۰
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۶

پكن: هيچ كشوري حق برهم زدن استراتژي دفاعي جهان را ندارد

وزارت دفاع چين با انتقاد از تصميم آمريكا براي استقرار سامانه دفاع موشكي در قاره آسيا تاكيد كرد كه نبايد هيچ كشوري امنيت خود را بالاتر از امنيت ديگر كشورهاي جهان فرض كرده و استراتژي‌ دفاعي جهان را برهم بزند.
 به نوشته روزنامه اماراتي الاتحاد، سخنگوي وزارت دفاع چين در سخناني از تصميم اخير آمريكا براي استقرار سامانه دفاع موشكي در قاره آسيا همانند آنچه در اروپا و خاورميانه مستقر كرده است، گفت: بايد برنامه‌هاي دفاع موشكي با احتياط لازم و با در نظر گرفتن نگراني ديگر كشورها دنبال شود تا استراتژي دفاعي جهاني بر هم نخورد و اطمينان متقابلي كه ميان كشورهاي جهان است از بين نرود.

از سوي ديگر تحليلگران نظامي اعلام كردند، چين در حال ارتقاي موشك‌هاي نسل جديد خود است تا بتواند اهدافي را در آمريكا هدف قرار داده و سيستم‌هاي دفاعي را مختل كند.

به گفته اين تحليلگران، چين در حال توسعه موشك‌هاي بالستيك جديد قاره‌پيما و موشك‌هاي ضد زيردريايي است و همين امر پكن را قادر مي‌سازد تا موشك‌هايي با قابليت حمل كلاهك هسته‌اي به سمت آمريكا شليك كند.

با اين حال سخنگوي وزارت دفاع چين در ادامه عنوان داشت: همه كشورهاي جهان بايد نگراني‌هاي امنيتي ديگر كشورها را مد نظر قرار دهند و نبايد امنيت خود را بالاتر از امنيت ديگر كشورها به حساب آورند.

پيشتر ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرده بود كه اين كشور قصد دارد سامانه دفاع موشكي خود را در قاره آسيا مستقر كند، اما اين سامانه دفاعي به هيچ وجه براي رويارويي با چين نيست بلكه براي مقابله با تهديد موشكي احتمالي از سوي كره‌شمالي است.

با وجود آنكه آمريكا تاكيد كرده كه تصميم اين كشور براي استقرار سامانه دفاع موشكي در آسيا هيچ ارتباطي با چين ندارد، اما كارشناسان مسائل نظامي عقيده دارند با توجه به رشد روز افزون توان نظامي چين بخشي از اين اقدام آمريكا در واقع براي تحت كنترل درآوردن توان موشكي چين است.
کد مطلب: 4219
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *