۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۲:۱۱

مصر پس از «يک قرن» سفيدپوش شد!

مصر پس از «يک قرن» سفيدپوش شد!

رسيدن يک موج تاريخي و بي سابقه سرما به مصر و بارش برف براي نخستين بار پس از گذشت بيش از يک قرن، شهر «قاهره» پايتخت اين کشور را سفيدپوش کرد. به گزارش ايسنا با توجه به اينکه هواي شهر قاهره رطوبت اندکي دارد و در زمستان هاي اين شهر نيز هوا معمولا به زير نقطه انجماد نمي رسد، بنابراين بارش برف در اين شهر شمالي قاره آفريقا پديده اي بسيار نادر و غيرمنتظره است. آخرين زماني که بارش برف در اين شهر به ثبت رسيده است به بيش از يک قرن باز مي گردد.

«علي عبدالعظيم»، يکي از کارشناسان هواشناسي قاهره نيز در مصاحبه اي با خبرگزاري فرانسه اين مسئله را تاييد کرده و مي گويد: ساليان مديدي است که اين شهر از برف محروم بوده است.

به دنبال بارش برف در قاهره بسياري از شهروندان اين شهر با هجوم به پايگاه هاي اجتماعي عکس هاي خود را به اشتراک گذاشتند. شايد براي بسياري از مردم جهان ديدن «اهرام ثلاثه» مصر که با پوششي از برف به رنگ سفيد درآمده اند، باورنکردني و شگفت انگيز باشد. به گزارش ايسنا به نقل از «هافينگتون پست»، به رغم اينکه بارش برف در قاهره موج شادي و شعف را براي ساکنان اين شهر به دنبال داشته اما براي برخي همسايگان مصر بارش برف خبر خوشي محسوب نمي شود چرا که هزاران جنگ زده که در پناهگاه هاي فاقد امکانات گرمايشي روزگار مي گذرانند با سرماي کشنده اي دست و پنجه نرم مي کنند. در سرزمين هاي اشغالي نيز بارش برف بي سابقه اي از سال ۱۹۵۳ ميلادي تاکنون به ثبت رسيده و منجر به مسدود شدن راه ها و قطع برق در اين مناطق شده است.
کد مطلب: 36250
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *