۰
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹

استقبال گسترده مردم مصر از تصمیمات "محمد مرسی"

مردم مصر در استقبال از تصمیمات اخیر محمد مرسی، رئیس جمهوری این کشور شب گذشته در میدان تحریر قاهره تجمع کردند.
به نقل از روزنامه الیوم السابع، هزاران مصری شب گذشته به میدان التحریر در مرکز قاهره آمدند و ضمن حمایت از تصمیمات اخیر مرسی در برکناری حسین طنطاوی، کسی که از بیست سال پیش تاکنون وزارت دفاع مصر را به عهده داشته و پس از سقوط حسنی مبارک، دیکتاتور مخلوع این کشور به منزله رئیس دولت نظامی به شمار می آمد، این تصمیم را جشن گرفتند.

تجمع‌کنندگان مصری با سردادن شعارهایی از بازنشسته شدن طنطاوی و تقویت قدرت و اختیارات رئیس جمهوری استقبال کردند. آنها با سردادن شعارهایی علیه طنطاوی از لغو متمم قانون اساسی این کشور نیز استقبال کردند که اختیارات بسیاری را به نظامیان می‌داد.

تجمع‌کنندگان در میدان التحریر قاهره که تا سحرگاه امروز در میدان التحریر حضور داشتند، نماز صبح را نیز در این میدان برگزار کردند. پس از ادای نماز صبح شیخ "مظهر شاهین"، خطیب التحریر و امام جماعت مسجد عمر مکرم در سخنانی ضمن حمایت از تصمیمات مرسی از مردم این کشور خواست طی روزهای ۲۳ و ۲۴ و ۲۵ آگوست تظاهرات کنند.

شاهین هدف از برگزاری این تظاهرات‌ها در میدان‌های اصلی شهرهای مصر را حمایت کشور از تلاش برای به آتش کشیدن آن و حمایت از کلیساها و مساجد اعلام و تاکید کرد، کسانی‌که در التحریر تجمع کرده‌اند، خواهان ثبات و استقرار هستند.

کد مطلب: 2736
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *