۰
جمعه ۱۶ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۱۰
وزارت دفاع کره جنوبی:

زمین‌لرزه روسیه نتیجه یک آزمایش هسته‌ای نبوده است

وزرات دفاع کره جنوبی امشب پس از زمین‌لرزه ۶.۲ ریشتری در شرق روسیه، اعلام کرد این زمین‌لرزه منشا طبیعی داشته و نتیجه یک آزمایش هسته‌ای نیست.
به گزارش فارس به نقل از شبکه راشاتودی، وزارت دفاع کره جنوبی در واکنش به زمین‌لرزه قدرتمندی که مناطق شرقی روسیه در نزدیکی مرز کره‌شمالی و چین را به لرزه درآورد، گفته است که این زلزله منشا طبیعی داشته و نتیجه یک آزمایش هسته‌ای نبوده است.
ساعتی قبل مرکز زمین‌شناسی آمریکا از وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶.۲ درجه در مقیاس ریشتر در جنوب غرب منطقه «ولادیوستوک» در فاصله ۹ کیلومتری شهر مرزی «زاروبینو» روسیه خبر داد.
وقوع این زمین‌لرزه در نزدیکی مرز کره‌شمالی شبهاتی را در مورد منشا ایجاد آن به وجود آورده بود. دو ماه قبل هم وقوع زمین‌لرزه‌ای در کره جنوبی بود که از انجام سومین آزمایش هسته‌ای کره شمالی پرده برداشت.
زمین‌لرزه امروز روسیه هیچ خسارت مالی یا جانی بر جای نگذاشته است.
کره شمالی از چند روز قبل تهدیدات خود علیه آمریکا و کره جنوبی را افزایش داده است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده است که خاک و پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف موشک‌های خود قرار می‌دهد.
دور جدید تنش در شبه جزیره کره پس از آن آغاز شد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی تصویب کرد و پیونگ‌یانگ هم در پاسخ دست به آزمایش هسته‌ای زد.
کد مطلب: 26771
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *