۲
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۶
درس مسوولیت پذیری در پی حادثه برخورد دو قطار

عذرخواهی و استعفای مدیرعامل راه آهن در برنامه تلویزیون

پورسیدآقایی با ۲۷ سال سابقه در راه آهن، دارای نشان لیاقت و مدیریت بود
محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در حالیکه در استودیو خبر شبکه اول سیما حضور داشت، ضمن عذرخواهی از مردم و بویژه بازماندگان حادثه برخورد دو قطار در حوالی سمنان، اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده است.
عذرخواهی و استعفای مدیرعامل راه آهن در برنامه تلویزیون
محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دقایقی پیش در حالیکه در استودیو خبر شبکه اول سیما حضور داشت، ضمن عذرخواهی از مردم و بویژه بازماندگان حادثه برخورد دو قطار در حوالی سمنان، اعلام کرد که از سمت خود استعفا داده است. به گزارش پایگاه خبری فریادگر، استعفای او مورد پذیرش وزیر راه و شهرسازی قرار گرفته است. پیگیریهای مقدماتی درباره بروز این حادثه، حکایت از اشتباه انسانی دارد. وی در جلسه هیات دولت در 17 شهریورماه 92 به عنوان مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی منصوب شده بود. وی پیش از این، مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا بود. محسن پورسید آقایی در سال 83 از رییس جمهور وقت، نشان لیاقت و مدیریت دریافت کرده بود و یکی از باسابقه ترین مدیران راه آهن محسوب می شود که ۲۷ سال در راه آهن سابقه دارد. استعفای او، نشانه مثبتی از مسوولیت پذیری این مدیر و درسی برای سایر مدیران می تواند باشد که در مقاطع مختلف مسوولیت خود در دوره های مختلف و بویژه دولتهای قبل، در حوزه های تحت مسوولیتشان، حوادث مختلفی رخ داده اما حاضر به کناره گیری و عذرخواهی نشدند. پورسیدآقایی متولد 1340 مشهد، در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، در جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی و امور تربیتی در مدارس جنوب تهران فعال شد و در دوران دانشجویی؛ با جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف همکاری کرد و در سال 68 به راه‌آهن پیوست و در این شرکت همه مدارج ترقی را پیمود. او مدرک کارشناسی و ارشد خود در رشته مهندسي صنايع از دانشگاه صنعتي شريف در سال‌های 1366 و 1369 دریافت کرد و در سال 1378 توانست مدرک دکترا مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کند. پورسیدآقایی فعاليت در نهادهاي جهاد سازندگی، نهضت سواد آموزی و امور تربيتی آموزش و پرورش جاده ساوه و اسلامشهر از 1358 تا 1363 در کارنامه خود دارد. وی در ادامه از سال 63 تا سال 68 در جهاد دانشگاهی شریف و از سال 68 تا 70 به عنوان مشاور مدير عامل راه آهن مشغول بود. مدیرعامل شرکت راه‌آهن در سال‌های 70 تا 77 مسووليت‌هاي اجرايي؛ مدير كل نيروي كشش، معاون ناوگان راه‌آهن، عضو هيات مديره راه‌آهن، ریيس هيات مديره و مديرعامل شركت قطارهای مسافری رجاء و عضوهيات مديره شركت راه‌آهن از 1377 تا 1386 و مديرعامل بخش حمل و نقل ريلی شركت مپنا از 1386 تا ۹۲ را بر عهده داشت. از دیگر عناوین وی می توان به موارد ذیل اشاره کرد: استاد دانشگاه علم و صنعت ايران از 1378 تا 1386 عضو هيات مديره انجمن صنايع ريلی ايران از ابتدای تشكيل تاکنون عضو هيات مديره انجمن مهندسی حمل و نقل ريلي ايران(دوره اول و دوم و سوم) عضو هيات تحريريه مجله علمي – پژوهشي "پژوهشنامه حمل و نقل" از زمان تشکيل تاکنون آثار و مقالات چاپ شده : • تاليف كتاب "تعيين محل صنايع" انتشارات جهاد دانشگاهي شريف • ترجمه كتاب "اندازه گيری رضايت مشتريان" انتشارات دانشگاه علم و صنعت • مقاله " كاربرد كيفيت در افزايش سطح خدمات در ايستگاه راه‌آهن. تهران"، مجله جاده، 1383 • مقاله " برنامه‌ريزی حركت قطارها در خطوط يك خطه " نشريه دانشكده فني (دانشگاه تهران)، 1378 • مقاله " برنامه‌ريزی اعزام خدمه در شبكه راه‌آهن ايران با استفاده از الگوريتم توليد ماموريت" پژوهشنامه حمل و نقل، 1385 "QFD • مقاله " طرح‌ريزی خدمات داخل قطارهای ويژه با استفاده از پژوهش‌نامه حمل و نقل
کد مطلب: 63768
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *