۰
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۹

وزیر کشور: خون شهید نشانه است/مثل جبهه‌های جنگ با نگاه جهادی برخورد کنیم

وزیر کشور گفت: ما باید بدانیم شهید، راه شهید و خون شهید برای ما از نظر اعتقادی، فکری و اندیشه‌ای از نظر دل و جان‌مان معنی و مفهوم دارد.ما کاملا این موضوع را با جان و دلمان پذیرفتیم و باور داریم.
وزیر کشور: خون شهید نشانه است/مثل جبهه‌های جنگ با نگاه جهادی برخورد کنیم
منطقه خراسان رضوی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در چهارمین یادواره شهدای شهرداری‌های سراسر کشور که در سالن صبای صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: خون شهید را فصل می‌دانیم چون بدیها و خوبیها و ایمان را از کفر جدا می‌کند و نشانه است و ما را در مسیر لقاءالله و عبودیت خدا و خدمت به خلق خدا هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید حافظ امین برای خون ریخته‌شده شهدا باشیم، یادآور شد: ما باید همه تلاش‌مان را برای ارتقای دین خدا، برای ارتقای جمهوری اسلامی و عزت رهبری برای بهبود وضعیت مردم و عزیزان‌مان و افزایش عزت و منزلت جمهوری اسلامی بکار ببریم.

به گفته وی،وظیفه ما انسجام، وحدت، همدلی و تقویت جمهوری اسلامی است. هر کسی برخلاف وحدت و انسجام باشد در مسیر شهدا و ولایت حرکت نکرده است. ما در پناه ولایت باید در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وزیر کشور تاکید کرد: وظیفه ما کار و تلاش برای جمهوری اسلامی ایران است. همه باید کار کنیم و سازندگی اقتصاد را مثل جبهه‌های جنگ گرامی بداریم و مثل جبهه‌های جنگ با نگاه جهادی برخورد کنیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی مهمترین وظیفه ما اطاعت از رهبری و ولایت است. اوست که هدایتگر است. اوست که مخلص است و صمیمی است و اوست که فرقان است و فصل است و ولایت هم ذکر راه شهداست.

وزیر کشور گفت: کسانی که از هزینه جنگ و خون‌های ریخته شده سخن می‌گویند یا از سر دلسوزی این کار را می‌کنند و یا از سر خباثت.

به گزارش ایسنا، رحمانی‌فضلی اظهار کرد: کفران نعمت است اگر به شهدا نیندیشیم و کفران حتما غفلت و ضلالت با خود می‌آورد.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی وظیفه ما حفظ انسجام و تقویت جمهوری اسلامی ایران است، هر کس برخلاف وحدت سخن و شعاری بگوید در مسیر شهادت و ولایت حرکت نکرده است.

رحمانی فضلی ادامه داد: دشمنان ضربه‌های زیادی از ما خوردند و هرجایی که حمله‌ور شدند از جمله افغانستان، لبنان و ... شکست خوردند، آنان می‌دانند که منشاء این تلالو جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: عنصر دیگر کار و تلاش برای جمهوری اسلامی است، باید سازندگی برای کشور را همانند جبهه‌های جنگ گرامی بداریم و در حوزه اقتصادی تلاش کنیم، حکومت دینی ما باید الگوی خوبی برای مردم جهان که از نظر اقتصادی نیز تکامل یافته از خود ارائه دهد، لذا جهاد در حوزه اقتصادی وظیفه همه ماست.

وزیر کشور خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: شما خانواده‌های شهدا دین خود را به انقلاب ادا کرده‌اید و ما مسئولان به هر مقدار که در مسند بالاتری قرار گیریم باید پاسخگوتر شویم، چرا که معاد و پرسشگری قطعا وجود خواهد داشت.

وی اظهار کرد: باید بدانیم که شهید و راه شهید از نظر اعتقادی و فکری برای ما معنی و مفهوم خاصی دارد، این موضوع را با تمام دل و جانمان پذیرفتیم و باور داریم، ما پذیرفتیم که خون شهیدان برای ما فرقان است و جبهه حق را از باطل تعیین می‌کند، پذیرفتیم که خون شهدا فصل است و خوبی‌ها را از بدی‌ها جدا می‌کند و ایمان را از کفر مشخص می‌کند.

وزیر کشور تاکید کرد: خون شهدا نور است و در شب‌های ظلمانی اندیشه‌ها را روشن می کند و قدرت تشخیص را بالا می‌برد، ما خون شهدا را میزان می‌دانیم و اعمالمان را با آن می‌سنجیم.

وی یادآور شد: زمانی که ما به راه شهدا متوسل می‌شویم در حقیقت زنگارها و غفلت‌ها را از جان و دلمان پاک می‌کنیم، یقین داریم که ملائکه در این جلسات حضور دارند و می‌دانیم که لذت های آنی در این دنیا موجب غفلت می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به اخلاص امام خمینی (ره) در تبیین اندیشه خود به مردم خاطر نشان کرد: اگر می‌بینید که در آن شب‌های ظلمانی امام(ره) توانست یک ملت متلاشی شده و متفرق را ید واحده کند و همه دلها را به هم پیوند دهد به این دلیل بود که اخلاص و خلوص مومن و میزان ایمان آن در انجام طریقه الهی موثر است.

وی با اشاره به جایگاه ایران قبل از پیروزی انقلاب تصریح کرد: در آن زمان ژاندارم منطقه بودیم و علنا افتخارمان این بود که نوکری آمریکا را می‌کنیم اما پس از انقلاب، یک ملت از نوکری یک ابرقدرت به نوکری خدا روی آورد.

وزیر کشور مهمترین وظیفه مردم و مسولان را اطاعت از ولایت دانست و افزود: کسانی که بخواهند نسبت به خون شهیدان بی توجهی کنند یقینا به دلیل اعجاز خون شهیدان آنان مسیر این افراد را افشاء خواهد کرد.

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان محمدحسین‌زاده دشتی، غلامحسین عارف دارابی، عیدی اسطویی، محمد ضرغامی و محمد وارسته تجلیل و تقدیر شد.
کد مطلب: 41919
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *