۰
يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۶

دژاگه ۲ میلیون یورویی، رودر‌روی مسی ۱۰۵ میلیون یورویی

نگاهی به قیمت کلی تیم‌ها نیز نشان می‌دهد که ایران بضاعت کمتری از دیگر تیم‌های این رقابت‌ها دارد. با توجه به ترکیب آخرین بازی ملی تیم‌ها، ترکیب اصلی تیم ملی ایران با یک تقریب نزدیک در مجموع ۰۰۰، ۰۰۰، ۱۴ یورو می‌ارزد و این رقم حتی بسیار کمتر از ارزش قرارداد هافبکی چون میرالم پیانیچ است که در تیم ملی بوسنی و باشگاه «آ. اس» رم بازی می‌کند.
دژاگه ۲ میلیون یورویی، رودر‌روی مسی ۱۰۵ میلیون یورویی
شصت و یک روز تا آغاز رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال برزیل فرصت باقی است و تیم ملی فوتبال ایران، یکی از نخستین‌ تیم‌های حاضر در این رقابت‌هاست که با پایان رقابت‌های لیگش، کم‌کم خود را برای حضور در برزیل آماده می‌کند. میلیون‌ها ایرانی با بیم و امید به تابستان ۹۳ می‌اندیشند؛ جایی که قرار است تیم ملی کشورمان رودرروی حریفان قدرتمند خود قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»، همین روز گذشته بود که وب سایت فیفا به رقابت‌های گروه F جام‌جهانی اشاره کرد و نیجریه و آرژانتین را گزینه‌های اصلی این گروه برای صعود دانست.

این سایت بوسنی و ایران را به دلیل اینکه اولی برای نخستین بار پا به جام جهانی گذاشته و دومی تجربه چندانی از دیدار با تیم‌های بزرگ ندارد، دارای شانس کمتری برای صعود دانسته است.

بنا بر این گزارش، نگاهی به لیست بازیکنان درخشان هر چهار تیم نشان می‌دهد که ایران سهم بسیار کمتری از سه تیم دیگر در میان ستاره‌های برگزیده فیفا دارد. درخشان‌ترین ستاره تیم ملی ایران در لیست فیفا و بسیاری از وب‌سایت‌ها اشکان دژاگه است که از قضا گران‌ترین بازیکن ایرانی هم به شمار می‌آید و به گواه سایت ترانسفرمارکت، هافبک تیم فولام ۰۰۰، ۶۰۰، ۲ یورو می‌ارزد.

این در حالی است که گران‌ترین بازیکن تیم ملی آرژانتین، لیونل مسی، ستاره این تیم است که بنا به اطلاعات همین سایت ۰۰۰، ۰۰۰، ۱۰۵ میلیون یورو می‌ارزد و جان‌اوبی میکل هم با ارزش تقریبی ۰۰۰، ۵۰۰، ۱۷ یورو گران‌ترین بازیکن تیم ملی نیجریه است. در بوسنی و هرزگوین هم ادین ژکو، مهاجم تیم منچستر سیتی با رقم ۰۰۰، ۰۰۰، ۲۱ یورو گران‌ترین بازیکن این کشور است.

نگاهی به قیمت کلی تیم‌ها نیز نشان می‌دهد که ایران بضاعت کمتری از دیگر تیم‌های این رقابت‌ها دارد. با توجه به ترکیب آخرین بازی ملی تیم‌ها و با در نظر گرفتن یکی دو تغییر احتمالی (برای نمونه مصدوم و غایب بودن اندرانیک تیموریان در بازی با گینه) ترکیب اصلی تیم ملی ایران با یک تقریب نزدیک در مجموع ۰۰۰، ۰۰۰، ۱۴ یورو می‌ارزد و این رقم حتی خیلی کمتر از ارزش قرارداد هافبکی چون میرالم پیانیچ است که در تیم ملی بوسنی و باشگاه آ. اس رم بازی می‌کند.

آرژانتین همان گونه که گمان می‌رفت، گران‌ترین تیم گروه است و قیمت تقریبی یازده مرد اصلی آن در زمین، همان ترکیبی که در آخرین بازی برابر رومانی به میدان رفت، ۰۰۰، ۷۰۰، ۲۵۰ یورو می‌ارزد و بوسنی با قیمت تقریبی ۰۰۰، ۱۰۰، ۶۶ یورو دومین تیم گران این گروه به شمار می‌آید. با اختلاف کمتری از بووسنی نیجریه است که با ستاره‌های فراوانی که در لیگ‌های گوناگون ارزش تقریبی ۰۰۰، ۱۰۰، ۶۶ یورو را برای یازده مرد اصلی آن برآورد می‌کنند.

جدول تقریبی قیمت‌های بازیکنان هر تیم را می‌توانید در ادامه ببینید:

دژاگه ۲ میلیون یورویی رودر‌روی مسی ۱۰۵ میلیون یورویی

دژاگه ۲ میلیون یورویی رودر‌روی مسی ۱۰۵ میلیون یورویی


دژاگه ۲ میلیون یورویی رودر‌روی مسی ۱۰۵ میلیون یورویی

دژاگه ۲ میلیون یورویی، رودر‌روی مسی ۱۰۵ میلیون یورویی

بازگشت به ابتدای صفحه
Bookmark and Share
کد مطلب: 38200
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *