۰
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۱

مشرف تا آخر عمر از شرکت در انتخابات پاکستان محروم شد

دادگاهی در پاکستان، رئیس‌جمهور اسبق این کشور را تا ابد از شرکت در رقابت‌های انتخاباتی محروم کرد.
به گزارش فارس، دادگاهی در پاکستان، امروز، سه‌شنبه ژنرال پرویز مشرف، رئیس جمهور اسبق پاکستان را تا ابد از ورود به عرصه انتخابات این کشور و شرکت در رقابت‌های انتخاباتی منع کرد.
حکم جدید دادگاه پاکستان به معنای آن است که تلاش‌های رئیس جمهور اسبق پاکستان برای به دست آوردن نفوذ مجدد در عرصه سیاسی کشورش با به دست آوردن کرسی مجلس فایده‌ای نخواهد داشت.
این اولین بار است که دادگاهی در پاکستان یکی از شهروندان این کشور را تا ابد از رقابت در انتخابات ممنوع می‌کند.
آقای مشرف ماه پیش علی‌رغم تهدیدهای نیروهای طالبان برای شرکت در انتخابات پارلمانی پاکستان در ۱۱ مه تبعید را رها کرد و وارد کشورش شد. مقامات انتخاباتی پاکستان، اما، وی را به خاطر اتهاماتی در سال ۲۰۰۷ که وی با آنها روبرو بود، رد صلاحیت کردند.
دادگاه عالی شهر پیشاور پاکستان درخواست تجدیدنظر آقای مشرف در این حکم رد صلاحیت را رد کرد. رویترز گزارش داد قاضی اصلی این دادگاه، «دوست محمد خان»، همچنین پرویز مشرف را به ممنوعیت از ورود به انتخابات پارلمانی تا آخر عمر محکوم کرد.
پرویزمشرف، که با اتهامات سنگینی مانند خیانت به کشور، دستگیری قضات و ارتباط با ترور بی نظیر بوتو نخست‌وزیر سابق این کشور روبروست و به قید وثیقه آزاد بود پنج‌شنبه هفته گذشته برای تمدید مدت آزادی‌اش به دادگاه اسلام آباد رفت اما دادگاه با تمدید این قرار مخالفت و دستور بازداشت وی را صادر کرد.
این ژنرال پاکستانی که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ به دنبال یک کودتای نظامی در پاکستان به روی کار آمد، پس از استعفا از سمتش در سال ۲۰۰۸ کشور را ترک و عازم دبی شد.
مشرف که چندی پیش برای شرکت در انتخابات آتی پاکستان، پس از چهار سال تبعید، به کشورش بازگشته بود، به محض ورود به پاکستان ممنوع‌الخروج شد و همه پرونده‌های قضایی وی به جریان افتاد.
یکی از پرونده‌های مشرف بازداشت غیرقانونی تعدادی از قضات این کشور، از جمله رئیس فعلی دیوانعالی پاکستان، در سال ۲۰۰۷ بود.
کد مطلب: 28860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *