۰
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۰

ایران چرا وارد جنگ با اسرائیل در غزه نشد؟

دیروز در شرایطی که در شهرهای سراسر کشور تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از کودکان غزه برگزار شد، حداد عادل از چهره‌های شاخص اصولگرا نیز بار دیگر دخالت و ورود ایران به جنگ غزه را منتفی دانست و آن را منطبق با منافع اسرائیل برشمرد.
ایران چرا وارد جنگ با اسرائیل در غزه نشد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،برخلاف تندروهایی از جریانات رادیکال که خواهان حضور مستقیم ایران در جنگ غزه هستند، قوه عاقله نظام همچنان تاکید دارد که باید از چنین حضوری پرهیز کرد. در آخرین واکنش به جنگ، غلامعلی حدادعادل نیز به برخی هشدار داد که مراقب آنچه می‌گویند باشند. در واقع سیاست و منافع ملی می‌تواند مرزهای جناحی و تفاوت دیدگاه را از میان ببرد. جایی که حدادعادل ورود ایران به جنگ را به منفعت اسرائیل می‌بیند و محمدجواد ظریف نیز در سخنانی می‌گوید که خواسته اسرائیل ورود ایران و حزب‌الله به جنگ است. پس از توفان‌الاقصی و حمله تمام عیار و فاجعه بار اسرائیل به غزه برخی در داخل و خارج از کشور بر این گمان بودند که ایران به یکباره وارد جنگ خواهد شد.

برخی نیز برای باز گذاشتن راه ورود ایران به جنگ ورود حزب‌الله لبنان به جنگ با اسرائیل را با ورود ایران به جنگ با اسرائیل یکی کردند. اما نه ایران و نه حزب‌الله لبنان قدم به این جنگ نگذاشتند، چراکه مشخص بود لشکرکشی آمریکا به منطقه، مقدمه ورود به جنگ به جای اسرائیل است از این رو هم ایران و هم حزب‌الله لبنان‌ با محاسبه دقیق متوجه شدند که ورود به جنگ با اسرائیل در واقع به معنای اعلام جنگ با آمریکاست و در این میان کشوری که از این جنگ بهره‌مند می‌شود، اسرائیل است.دیروز در شرایطی که در شهرهای سراسر کشور تظاهرات گسترده‌ای در حمایت از کودکان غزه برگزار شد، حداد عادل از چهره‌های شاخص اصولگرا نیز بار دیگر دخالت و ورود ایران به جنگ غزه را منتفی دانست و آن را منطبق با منافع اسرائیل برشمرد.

حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک برنامه تلویزیونی گفت: به اشخاصی که خواهان ورود ایران به جنگ غزه هستند باید گفت شاید این همان چیزی باشد که رژیم صهیونیستی می‌خواهد یعنی تبدیل نبرد غزه به جنگ ایران و آمریکا اگر این اتفاق بیفتد، آنکه جان سالم به در می‌برد، رژیم صهیونیستی خواهد بود. رژیم صهیونیستی سال‌هاست که آمریکایی‌ها را ه جنگ با ایران تحریک می‌کند. ورود ایران به جنگ به نفع آرمان فلسطین نیست.

سخنان حداد عادل نشان‌دهنده این است که نظام سیاسی ایران به یک اجماع کلی در این‌باره رسیده که ورود به جنگ غزه به منزله جنگ با اسرائیل نیست و به نوعی اعلام جنگ به آمریکاست که از خواسته‌های اساسی اسرائیل است تا زیرساخت‌های اصلی نظامی و اقتصادی ایران را ضعیف شده ببیند.

اگرچه حمایت‌های معنوی ایران از مردم فلسطین پا برجاست و ایران نیز همواره با مردم سایر کشورهای دنیا، نسل‌کشی اسرائیلی.ها در غزه را محکوم کرده و می‌کند. مردم ایران دیروز در سرتاسر کشور در راستای محکومیت "کودک کشی"، "جنایت"، "نسل کشی"، "قتل عام"، "ترور"، "جنایت جنگی" و "فاجعه انسانی" در غزه در راهپیمایی باشکوه ،مردمی حمایت خود را از کودکان مظلوم اعلام کردند و ضمن اظهار همدردی با مادران شهدای غزه با اظهار خشم و عصبانیت از این میزان خباثت از مجامع جهانی خواستار قطع آدم‌کشی رژیم منحوس صهیونیستی و رسیدگی جدی به مردم آسیب دیده غزه شدند.

کد مطلب: 206671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *