۰
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۲

روزهای تلخ آقا یوسف

یوسف کرمی در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی همچنان نفر اول وزن خود محسوب می‌شود و این امتیاز قابل توجه برای یک بازیکن به حساب می‌آید که حداقل در چند بازی نخست به حریفی قدرتمند برخورد نخواهد کرد و این امتیازی است که حالا در اختیار یوسف کرمی قرار دارد.

ایران ورزشی نوشت: این جمله را حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «سالی که نکوست از بهارش پیداست.» با این حساب اگر بهار را ملاک و ماکتی از کل سال بدانیم، باید سال جدید را برای تکواندو سالی پرحاشیه درنظر گرفت. سالی که بهارش با حاشیه شروع شده است و شاید تا پایان سال گریبان تکواندو را بچسبد. اگرچه تکواندو سال گذشته را هم با حاشیه‌های زیادی پشت سر گذاشت. در این بازار حواشی تکواندو، نام یوسف کرمی بیش از همه به چشم می‌خورد.

کاپیتان باسابقه و عنوان‌دار تکواندوی کشورمان به نظر می‌رسد این روزها دل تکواندو را زده و تصمیم‌گیرندگان تکواندو چندان تمایلی برای نگه داشتن این تکواندوکار صاحب نام ندارد.

یوسف کرمی که پس از ناکامی در المپیک لندن، به فکر بازگشت دوباره به دوران اوج گذشته خود بود، اردوهای تیم ملی را رها نکرد، ماند و جنگید، روحیه‌اش را دوباره بازسازی کرد و عزم خود را جزم کرد تا باز هم ثابت کند مرد شماره یک وزن هفتم تکواندوی جهان است. یوسف خواست اما عملکردش چندان چشمگیر نبود. او بازگشت اما هنوز با دوران طلایی‌اش فاصله داشت. در این شرایط قطار تکواندو هم خیلی نمی‌توانست معطل احیای دوباره یوسف بماند.

او بر سر دوراهی قرار گرفته بود. یا باید پیروز تمام میدان‌ها باشد یا تصمیم جدی دیگری بگیرد. دو شکست قهرمان جهان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی، کادر فنی جدید تیم ملی تکواندو را بیشتر به این باور رساند که باید به دنبال گزینه‌ای بهتر از او باشند. در مقابل یوسف کرمی هم بازیکن جوان و جویای نام قرار دارد. کادر فنی هم که به‌دنبال جوانگرایی و پوست‌اندازی در تیم ملی بود، این گوشزد را نه یک بار که چندین بار به یوسف کرمی یادآور شدند که مهدی خدابخشی رقیب یوسف بهتر از اوست. پیشنهاد حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی درحالی که اردوهای تیم ملی اعزامی به رقابت‌های جهانی برپا است، باعث شد تا یوسف کرمی تصمیم دیگری را برای روزهای پیش رویش بگیرد. یوسف کرمی و چند ملی‌پوش دیگر تکواندو در اعتراض به شرایط اردوها و انتخابی‌ها، اردوی تیم ملی را ترک کردند اما آنچه شنیده می‌شود، ترک اردوی تیم ملی از سوی کرمی ریشه در همان پیشنهاد مذکور دارد. ملی‌پوشان با عذرخواهی به اردوها بازگشتند اما کاپیتان تیم ملی تکواندو به نظر می‌رسد تصمیمی برای بازگشت ندارد. این شرایط درحالی پیش آمده است که کادر فنی پیش‌تر اعلام کرده بودند که موفقیت در رقابت‌های اسپانیا ملاک انتخاب بازیکنان است اما گویا کادر فنی آب پاکی را روی دست کرمی ریخته‌اند و مسیر خروج را برای او هموار کرده‌اند.

به‌هرحال این تصمیمی است که کادر فنی تکواندو در نظر گرفته است و باید به آن احترام گذاشت اما نگاهی به رقابت‌های پیش روی تکواندو که پیش از المپیک مهم‌ترین رویداد ورزشی تکواندو محسوب می‌شود این نگرانی را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا روش اتخاذ شده و تکیه به نیروی جوانی بازیکنان در شیاپ چانگ‌های مکزیک پاسخ می‌دهد؟

یوسف کرمی در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی همچنان نفر اول وزن خود محسوب می‌شود و این امتیاز قابل توجه برای یک بازیکن به حساب می‌آید که حداقل در چند بازی نخست به حریفی قدرتمند برخورد نخواهد کرد و این امتیازی است که حالا در اختیار یوسف کرمی قرار دارد. یوسف کرمی سال پراضطرابی را پشت سر گذاشت و حالا سال جدید خود را هم با یک سوال شروع کرد. آیا یوسف کرمی تمام شده است؟ کرمی برای پیدا کردن پاسخ سوال خود روش دوری از اردو را اتخاذ کرده است، روشی که خیلی هم از سوی کادر فنی دور از انتظار نبوده است. در کنار شرایط یوسف کرمی، باید به شرایط علیرضا نصر آزادانی هم اشاره داشت، بازیکنی که هنوز حضورش را در قالب تیم ملی اعزامی به مسابقات مکزیک صددرصد نمی‌داند. با توجه به این شرایط و سختی کار تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان در مکزیک به‌نظر می‌رسد بالا بردن دوباره جام قهرمانی تکواندو را در مسابقات جهانی باید کمی دور از ذهن بدانیم و شاید مسوولان تکواندو با علم به این موضوع خود را از حالا آماده کرده‌اند که اگر تیر ماه نتیجه مطلوبی حاصل نشود، جوانگرایی و پوست‌اندازی تیم ملی را به‌عنوان دلیل ارائه کنند البته همه اینها احتمالاتی است که این روزها حول خانه تکواندو می‌چرخد
کد مطلب: 27056
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *