۰
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۶

بر سر شاخه نشسته‌اید و بن مي‌برید

کرم محمدی
بر سر شاخه نشسته‌اید و بن مي‌برید
دکتر مسعود پزشکیان با خردمندی و بر مدار عقلانیت و با دوراندیشی و استفاده از ظرفیت جناح‌های مختلف سیاسی و اقوام و مذاهب کشور دولت چهاردهم را تشکیل داده است. کماکان از شعار و هدف اصلی‌اش که همانا تحقق «وفاق ملی» است، کوتاه نیامده است.
رئیس جمهور به نیکی دوای درد‌های جامعه ایران را رفع و یا حداقل کاهش چشم‌گیر اختلافات داخلی مي‌داند. پزشکیان با رویکرد مصلحانه بر آن است تا به موازات وفاق ملی در داخل کشور، «وحدت» را در میان امت اسلامی و صلح و امنیت را برای جامعه بشری پیگیری نماید.
دکتر مسعود پزشکیان برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای رساندن پیام ملت ایران در زمینه برقراری صلح وآشتی، نه گفتن به هرگونه جنگ و خون‌ریزی در منطقه و جهان و تلاش برای توسعه و پیشرفت برابر در جوامع انسانی، رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و... به نیویورک رفت و یک نطق سازنده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشت. براساس این دیدگاه و رویکرد تاکنون مقامات عالی رتبه کشورهای مختلفی به دیدار منتخب ملت ایران رفته‌اند. در این دیدارها، دکتر پزشکیان به درستی و با درایت به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران پرداخته و با قاطعیت توام با منطق از حق و حقوق هموطنان‌اش دفاع نموده است.
رئیس‌جمهوری ملت ایران با صریح‌ترین کلمات و جملات و رساترین نحو ممکن جنایات رژیم‌ نژادپرست و جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی را محکوم و از ملت مظلوم فلسطین و لبنان حمایت و بر لزوم پایان دادن به نسل‌کشی و تجاوزات خون‌ریزترین رژیم، علیه مردم لبنان و فلسطین تاکید نمود. مواضع شفاف دکتر پزشکیان، رژیم صهیونیستی و شبکه گسترده رسانه‌ای حامی آنها را به تکاپو انداخته و به انحاء مختلف درصدد به حاشیه بردن مواضع منطقی، بحق و انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران که توسط دکتر پزشکیان بیان شده است، برآمده‌اند.
در این راستا با تقطیع سخنان‌ وی به پخش و انتشار جمله‌ای به نقل از رئیس جمهور اسلامی ایران در ارتباط با رژیم صهیونیستی مبادرت ورزیدند. علی‌رغم آنکه این موضوع بلافاصله توسط آقای عراقچی وزیر امور خارجه صراحتا تکذیب گردید، اما ظاهرا برای عده‌ای در داخل کشور کماکان در بر همان پاشنه قدیم مي‌چرخد و مباحث جناحی برایشان بر منافع و مصالح ملی و کلی کشور ارجحیت دارد. از این‌رو و در هنگامه‌ای که رئیس‌جمهور به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در تلاش برای کاهش روند مخرب ایران‌هراسی و تشریح و تبیین سیاست خارجی دولت چهاردهم و دفاع قاطع از حقوق مردم ایران زمین و گسترش روابط با جهانیان و با ندای صلح‌طلبی برای برون‌رفت از بخشی از مشکلات فراروی هموطنان‌اش برآمده است، با کمال تاسف در یک سناریوی کاملا هدفمند، آنچه را که برخی خبرگزاری‌های وابسته به صهیونیزم جهانی از زبان ایشان منتشر کرده‌اند را به عنوان سند معتبر پذیرفته و از این منظر رئیس جمهور را بدون توجه به مبانی کلامی و عمق راهبردی مواضع اصولی، به باد انتقاد گرفته‌اند.
هنوز اهانت شرم‌آور مجری یکی از برنامه‌های سیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به رئیس‌جمهور از اذهان پاک نشده است که یک روزنامه رسمی و سراسری به نحو دیگری دکتر پزشکیان را بطرز ناصوابی مورد حمله قرار مي‌دهد.
این اقلیت پر سر و صدا و برخوردار از امکانات متنوع رسانه‌ای، هنوز باور نمي‌کنند که اکثریت رای دهندگان در پانزدهم تیرماه ۱۴۰۳ راه و مسیر و سیاستی غیر از آنچه آنها خواهان آن بوده‌اند، برگزیده‌اند؟!
تمکین به رای اکثریت ولو برخلاف میل ما باشد، نشانه رشد سیاسی و اجتماعی هر فرد و جریان سیاسی است. از این‌رو همگان باید قواعد بازی سیاسی را پذیرفته و میزان را «رای اکثریت» بدانند.
از طرفی دیگر وقتی رئیس‌جمهور کشورمان با اقتدار و عزت در حال مذاکره با بسیاری از مقامات دول جهان است، واقعا تضعیف او و تیم همراهش و یا تلاش برای تحت‌الشعاع قرار دادن برنامه‌هایش، چه سودی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در پی خواهد داشت؟ به راستی با این هجمه‌ها و براه انداختن جنگ رسانه‌ای چه کشور و گروه‌هایی از این مسئله خوشحال و منتفع خواهند شد؟ مگر نمي‌دانید صهیونیست‌ها اولین کسانی هستند که آرزوی شکست در دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور را دارند و برای این منظور از هیچ تلاشی فروگذار نمي‌نمایند، پس چرا دانسته یا ندانسته قدم در همان راه مي‌گذارید و اینچنین منافع ملی، عزت و اقتدار ایران و ایرانیان را بازیچه تسویه حساب‌های جناحی و عقده‌گشایی‌های سیاسی خود قرار مي‌دهید؟
رئیس‌جمهور محترم در هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی سخنان‌اش به زیباترین و اثرگذار‌ترین شیوه ممکن و مقتدرانه و براساس سه اصل اعلامی مقام معظم رهبری یعنی عزت، حکمت و مصلحت مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را تشریح و به سمع و نظر جهانیان رسانید. گناه پزشکیان آن است که بدون اینکه هزینه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران ایجاد کند، با منطق و درایت و متانت جنگ افروزی و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی علیه ملت‌های مسلمان و ادعاهای حقوق بشری اروپایی‌ها و سکوت آنها در قبال توحش عریان صهیونیست‌ها را به چالش کشید و ظلم‌های روا شده توسط دولت‌های مختلف آمریکا علیه ملت ایران را افشا نموده است. به جای آنکه بر سر شاخه نشسته و بن ببرید، بیایید درخت وحدت، همدلی و هم افزایی را تقویت نمایید. پزشکیان هدفی جز خدمت به ملت رشید این سرزمین و تقویت جایگاه بین‌المللی آنها و کاهش آلام و رنج‌هایشان ندارد، پس او را یاری کنید و دست از تخریب‌ها و کارشکنی‌ها بردارید. سنگ اندازی و کارشکنی در کار دولت و رئیس‌جمهوری که آحاد مردم به او و صداقت‌اش دل بسته‌اند، شایسته نیست. صد البته اگر با امکانات و رسانه‌هایی که از بیت المال و جیب مردم بودجه آنها تامین مي‌شود، شبهه افکنی‌ها و تضعیف علیه دولت صورت بگیرد، خروج از ریل بی طرفی و بدور از انصاف و جای تاسف جدی دارد. فراموش نکنیم که تنها کمتر از دو ماه از این توصیف رهبر معظم انقلاب اسلامی مي‌گذرد که آقای پزشکیان را فرزانه، صادق، مردمی و اندیشمند خطاب کردند.
کد مطلب: 223836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *