هوایی در رهگیری موشک پرتاب شده از یمن ناکام ماند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که موشک یمنی بسیار قوی و فراصوتی بوده و از همه موانع دفاعی عبور کرده و به منطقه نظامی «اللد» در نزدیکی فرودگاه بن گورین اصابت کرده است. منابع بیمارستانی رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۹ صهیونیست در جریان فرار به سمت پناهگاه در نتیجه حمله موشکی یمن به شرق تل آویو خبر دادند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بیش از ۲۰ موشک از سامانه پدافندی حیتس و فلاخن داوود شلیک شده اما نتوانسته اند موشک یمنی را که به تل آویو اصابت کرده رهگیری کنند.
این منابع بیان کردند که این موشک یمنی پس از رخنه در سامانه‌های پدافندی و عبور از حریم چند کشور عربی به تل آویو اصابت کرده و همه تلاشها برای رهگیری آن ناکام مانده است.
این در حالی است که رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موشک بالستیکی که از یمن شلیک شده به منطقه ای در نزدیکی «کفار دانیال» در تل آویو اصابت کرده است.
منابع صهیونیستی همچنین به ترکش‌های موشک‌های رهگیری شده در نزدیکی ایستگاه قطار در نزدیکی تل آویو اشاره کردند.
در همین حال، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این موشک حدود ۲۰۰۰ کیلومتر را طی کرده است. این شکستی برای جبهه داخلی و سامانه پدافندی در قبال این موشک است.
«نوعام امیر» تحلیلگر نظامی صهیونیست در این باره گفت: بالاخره موشک یمنی به اسرائیل رسید. این همه موشک رهگیر برای چه شلیک شد؟
«دورون کدوش» تحلیلگر رادیو رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: موشک حدود دو هزار کیلومتر را طی کرد و زمان مطلوب برای شناسایی و رصد این موشک حدود ۱۵ دقیقه است. زمان زیادی برای رصد و رهگیری آن سپری شده است. موشک رصد شده اما معلوم نیست چه زمانی این رخ داده است.
11 دقیقه و 30ثانیه
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز-یکشنبه بیانیه مهمی را درباره عملیات نظامی ویژه‌ای که این جنبش علیه عمق اراضی اشغالی انجام شد، منتشر کرد و گفت: یگان موشکی ما با یاری خداوند عملیات نظامی ویژه‌ای را اجرا کرد که در آن یک هدف نظامی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی هدف قرار گرفت. این عملیات با یک موشک بالستیک جدید فراصوت انجام شد که در اصابت به هدف خود موفق عمل کرد و سامانه‌های پدافندی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خورد.
وی تاکید کرد: این موشک در مدت زمان ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه، مسافت ۲ هزار و ۴۰ کیلومتری را طی کرد که این امر منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شد، بیش از ۲ میلیون صهیونیست به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند و این رویداد برای اولین بار در تاریخ دشمن صهیونیستی رخ می‌دهد.
همچنین رسانه‌های عبری گزارش کردند که موشک یمنی پس از نفوذ به پدافند هوایی اسرائیل و حریم هوایی چند کشور عربی وارد تل‌آویو شد و تمامی تلاش‌ها برای رهگیری آن ناکام ماند.
الجزیره نیز خبر داد که آژیر خطر در مرکز اراضی اشغالی و در حدود ۲۰ شهرک و شهر در شرق و جنوب تل‌آویو به صدا درآمد.
کانال ۱۲ عبری همچنین افزود: ارتش در حال بررسی علت عدم شناسایی این موشک قبل از رسیدن به مرکز اسرائیل با وجود مسافت زیادی است که از یمن طی کرده است.
در این راستا یک مقام وزارت دفاع یمن نیز خاطرنشان کرد که دیگر جای امنی در اسرائیل وجود ندارد و جنگ نامحدود است.
خشم نتانیاهو و وعده برخورد
در واکنش به حمله موشکی منحصربفرد نیروهای مسلح یمن به تل آویو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که انصارالله یمن بهای سنگینی خواهد داد.
به گزارش الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله صبح دیروز نیروهای مسلح یمن به تل‌ آویو گفت: حوثی‌ها(انصارالله یمن) بدانند که بهای سنگینی بابت هرگونه تلاش برای آسیب رساندن به ما پرداخت خواهند کرد.
نتانیاهو در بخش دیگری گفت وضعیت کنونی شمال اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی) اینگونه نخواهد ماند و برای بازگرداندن صهیونیست‌های ساکن این منطقه به خانه‌هایشان هرکاری لازم باشد انجام خواهند داد و به کم تر از این امر راضی نخواهند شد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین تاکید کرد: ما در چند جبهه متعدد در حال جنگ با «محور شرارات ایران» هستیم؛ محوری که به دنبال نابودی ما است.
«حسن‌‌هانی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از حمله موشکی اخیر انصارالله یمن به تل‌آویو اظهار داشت: حمله اخیر انصارالله یمن به قلب تل‌آویو و تاسیسات استراتژیک رژیم صهیونیستی در شرق تل‌آویو هشدار جدی از سوی محور مقاومت به این رژیم است و اگر این رژیم بخواهد به کشتار مردم غزه ادامه دهد حتما محور مقاومت ورود می‌کند.
وی تصریح کرد: برای نخستین‌ بار است که انصارالله یمن از یکسری موشک‌های بالستیک دوربرد، نقطه‌زن و رادارگریز استفاده کرده و این مساله باعث شگفتی ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی شده است، زیرا این موشک‌ها توانسته‌اند از ۶ سامانه ضد موشکی عبور کرده و به تل‌آویو برسند و در اطراف فرودگاه بن گوریون اصابت کنند. این کارشناس مسائل منطقه همچنین خاطرنشان کرد: اگر شرایط اقتضا کند انصارالله ورود جدی‌تری خواهد داشت، ضمن این‌که همزمان با این اتفاق ۶۰ موشک دوربرد از سوی حزب‌الله لبنان در اطراف جولان اشغالی اصابت کرده است، در واقع اکنون شرایط به سمت و سویی حرکت می‌کند که محور مقاومت ورود جدی به عرصه بحران غزه انجام خواهد داد.
قدرت نفوذ یمن
شبکه المیادین به نقل از منابع ویژه گزارش داد که درخصوص هرگونه عملیات ارتش یمن نباید به روایت‌های رژیم صهیونیستی اعتماد کرد.
این منابع تاکید کردند: ارتش یمن وعده انجام عملیات دقیق و غافلگیرکننده را داده است و بدون استثنا تمام وعده‌های خود را عملی خواهد کرد. عملیات ارتش یمن تنها در حد پاسخ نخواهد بود بلکه عملیات دقیق، بررسی شده، راهبردی، منحصربفرد و مداوم انجام خواهد شد. دشمن اسرائیلی از این لحظه به بعد نباید به پدافند دفاعی خود اعتماد کند.
منابع ویژه المیادین خاطرنشان کردند: یمن پیش از این پهپاد «یافا» را به هدف خود رساند و با سلاح جدید بانک اهداف راهبردی را مورد اصابت قرار خواهد داد و دشمن قادر به پیش بینی زمان و مکان عملیات پیش رو نخواهد بود. یمن به فناوری‌های جدیدی دست یافته است که بخشی از آن را در راستای هدف قرار دادن ناوچه‌های آمریکا در دریا به کار گرفت و آمریکا نتوانست با این فناوری مقابله کند.
این منابع افزودند: ارتش یمن به خوبی سامانه‌های دفاعی ارتش دشمن را بررسی می‌کند همانگونه که پیش از این سامانه‌های دفاعی ناوچه‌های آمریکایی در دریای سرخ را بررسی کرد.
بیانیه نظامی نیروهای مسلح یمن جزئیات، هدف عملیات، سلاح استفاده شده در عملیات و پیام‌های آن را کشف خواهد کرد. تا زمانی که تجاوزها به غزه و کرانه باختری متوقف نشده است، دشمن صهیونیستی و هرکس که در فلسطین اشغالی سکونت دارد منتظر اتفاقات بدتر باشند. یمن آماده جنگ با دشمن با تاکتیک‌های متعدد است و می‌داند که این جنگ طولانی خواهد بود و قدرت نظامی و راهبردی خود را بر همین اساس بنا نهاده است. المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد: سلاح یمن به حملات خود علیه بانک اهدافش در یافا و مناطق دیگر که آن را ترسیم و برای آن برنامه ریزی خوبی کرده است ادامه خواهد داد. یمن به یک هدف اکتفا نخواهد کرد و مجددا به دشمن تاکید می‌کند که یافا دیگر امن نیست و باید این تهدیدات را جدی بگیرد.
کد مطلب: 223093
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *