۰
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۳

بررسی برنامه هاي وزير پيشنهادي علوم در فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي

فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي مجلس شوراي اسلامي صبح امروز برنامه هاي وزير پيشنهادي علوم را مورد بررسي كقرار داد و دغدغه هاي مجامع و تشكلهاي علمي و دانشگاهي را با وي در ميان گذاشت.
بررسی برنامه هاي  وزير پيشنهادي علوم در فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي
فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي مجلس شوراي اسلامي صبح امروز برنامه هاي  وزير پيشنهادي علوم را مورد  بررسي كقرار داد و دغدغه هاي مجامع و تشكلهاي علمي و دانشگاهي را با وي در ميان گذاشت.
دكتر مصطفي كواكبيان رييس فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خانه ملت گفت: در اين نشست نمايندگان مجلس  موضوعات متنوعي را با وزير پيشنهادي علوم مطرح كردند و ايشان به دغدغه هاي منتقل شده اساتيد و دانشجويان و تشكلهاي دانشگاهي پاسخ دادند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: مهمترين سوال نمايندگان وضعيت آتي فضاي فعاليت سياسي و صنفي داشگاهها بود كه دكتر غلامي تاكيد و تصريح كردند كه فضاي فعاليت داشگاهها بازتر خواهد شد.
كواكبيان با تاكيد بر اينكه وزير علوم به عنوان يك شخصيت دانشگاهي و برآمده از كانون دانشگاهي مشكلات دانشگاهها را مي داند گفته است كه براي پركردن ظرفيتهاي خالي دانشگاهها بايد به سمت جذب دانشجويان خارجي حركت كنيم.
رييس فراكسيون ديپلماسي و منافع ملي مجلس از ديگر مسايل مطرحه در اين نشست را ارتباط ضعيف دانشگاهها با صنعت ذكر و گفت وزير پيشنهادي اذعان داشت كه دانشجويان در حوزه علوم تئوريك سرآمد دانشجويان اروپايي هستند اما در حوزه عملياتي كردن اين اموخته هاي تئوريك از فقر بسياري رنج مي برند كه بخشي از آن به شرايط صنعت كشور باز مي گردد.
وي گفت كه فارغ التحصيلان آي تي بواسطه آنكه صنعت در اين حوزه پيشرو و به روز است مشكل جذب و فعاليت عملي ندارند و اين اتفاق بايد در تمامي حورزه هاي صنعتي بيافتد.
نماينده مردم تهران از جمله موضوعات مطرح شده در نشست با وزير پيشنهادي علوم را كنكور و تاثيرات مخرب آن بر نظام آموزشي كشور عنوان كرد و گفت وزير پيشنهادي هم معتقد بر تغيير اين نظام آموزشي بود و گفت بايد فرآيند تغيير از آموزش و پرورش آغاز شود و تمام هدف دانش آموزان از دوره ابتدايي تا متوسطه يادگيري فنون تست زني نباشد.
وزير پيشنهادي علوم معتقد بود كه اين نظام به استعدادها لطمه ميزند و ضروري است تا در يك برنامه هماهنگ تغيير يابد.
 
کد مطلب: 75790
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *