۰
پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۸

بازی پوتین- مدودفی جواب نمی‌دهد

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم راه جدیدی را در پیش خواهیم گرفت، بازی پوتین - مدودفی در ایران جواب نمی‌دهد.
به گزارش خبرگزاری فارس اسدالله بادامچیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دبیران پیشین و جدید حزب موتلفه اسلامی در استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری احساس می‌کنیم اختلافات در پوشش شعارهای ارزشی بسیار است و برای شکستن این فضا و نه برای کسب قدرت که شرک خفی محسوب می‌شود متفاوت از گذشته در عرصه حضور می‌یابیم.

وی افزود: موتلفه به جای پرداختن به دعواهای شخصی و گروهی از کاندیداها می‌خواهد بدون کلی‌گویی در زمینه اشتغال، مسکن، جوانان و عدالت و ... برنامه خود را برای مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به وضوح بیان کنند.

این عضو ارشد موتلفه اسلامی ادامه داد: از کاندید ریاست جمهوری خواهیم پرسید که تیم تو چه کسانی هستند، وزرای خود را معرفی کن و در صورتی که پس از بررسی از درون موتلفه فردی اصلح باشد، دیگران را به حمایت از او فرا می‌خوانیم.

وی تصریح کرد: اگر پس از بررسی مشخص شد که تمام کاندیداها صالح هستند، صالحی که سابقه کار با یک حزب ۵۰ ساله معتبر و ولایی را دارد اصلح محسوب می‌شود.

بادامچیان بیان کرد: همیشه احتمال ائتلاف بین موتلفه و اصولگرایان وجود دارد و ما نیز اگر فردی را معرفی کنیم او را در نهایت مورد قبول مجموعه اصولگرایان می‌یابیم.

قائم‌مقام حزب موتلفه اسلامی در مورد حضور احتمالی آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: زمانی که دفتر ایشان موضع رسمی در این زمینه اعلام نکرده ما نیز در مورد گمانه‌زنی‌ها اظهار نظر نمی‌کنیم.

بادامچیان عملکرد دولت نهم و دهم را متفاوت دانست و تصریح کرد: در دولت نهم یک نوع گسترش کار را شاهد بودیم اما در دولت دهم انتقادهایی وجود دارد که از آن جمله افزایش شدید ثناگویی‌ها در مورد شخص رئیس جمهور است.

وی یکی از این انتقادها را مطلق‌گرایی‌ و عنوان کردن مسائلی از قبیل دولت ماندگار و .. دانست و افزود: بازی پوتین – مدودفی در ایران جواب نمی‌دهد.

وی اظهار داشت: سیاست خارجی کشور در اختیار مقام معظم رهبری است و بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت تعریف می‌شود.

این عضو موتلفه اضافه کرد: در حال حاضر بر خلاف گذشته که آمریکا سعی می‌کرد در انتخابات ایران دخالت کند ایران بر انتخابات آمریکا تاثیرگذار است و این امر مسبوق به سابقه بوده چنانکه امام به کارتر گفتند تو دیگر رای نمی‌آوری و هر چه او حاضر به دادن امتیاز در ازای لانه جاسوسی شد نتیجه‌ای برایش در بر نداشت.

این فعال سیاسی بیان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از کاندیداهای انتخابات در کشورهای مختلف از مقامات ایران در زمان انتخابات دعوت می‌کنند که در کشورشان حضور یابند تا رای بیاورند و این امر نشان‌دهنده عزت و اقتدار نظام است اما در جهت‌گیری دستگاه دیپلماسی این مسائل در اولویت قرار ندارد.

وی تصریح کرد: سیاست خارجی نظام چند بعد دارد و بعد مد نظر رهبری مصالح جهان اسلام و اظهار نظر بر مبنای آن است.

قائم مقام موتلفه خاطرنشان کرد: دولت نیز باید در چارچوب مقررات بین‌المللی، مصالح اسلام و مصالح نظام عمل کند چرا که در محدوده وظایف خود اختیار دارد.

بادامچیان هدایت‌گر اصلی اجلاس سران جنبش عدم تعهد را مقام عظمای ولایت دانست و گفت: پیش از این گمان می‌کردند ایران، عربستان و بحرین و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را دعوت نمی‌کند، اما مصلحت کشور ایجاب کرد که همگی دعوت شوند و اجلاسی با این عظمت برگزار و توطئه‌ها را خنثی کند.
کد مطلب: 7644
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *