۰
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۵
هدف نشست رهبران حزب الله لبنان بود

حمله اسرائیل با بمب‌های سنگرشکن به قلب بیروت

بامداد جمعه بیروت هدف حمله بمب‌های سنگرشکن اسرائیل قرار گرفت ؛ حملاتی که یادآور ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بود.
حمله اسرائیل با بمب‌های سنگرشکن به قلب بیروت
گروه بین‌الملل: بامداد جمعه بیروت هدف حمله بمب‌های سنگرشکن اسرائیل قرار گرفت ؛ حملاتی که یادآور ترور «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،روزنامه نیویورک تایمز به نقل از سه مقام اسرائیلی مدعی شد که رژیم صهیونیستی در حمله به حومه جنوبی بیروت نشست رهبران ارشد حزب‌الله لبنان را هدف قرار داد. این روزنامه آمریکایی به هویت مقام‌های اسرائیلی اشاره ای نکرد و ادعا کرد که در این نشست سید‌هاشم صفی الدین حضور داشت. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی بامداد جمعه ادعا کرد که هدف از بمباران شدید حومه جنوبی بیروت، ترور سید‌هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است.
شبکه سی. ان. ان نیز به نقل از یک مقام اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گزارش داد که در حمله به حومه جنوبی بیروت،‌هاشم صفی‌الدین از مقام‌های ارشد حزب‌الله هدف قرار گرفت.
این شبکه با اشاره به اینکه صفی‌الدین یکی از جانشینان احتمالی سید حسن نصرالله است، افزود: هنوز مشخص نیست که آیا صفی‌الدین در این حمله کشته شده است یا خیر. خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام امنیتی لبنانی گزارش داد: حملات اسرائیل به حومه جنوبی بیروت از حمله ای که در آن سید حسن نصرالله ترور شد، سهمگین‌تر است. ارتش رژیم صهیونیستی از دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات این رژیم تاکنون صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.
روزنامه «فایننشال تایمز» در گزارشی نوشت: از 20 سپتامبر تاکنون 3100 ساختمان در جنگ لبنان یا به طور جزئی زیان دیده یا به طور کامل ویران شده است.
وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که تاکنون 1974 نفر شهید و بیش از یک میلیون لبنانی آواره شده‌اند.
لذا این جنگ خونین‌ترین جنگ در لبنان در سه دهه گذشته است.
«امیلی تریپ» مدیر گروه رصد جنگ به نام «ایروارس» گفت: میزان مهمات استفاده در جنگ اخیر لبنان را فقط می‌توان با جنگ غزه مقایسه کرد.
بنا به این گزارش، نیروهای هوایی صهیونیستی از 20 سپتامبر تا 2 اکتبر به 4600 هدف در لبنان حمله کرده است.
وی ادامه داد: گاهی در یک روز رژیم صهیونیستی به بیش از هزار هدف در لبنان حمله کرده که این رقم در اوج جنگ علیه داعش در سال 2017 میلادی روزانه فقط 500 هدف بود. «فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان نیز گفت: فقط در انفجارهای 23 سپتامبر لبنان 558 غیرنظامی در خانه‌های‌شان کشته شدند. بنا به این گزارش، در ده‌ها روستای جنوب لبنان نیز از 20 سپتامبر تاکنون 530 ساختمان ویران شده است.در بیروت و مناطق مجاوز ضاحیه نیز در دو هفته اخیر 630 ساختمان منهدم شده است. صدها هزار لبنانی نیز فرار کرده و یا در پناهگاه‌های موقت یا در خانه اقدام یا دوستان‌شان هستند یا در خیابان‌های بیروت ساکن شده‌اند.
کد مطلب: 224205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *