۰
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
«مردم سالاری» تهاجم ريزپرنده‌ها به مراکز حساس اصفهان را بررسی می کند

غيرواقعی، بی اثر و مضحک

در ساعات اوليه صبح جمعه خبرهايي درباره حضور ريزپرنده‌ها و شنيده شدن صداي انفجارهاي مهيب در اصفهان منتشر شد.
غيرواقعی، بی اثر و مضحک
گروه سياسي: در ساعات اوليه صبح جمعه خبرهايي درباره حضور ريزپرنده‌ها و شنيده شدن صداي انفجارهاي مهيب در اصفهان منتشر شد.
براساس گزارش تسنيم هرگونه حمله موشکي يا ايجاد انفجار بزرگ در ايران تا اين لحظه قطعاً منتفي است، با اين حال برخي رسانه‌ها چند ساعتي است که خود را با اخبار جعلي حمله بزرگ اسرائيل مشغول کرده‌اند!
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،رسانه‌هاي اصلي رژيم صهيونيستي فعلاً در حال پوشش موضوع احتمال نفوذ پهپاد از لبنان به شمال سرزمين‌هاي اشغالي هستند. در آخرين خبر، يکي از اين رسانه‌ها نوشته است که آژير خطري که به صدا درآمده قطع شده، چرا که اخبار اوليه مبني بر نفوذ پهپاد از لبنان واقعي نبوده است.
سپس تسنيم دوباره گزارش کرد برخي منابع آگاه به تسنيم گفتند که برخلاف شايعات و ادعاهاي رسانه‌هاي اسرائيلي، تا اين لحظه هيچ گزارشي مبني بر حمله از خارج به اصفهان يا هيچ يک از نقاط ديگر کشور وجود ندارد.
اين منابع تاکيد کردند: پدافند هوايي در برخي نقاط مثل اصفهان و تبريز، اقدام به شليک کرده اما اين موضوع به دليل حساسيت بالاي پدافند بخاطر وضعيت فعلي و در اثر «احتمال» رويت برخي ريزپرنده‌ها بوده است.
همچنين منابع آگاه به تسنيم گفتند که عليرغم شايعات تا اين لحظه هيچ گزارشي مبني بر اينکه انفجار بزرگي در اصفهان رخ داده و يا موشکي اصابت کرده باشد وجود ندارد. تاسيسات هسته‌اي در استان اصفهان نيز در امنيت کامل است و گزارش برخي رسانه‌هاي خارجي درباره حادثه در اين تأسيسات نادرست است.
خبرگزاري‌هاي ديگر از جمله ايسنا نيز در گزارش ديگري، وضعيت تبريز را عادي اعلام کرد نوشت: صدايي که بامداد امروز در اين شهر شنيده شد به دليل فعال شدن سامانه پدافند هوايي بوده است. در حال حاضر هيچ مشکلي در تبريز وجود ندارد.
ايرنا نيز نوشت؛ در پي شنيده شدن صداي انفجار در غرب تبريز و حوالي منطقه‌ وادي رحمت، طبق پيگيري‌هاي خبرنگار ايرنا مشخص شد، پدافند هوايي تبريز در پي مشاهده شي مشکوک شليک کرده است و هيچگونه انفجاري در تبريز رخ نداده و هم اکنون نيز شهر در آرامش کامل بسر مي‌برد.
ساعتي بعد گزارش‌هاي شبه رسمي در ايران نشان داد که سه کوادکوپتر کوچک هدف آتش پدافند قرار گرفته و صداي انفجارها متعلق به شليک پدافند و سرنگوني اين پرنده‌هاي کوچک بوده و هيچ موشکي به داخل ايران شليک نشده يا هيچ انفجاري روي زمين رخ نداده.
تکذيب تشکيل شوراي عالي
امنيت ملي
خبرگزاري صدا وسيما نيز اعلام کرده است، دبيرخانه شوراي‌عالي امنيت ملي، خبر منتشر شده برخي رسانه‌هاي خارجي درباره تشکيل جلسه اضطراري اين شورا را تکذيب کرد.
اين درحاليست که سيد ابراهيم رئيسي به عنوان رئيس شوراي عالي امنيت ملي در سفر استاني به سمنان بسر مي‌برد و بدون حضور وي شوراي عالي امنيت ملي تشکيل نخواهد شد.
پس از اين اخبار بود که رسانه‌هاي به مرور خبرهايي از وجود ريز پرنده‌ها در نزديکي اصفهان بخصوص پايگاه شکاري نيروي هوايي ارتش دادند.
يک منبع آگاه به مهر خبر داد: صداي انفجار شنيده شده در اصفهان ناشي از انهدام سه ريز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوايي بوده است. سه ريزپرنده حوالي ساعت 4 بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.
به دنبال مشاهده اين ريزپرنده‌ها پدافند غيرعامل عمل کرده و اين ريزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. هنوز در خصوص اين ريزپرنده‌ها اطلاعي در دست نيست و در حال پيدا کردن لاشه آن هستيم. همچنين در پايگاه هشتم شکاري اصفهان حادثه‌اي رخ نداده است.
وجود امنيت کامل
در تاسيسات هستهاي اصفهان
رسانه‌هاي رسمي نيز در پي شنيده شدن صداي انفجار در آسمان اصفهان با انتشار گزارش‌هايي به پيگيري اين خبر پرداختند. درحالي که العربيه و فاکس نيوزدر خبرهايي به نقل از منابع آگاه اسراييلي از عمليات محدود ارتش رژيم صهيونيستي سخن گفته بودند و سايت فلسطيني ادعاهاي صهيونيست‌ها را حمله رسانه‌اي لقب داده بود، خبرگزاري‌هاي فارس و صدا و سيما هم در خبري به نقل از منابع آگاه، از امنيت و سلامت کامل تاسيسات هسته‌اي در استان اصفهان خبر دادند.
تعليق و رفع تعليق پروازهاي تهران، اصفهان و شيراز
همچنين شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران اعلام کرد: پرواز فرودگاه‌هاي مهرآباد، اصفهان، شيراز و فرودگاه‌هاي غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور به حالت تعليق درآمده‌اند و فعلا پروازها در اين فرودگاه‌ها به دليل حفظ ايمني پروازها با تاخير مواجه هستند.
به گزارش ايرنا، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران اعلام کرد: پروازهاي تهران، اصفهان و شيراز، فرودگاه‌هاي غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعليق درآمدند. پروازهاي اين فرودگاه‌ها تا بدين لحظه لغو نشده؛ مسافران پيش‌از عزيمت اطلاعات پرواز را چک کنند. پروازهاي فرودگاه امام خميني تا 10:30 صبح لغو شد.
پروازهاي فرودگاه مهرآباد نيز تا ساعت 10:30 صبح لغو شد. مدير روابط عمومي شرکت فرودگاه مهر آباد هم اعلام کرد: بر اساس نوتام «1330» تمام پروازهاي مهرآباد تا ساعت 10:30 صبح جمعه (31 فروردين) لغو شد.
سي.ان.ان نيز مدعي شد که دستکم هشت پرواز مسير خود را بر فراز ايران تغيير داده‌اند.
پس از آن بود که سخنگوي سازمان هواپيمايي کشور از برطرف شدن محدوديت‌هاي اعمال شده در فرودگاه‌ها خبر داد.
سخنگوي سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد با هماهنگي‌هاي انجام شده، محدوديت عملياتي اعمال شده در برخي فرودگاه‌هاي کشور برطرف شده است.
جعفر يازرلو اظهار داشت؛ ضمن عرض پوزش از مسافران محترم به دليل مشکلات ناشي از ابطال و يا تاخير برخي پروازها، به اطلاع مي‌رساند با هماهنگي‌هاي انجام شده محدوديت عملياتي اعمال شده در فرودگاه‌ها برطرف و شرکت‌هاي هواپيمايي مجاز به انجام پروازهاي برنامه ريزي شده مي‌باشند.
شبکه اي.بي.سي نيوز بامداد جمعه به نقل از يک مقام آمريکايي مدعي شد که موشک‌هاي اسرائيلي به مرکزي در ايران اصابت کرده‌اند. اين خبر را هيچ رسانه معتبري تاييد نکرده است.
بررسي‌هاي ميداني در شهر اصفهان نشان تاسيسات مهم در اين استان به ويژه تاسيسات هسته‌اي در امنيت کامل است و حادثه‌اي در آنها گزارش نشده است.
به گزارش ايرنا، به دنبال فعال شدن پدافند هوايي در برخي نقاط کشور براي مقابله با برخي اهداف احتمالي، گزارش‌ خبرنگاران ايرنا از سراسر کشور حکايت از اين دارد که تاکنون اصابت و انفجاري گسترده‌اي که ناشي از برخورد هرگونه تهديد هوايي باشد گزارش نشده است. تصاوير ثبت شده توسط کاربران حکايت از فعاليت توپ‌هاي پدافندي در برخي از نقاط کشور داشته که به‌عنوان سامانه‌هاي دفاع نقطه‌اي در برابر تهديدات در ارتفاع بسيار کم عمل مي‌کنند و فعاليت آنها در وضعيت هوشياري صد در صدي کاملا طبيعي است.
اولين واکنش ارتش به انفجار در اصفهان
يک مقام ارشد نظامي ارتش در استان اصفهان درباره شنيدن صداي انفجار در اين استان توضيح داد.
پس از شنيدن صداي انفجار در آسمان اصفهان، امير سرتيپ دوم ميهن‌دوست، مقام ارشد نظامي ارتش در استان اصفهان در واکنش به اين مسئله گفت: شنيده شدن صداي نسبتا شديد در شرق اصفهان، مربوط به شليک پدافند هوايي اصفهان به يک شيء مشکوک بوده و هيچ خسارت و حادثه‌اي نداشته‌ايم.
واکنش شوراي عالي امنيت ملي
به ادعاي حمله خارجي به اصفهان
در حالي که شبکه خبري سي‌ان‌ان و اي‌بي‌سي طي فضاسازي‌هايي رسانه‌اي مدعي حمله رژيم صهيونيستي به يک پايگاه در ايران شدند، يک مقام آمريکايي تأکيد کرده است که تأسيسات هسته‌اي ايران هدف قرار نگرفته است.
جماران با انتشار تصاويري از توئيت يک رسانه اسرائيلي به راستي آزمايي ادعاي آن پرداخت و نوشت: تصوير جورزالم‌پست از انفجار در اصفهان جعلي است.
1. رسانه اسرائيلي «جورزالم‌پست» در توييتي با انتشار عکس يک انفجار نوشت:‌ «اسرائيل با يک حمله موشکي بامداد جمعه يک سايت در ايران را مورد هدف قرار داد.»
2. بررسي تصوير نشان مي‌دهد، اين عکس در 17 مرداد 1401 (دوسال قبل) توسط همين رسانه با عنوان «جنگ در غزه» منتشر شده است.
نتيجه‌گيري: تصوير منتسب به انفجار در اصفهان توسط رسانه اسرائيلي «جعلي» و متعلق به دو سال قبل است.»
پس از ادعاي انفجار در پايگاه هشتم شکاري اصفهان، خبرنگار تسنيم با حضور در اطراف پايگاه شکاري و فرودگاه اصفهان آخرين وضعيت اين منطقه را تشريح کرد.
بنابر گزارش تسنيم، در حال حاضر امنيت کامل در فرودگاه هشتم شکاري حاکم بوده و هيچ خبري از انفجار در پايگاه شکاري وجود ندارد و تمام ادعاهاي رسانه‌هاي معاند کذب بوده و تردد در فرودگاه و اطرف پايگاه هشتم شکاري برقرار است.
ردپاي نفوذيها در انفجارهاي اصفهان و تبريز؟
بنا به روايت جماران، کارشناس شبکه خبر در برنامه صدا و سيما گفته است: ريزپرنده‌ها توسط «عوامل نفوذي» از «داخل کشور» پرواز داده شده است.
همچنين براساس اخبار منتشر شده، آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در بيانيه‌اي اعلام کرد که هيچ آسيبي به سايت‌هاي هسته‌اي ايران وارد نشده است.
واکنش فرمانده کل ارتش به شنيده شدن صداي انفجار در اصفهان
سرلشکر «سيدعبدالرحيم موسوي» فرمانده کل ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، درباره صداي انفجار شنيده شده در اصفهان اظهار داشت: با توجه به هوشياري ما، چند شيء پرنده بود که به آنها تيراندازي شده بود.
امير سرلشکر موسوي در ادامه درباره تهديد ايران در شبکه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي توسط رژيم صهيونيستي افزود: از هر ديوانه اي، بي عقلي بر مي‌آيد؛ بستگي به عقل آن دارد.
فرمانده کل ارتش درباره واکنش ايران به تهديد رژيم صهيونيستي گفت: واکنش ايران را پيش از اين ديده‌ايد. تسنيم نيز گزارش داده، امير کيومرث حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران طي سخناني با اشاره به هدف قرار گرفتن چند شي‌ء توسط پدافند هوايي کشور در استان اصفهان عنوان کرد: امروز آسمان اين مرز و بوم توسط قرارگاه پدافند خاتم الانبيا حفاظت مي‌شود و اگر اشياي پرنده مشکوکي همانند حادثه شب گذشته در آسمان کشور عرض اندام کنند از اين که در آماج پدافند قدرت ما قرار گيرند بي نصيب نخواهند بود. امير حيدري ضمن تاکيد بر اينکه رژيم صهيونيستي بايد بداند که اگر دست از پا خطا کند، اين بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبيه خواهد شد، سومين دستاورد عمليات وعده صادق را در هم شکستن هيمنه پوشالي رژيم صهيونيستي عنوان کرد.
ريزپرنده به آسمان
تبريز نفوذ کرده است؟

معاون سياسي و اجتماعي استاندار به امنيت کامل در سطح آذربايجان‌شرقي تاکيد کرد و گفت: هيچ اقدام مشکوکي در سطح استان و کشور صورت نگرفته است.
بنابر آنچه ايسنا گزارش کرده است، تراب محمدي، معاون سياسي و اجتماعي استاندار آذربايجان شرقي، گفت: شهر تبريز همانند ساير روزها در شرايط کاملا عادي و آرامش به سر مي‌برد. وي در خصوص صداي شنيده شدن در سطح کلانشهر تبريز، افزود: اين صدا مربوط به رصد پدافند هوايي مربوط به اشياع ناشناس بوده و امري عادي است و هيچ نفوذ ريزپرنده يا غيره رخ نداده است.
کد مطلب: 214884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *