۱
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۵

دست رییس جمهور را برای انتخاب کابینه باز بگذاریم

محمد صفائيان
دست رییس جمهور را برای انتخاب کابینه باز بگذاریم
اين روزها وقتي اخبار روزنامه ها را مشاهده مي كنيم صبحت از پيروزي مردم در انتخابات است و همه مسئولين و گروههاي نظام در صدد حمايت و طرفداري از رئيس جمهور منتخب هستند تا جايي كه کسانی كه به ايشان راي هم نداده اند برای همكاري و مساعدت و ياري رساندن به ايشان اعلام آمادگی کرده اند و حتي برخی كانديداهاي رقيب نيز از اولين كساني بودند كه در ديدار با ايشان ، حمايت خود را اعلام نمودند.
به هر جهت امروز دوست و دشمن حتي به ظاهر هم كه شده اظهار همكاري و مساعدت دارند كه جاي تامل و توجه بسزايي دارد كه از اين بحث خارج است و در جاي ديگر بايستي بيش از اين به آن پرداخت زيرا رئيس جمهور منتخب باید به این افراد و مواضع آنان نيز توجه کند؛ کسانی كه به راحتي رنگ عوض كرده و اعتقادي به هيچيك از كانديداها نداشته و در جهت منافع خود دنباله رو اين و آن مي شوند كه به راحتي مي توان آنها را تشخيص داد. بايستي ارزش آنان كه از دل و جان و از ابتداء با ايشان بودند تا آنان كه بعد از انتخاب به ايشان پيوستند را دانست؛ هر چند كه آقای روحانی امروز رئيس جمهور همه هستند و مي باستي به همه خدمت كنند، اما مميزي اين قبيل افراد لازم است. اما موضوع مورد بحث در خصوص اين فرمايش حضرت امام (ره) كه فرمودند " مجلس در راس امور است" مي باشد و مطالب و انتقادات مطرح شده از سوی برخی اصولگرایان، در خصوص انتخاب وزيران کابینه توسط رئيس جمهور منتخب كه جاي بسي تامل دارد. اولاً لازم است در اين خصوص روشن شود كه اصولگرا كيست يا اصلاح طلب كيست و آيا آنهايي كه خود را به اين گروه يا آن گروه متمايل مي دانند با چه ديدگاهي هستند و منظورشان چيست؟

در اين خصوص توجه شما را به فرمايشات مقام معظم رهبري كه در ۱۹/۲/۱۳۸۴ در جمع اساتيد و دانشجويان دانشگاه هاي كرمان ايراد فرمودند جلب مي کنم . ايشان فرمودند : " بنده دعوي اصلاح طلب و اصول گرا را هم قبول ندارم ، من اين تقسيم بندي را غلط مي دانم. نقطه ي مقابل اصلاح طلب ، اصول گرا نيست. نقطه مقابل اصول گرا ، آدم بي اصول و لاابالي است ، آدمي كه به هيچ اصلي معتقد نيست ، آدم هرهري مذهب است. يك روز منافع او يا فضاي عمومي ايجاب مي كند كه بشدت ضد سرمايه گذاري و سرمايه داري حركت كند، يك روز هم منافع اش يا فضا ايجاب مي كند كه طرفدار سر سخت سرمايه داري شود، حتي به شكل وابسته و نابابش ! نقطه ي مقابل اصلاح طلبي ، فساد است. بنده معتقد به اصول گراي اصلاح طلبم ، اصول متين و متقني كه از مباني معرفتي اسلام برخاسته ، با اصلاح روشها به صورت روز به روز و نو به نو ما بايد روشها را اصلاح كنيم ...حفظ اصول و اصلاح روشها ،معناي اصلاح طلبي است."

حال با اين فرمايشات واقعاً نبايد آنان كه خود را اصولگرا مي دانند در تفكر خود و ديدگاههاي خود تجديد نظر كنند؟! و همينطور آنان كه خود را اصلاح طلب مي دانند با كمي تامل و حوصله در فرمايشات مقام معظم رهبري و توجه به صبحتهاي رئيس جمهور منتخب چه قبل از انتخابات و چه بعد از انتخاب ايشان آيا اصولگرايي اصلاح طلب را در ايشان نمي بينند و اعتدال و اعتدالگرائي را كه رمز پيروزي ايشان است قبول نداريد؟ آيا قبول داريد اسلام دين اعتدال است نه افرط و تفريط؟ آيا بعد از ۳۴ سال پيروزي انقلاب مردم بايستي بازهم هزينه خط بازي را بدهند؟ آيا فراموش كرده ايد قبل از انقلاب را كه حتي براي يك ساعت سخنراني در ماه مبارك رمضان يا ماه محرم چه مكافاتي را بايستي متحمل مي شدند و چه سختي ها و شكنجه هايي را متقبل مي شدند؟ آيا اين انقلاب به اين راحتي به دستمان رسيده است كه اينگونه با آن برخورد مي كنيد و چرا اين پيروزي و موفقيت نظام و كشور را كه در اين برهه از زمان و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بدست آمده مي خواهيد به كام مردم تلخ كنيد؟ چرا نمي توانيم با هم و يكدست به فكر مردم و توسعه كشور باشيم؟ تا كي بايستي بدهكار اين مردم باشيم ؟ آيا اين روشنايي و اين موفقيت و اين نعمت خداوند را نمي بينيد كه از بركت خون شهيدان به ما رسيده است ؟ چرا اجازه انتخاب به ايشان در چارچوب قانون را نمي دهيد؟ رئيس جمهور منتخب آقاي روحاني با دارای مدرک دكتراي حقوق و در درس حوزوي نزديك به اجتهاد است و با کارنامه ای از خدمات شايسته در ظرف ۳۴ سال انقلاب و با شعار اعتدال، تدبير و اميد به صحنه انتخابات آمد و پس از انتخاب توسط مردم كه واقعاً انتخاب به حق و شايسته اي نيز بود؛ حال با راي اكثريت مردم رئيس جمهور منتخب مردم هستند.
ايشان پس از انتخاب گفتند: من رئيس جمهور همه هستم و در خدمت همه مردم ايران مي باشم و دولت خود را با تفكر اعتدال و تدبير و شايسته سالاري انتخاب خواهم كرد. متاسفانه از گوشه و كنار صداي هر گونه سنگ اندازي و كار شكني با ايشان در بدو شروع كار شنيده مي شود كه از طرف هر گروهي كه باشد بيراهه بوده و در مقابل مردم ايستادن است.
همه دلسوزان نظام اعم از علما و قضات و مسئولين ، اساتيد و دانشجويان ، بازاريان و صنوف مختلف بايستي دست در دست هم به حمايت از رئيس جمهوري منتخب گام برداريم و سعي كنيم كه تا جايي كه ممكن است اسلام را با تفسير خود بيان نكنيم و به فكر نظام و مردم باشيم و قدر اين مردم عزيز و خوب و صبور را كه همواره بيش از مسئولين همت داشته اند بدانيم ، و در خدمت آنان گام برداريم كه رضاي خدا در رضايتمندي مردم است و خدمت به آنان كمتر از عبادت نيست و به فرموده بزرگان خدمت به مردم عبادت است.
بيائيد آقاي روحاني رئيس جمهور منتخب را در اين برهه از زمان كه با مشكلات جدي در مسايل سياسي، اقتصادي و فرهنگي روبرو هستیم كمك کنیم تا در انتخاب و گزينش مسئولان براي ميدان سياست و عمل در جهت توسعه و پيشرفت ارزشهاي اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي تصميم درستي اتخاذ نمايند و اجازه دهيد آنچه ايشان صلاح مي دانند، از همه نيروهاي متخصص و متعهد و كارآمد كه دلسوز نظام هستند و آماده خدمت مي باشند استفاده کنند و به هر دليلي با انگ هاي آنچنان دائماً از خود نرانيم و سعي در جذب نيروهاي كار آمد داشته باشيم و با ايجاد انسجام ملي و وحدت اسلامي ميهن خويش را كنيم آباد ، در حدي كه در شان مردم خوب و زحمتكش كشور عزيزمان باشد. ما مي توانيم به شرط آنكه بخواهيم و اميد است شما هم بخواهيد.
کد مطلب: 34538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *