۰
چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۲
ولایتی:

قطع وابستگی به نفت نیازمند حضور دولتی قوی است

مشاور رهبری در امور بین الملل گفت: حل مشکل وابستگی به نفت و مشکلات اقتصادی نیازمند حضور دولتی قوی و توانمند در زمینه داخلی و خارجی برای مواجهه با چنین مشکلاتی است.
به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی عصر چهارشنبه در جمع سران عشایر جنوب کشور اطهار داشت: عشایر در بسیاری دورانها مانند انقلاب اسلامی ایران، دفاع مقدس و ملی شدن نفت نقش اساسی ایفا کرده اند.
وی ادامه داد: براساس آمار اعلام شده ایران اسلامی دارای ۹۲ عشیره کوچک و بزرگ از شمال تا جنوب کشور است.
فارس خاستگاه قله های معرفتی
ولایتی سپس فارس را خاستگاه قله های معرفتی دانست و بیان کرد: انسان در هر گوشه از سرزمین فارس که نگاه می کند متوجه می شود قله های معرفتی در جای جای این سرزمین وجود دارد.
وی اضافه کرد: استان فارس در تمام زمینه ها افراد برجسته ای دارد که به مانند ستاره درآسمان علم و ادب کشور می درخشند.
مشاور رهبری در امور بین الملل افزود: مردم سرزمین فارس همواره یکی از ارکان اصلی ایران و قوام هویت و ملیت ایرانی اسلامی و اهل بیتی هستند.
انتخاب دوره یازدهم ریاست جمهوری مهم ترین موضوع در تاریخ ایران
ولایتی همچنین بیان کرد: انتخاب دوره یازدهم ریاست جمهوری مهم ترین موضوع در تاریخ ایران است زیرا که کشور در هیچ دوره ای به قدرت امروز نبوده است.
وی تاکید کرد: امروزه هیچ مسئله ای در منطقه بدون حضور و دخالت جمهوری اسلامی ایران قابل حل شدن نیست که این موضوع نشان دهنده نقش موثر ایران است.
مشاور رهبری در امور بین المل تصریح کرد: مردم ایران در زمان جنگ و انقلاب از جان و مالشان برای حفظ نظام استفاده کردنداز این رو حفظ چنین اقتداری در صحنه خارجی و داخلی نیاز به توانمندی و خرد جمعی دارد.
ولایتی عنوان کرد: هم اکنون در داخل کشور به دلیل برخی بی تدبیری ها و تحریم ها مشکل اساسی اقتصادی به وجود آمده به گونه ای که معیشت مردم خدشه دار شده است.
وی افزود: حل این مشکل در سایه مجاهدت اقتصادی و یا اقتصاد مقاومتی است به گونه ای که وابستگی به نفت باید قطع شود که این موضوع نیازمند حضور دولتی قوی و توانمند در زمینه داخلی و خارجی برای مواجهه با چنین مشکلاتی است.
کد مطلب: 26457
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *