۰
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۱۴

ایران به اروپا گازصادر نمی‌کنند

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ایران به اروپا گاز صادر نمی‌کند، گفت: تصمیم اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم گازی جنبه عملیاتی ندارد و فقط جنگ تبلیغاتی علیه ما به شمار می‌آید.
عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه تحریم گازی ایران هیچ گونه تأثیری در فروش گاز ایران ندارد، گفت: همانطور که ایران به خوبی توانست تحریم‌های نفتی را پشت سر بگذارد تحریم گازی که بسیار سبک‌تر از آن خواهد بود را نیز دور خواهند زد.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه ایران در حال حاضر هیچ گازی به اتحادیه اروپا صادرنمی کند، تصریح کرد: این تصمیم اتحادیه اروپا صرفاً یک تصمیم تبلیغاتی و به منظور راه انداختن جنگ تبلیغاتی است.
وی اقدام تحریمی اتحادیه اروپا را اقدامی سیاسی خواند و یادآور شد: اروپاییان قصد دارند با اقداماتی از این دست در مردم تردید ایجاد کنند و اتحادیه اروپا از این طریق می‌خواهند شانتاژ تبلیغاتی و فشار سیاسی را بر ایران وارد کند تا از این طریق بتواند دلهره و تردید به دل مردم بیاندازد در حالی که این اتفاق نخواهد افتاد و حتی اگر چنین شود مشکلی برای فروش گاز ایران وجود ندارد.
جمیری با اشاره به نزدیکی فصل سرما، تأکید کرد: در این شرایط اروپا و سایر کشورها به نفت و گاز ما نیازمند می‌شوند وما می‌توانیم تحریم‌های پیش دستانه را در دستور کار خود قرار دهیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه تحریم‌هاعلیه ایران ناپایدار خواهدبود، ادامه داد: این اقدام اروپا آینده تأمین انرژی این قاره را با مخاطره مواجه خواهد کرد و آن‌ها باید انتظار اقدامات ضد تحریمی ایران باشند.
کد مطلب: 9692
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *