۰
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۷

افریقای جنوبی انفجار در دفتر شورای امنیت ملی سوریه را محكوم كرد

افریقای جنوبی انفجار تروریستی در دفتر شورای امنیت ملی سوریه را كه منجر به كشته شدن برخی از مقامات ارشد این كشور شد، محكوم كرد.
'بوا نیوز' شامگاه پنجشنبه به نقل از 'ابراهیم ابراهیم' معاون وزیر خارجه افریقای جنوبی گزارش داد: پرتوریا مخالف هرگونه اقدام تروریستی و خشونت آمیز است.

وی در اَستانه رای گیری شورای امنیت درباره تمدید ماموریت نیروهای ناظر سازمان ملل در سوریه تصریح كرد: پرتوریا قویا ادامه خشونت ها در این كشور را كه از كنترل خارج شده است، محكوم می كند.

معاون وزیر خارجه افریقای جنوبی افزود: بالاترین اولویت ما توقف كشتار و پایان دادن به درد و رنج مردم بی گناه سوریه است.

وی گفت: ما خواستار توقف بلادرنگ خشونت ها در سوریه و آغاز گفت وگوها برای رسیدن به یك انتقال سیاسی هستیم كه منعكس كننده خواسته مردم این كشور باشد.

ابراهیم ابراهیم گفت: افریقای جنوبی عمیقا نگران افزایش تنش ها در سوریه و خواهان این است كه طرف های درگیر به سرعت اتش بس اعلام كرده و به خشونت ها پایان دهند.

وی تاكید كرد: اختلاف ها در سوریه راه حل نظامی نداشته و افریقای جنوبی همچنان از تلاش های 'كوفی عنان' فرستاده ویژه سازمان ملل حمایت می كند.

در انفجار تروریستی روز چهارشنبه دمشق، برخی از مقامات سوری از جمله وزیر دفاع، معاون وزیر دفاع و دستیار معاون رئیس جمهوری سوریه كشته شدند.

تشكلی موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' و تشكل ناشناس دیگری موسوم به 'لواء الاسلام' با صدور بیانیه های جداگانه ای مسوولیت این انفجار را به عهده گرفته اند.


کد مطلب: 337
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *