۰
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۳

آغاز اجرای طرح «ایران مهارت» از ابتدای مهرماه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز اجرای طرح «ایران مهارت» از اول مهرماه با همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز اجرای طرح «ایران مهارت» از اول مهرماه با همکاری وزارت آموزش و پرورش خبر داد.
به گزارش ایسنا، سلیمان پاک سرشت در نشستی که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، اظهار کرد: وقتی بهره‌وری نیروی کار پایین است و جوانان برای ورود به بازار کار با مشکل مواجهند، نیاز داریم که در حوزه ارتقای مهارت نیروهای کار و مهارت آموزی گام‌های جدیدی برداریم.
وی افزود: هفته مهارت فرصت مناسبی است که از حوزه مهارت آموزی بیشتر گفته شود و تردیدی نیست که در شرایط فعلی کشور توجه به مهارت آموزی چه از سوی دستگاه‌های ارائه دهنده آموزش و چه از سوی کسانی که این آموزش‌ها را می‌پذیرند امری مهم و ضروری است.
او اظهار کرد: در حال حاضر در دو پروژه با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم همکاری مشترک داریم و امیدواریم با هم‌افزایی و تعامل با یکدیگر اهداف اجرای این پروژها با قوت و قدرت بیشتری محقق شود.
وی ادامه داد: موضوع پیوند بین آموزش‌های رسمی و غیررسمی همواره دغدغه‌ای در دستگاه‌ها ارائه دهنده آموزش بوده و تلاش کردیم با گفت‌وگو و برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های دیگر در این مسیر گام برداریم.
پاک سرشت با اشاره به طرح ایران مهارت گفت: این طرح در سال 1396 مصوب شد و به طور خلاصه تلاش می‌کند تا در دوره متوسطه اول و دوم برنامه‌ای را برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فضای کار و اشتغالف ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های متناسب با ویژگی‌های شناختی و جمعی آنها و پیوند بیشتر آنها با فضای کسب‌وکار و فعالیت‌های کارآفرینانه ارائه دهد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: براین اساس در قالب تفاهم‌نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش فعالیت این طرح آغاز شده و طرح توسط آموزشگاه‌های آزاد انجام می‌شود و بخش‌ها و مراکز دولتی کمتر درگیر این پروژه هستند.
وی اضافه کرد: معاونت آموزش متوسطه و سازمان فنی و حرفه‌ای برنامه‌ای را برای برگزاری دوره‌های مهارت آموزی 20 ساعته برنامه‌ریزی می‌کند که در ساعات خارج از فعالیت‌های تحصیلی این مهارت آموزی انجام شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای مرحله پایلوت طرح در استان‌های البرز ، مازندران، گلستان، سمنان، قزوین و مرکزی خبر داد و گفت: در برخی استان‌ها تعدادی از مدارس متقاضی اجرای طرح بوده و تعدادی از آموزشگاه‌های آزاد هم ورود پیدا کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، نشست پیوند آموزش‌های رسمی و غیررسمی مهارتی با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شد.
کد مطلب: 90973
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *