۰
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۸

روابط ايران و كانادا در جلسه كميسيون امنيت ملي بررسي کرد

اعضاي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در جلسه عصر امروز خود كه با حضور مسوولان وزارت امور خارجه و كاردار ايران در كانادا برگزار شد، به بررسي روابط ايران و كانادا پرداختند.
سيدحسين نقوي‌حسيني افزود: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در جلسه خود پيرامون روابط ايران و كانادا و اقدام سخيفانه اين كشور به تبادل‌نظر و بحث و بررسي پرداخت.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در اين جلسه معاون آمريكا و اروپاي وزارت امور خارجه و معاون پارلماني اين وزارتخانه و همچنين كاردار جمهوري اسلامي ايران در كانادا حضور داشتند، اظهار داشت: كل روند ارتباط ايران و آمريكا در اين جلسه مورد بحث واقع شد، در واقع اين اولين بار نيست كه كانادا روابط خود را با ايران به حالت تعليق در مي‌آورد و پيش از اين نيز چنين اقداماتي از سوي اين كشور انجام شده بود.

وي تصريح كرد: در مورد مسائل مربوط به تحريم جمهوري اسلامي ايران، تقريبا كانادا نوك پيكان اين تحريم‌ها بوده است و از مدت‌ها پيش روابط اين كشور رو به سردي گراييده بود چراكه در ارديبهشت‌ماه سال جاري نيز بخشي از ديپلمات‌هاي آمريكا از كشور خارج شده بودند و تنها بخش‌هاي مربوط به كنسولي فعال بود.

نقوي‌حسيني ابراز داشت: پس از اينكه اين كاهش نيروها صورت گرفت، روز به روز روابط دو كشور تيره‌تر شد تا اينكه اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران با موفقيت برگزار شد و در اين راستا كانادا نهايت رفتار خصمانه را نسبت به برگزاري اين اجلاس انجام داده بود.

وي خاطرنشان كرد: حتي در اين زمينه با بان‌كي‌مون دبيركل سازمان ملل نيز مذاكراتي انجام داده بود مبني بر اينكه در اين اجلاس در تهران شركت نكند كه اين اقدام كشور كانادا مورد تشويق صهيونيست‌ها و منافقين قرار گرفت.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: بنابراين با برگزاري اجلاس نم در تهران، كانادا دست به يك اقدام سياسي زد، در حالي كه روابط اين كشور به گونه‌اي نبود كه به تعليق درآورد و پيش از اين نيز رفتار خود را نشان داده بود، لذا از شرايط موجود بهره‌برداري سياسي را براي حفظ منافع كشورهاي غربي انجام داد.

نقوي‌حسيني در ادامه اظهار داشت: نهايت اقدامات اين كشور عليه جمهوري اسلامي ايران در دو سه هفته بعد از برگزاري اجلاس نم اجرايي شد كه واضح است سناريويي صورت گرفته محور آمريكايي و صهيونيستي را دنبال مي‌كند و كانادا در نوك پيكان صهيونيست‌ها بازي كرده است.

وي در پايان يادآور شد: در جلسه امروز مقرر شد كه وزير اطلاعات با حضور در جلسه كميسيون به سوالات نمايندگان پاسخ دهد كه به دليل سفر، وي در اين جلسه حضور نداشت.
کد مطلب: 7432
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *