۰
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۴۰

حزب اصلی هند از ائتلاف دولت خارج شد

یکی از متحدان اصلی دولت ائتلافی هند امروز در اعتراض به موضع دهلی نو در قبال قطعنامه سازمان ملل بر ضد شورشیان سریلانکا، از این ائتلاف خارج شده است.
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز؛ حزب "دی ام کی" هند در اعتراض به قطعنامه سازمان ملل که از سوی آمریکا حمایت می شود و بر ضد اتفاقات رخ داده در جریان جنگ داخلی سریلانکا است، از ائتلاف دولت هند خارج شد.
دی ام کی اغلب فشار زیادی را بر دولت هند وارد کرده است تا از اقلیت جمعیت تامیل در سریلانکا حمایت کند. این حزب از دولت هند خواسته است تا مخالفت خود را با قطعنامه سازمان ملل بر ضد سریلانکا اعلام کند. سازمان ملل در بخشی از بیانیه خود اقدامات شورشیان تامیل در سریلانکا را نسل کشی ارزیابی کرده است که دی ام کی به شدت با آن مخالف است.
دولت هند هنوز موضع رسمی خود را در خصوص این قطعنامه اعلام نکرده است. دی ام کی ۱۸ کرسی در مجلس سفلای هند در اختیار دارد که بخشی از دولت ائتلافی مانموهان سینگ نخست وزیر این کشور را تشکیل می دهد.
حزب کنگره هند به ریاست سینگ می تواند با خروج حزب دی ام کی و با حمایت دو حزب دیگر ائتلافی به فعالیت خود ادامه دهد. چیدام بارام وزیر دارایی هند نیز تاکید کرد، دولت هند هنوز باثبات است. ولی خروج حزب دی ام کی ادامه بقای دولت هند را با مشکلات و چالش های زیادی روبرو خواهد کرد.
هند سومین اقتصاد بزرگ آسیا را در اختیار دارد و باید برای دستیابی به رشد و رونق اقتصادی باثبات و پایدار، اصلاحات زیادی را انجام دهد. انتخابات سراسری هند قرار است اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار شود و ادامه اختلافات سیاسی می تواند هزینه سنگینی برای حزب کنگره هند داشته باشد.
رهبر حزب دی ام کی نیز در کنفرانس خبری تاکید کرد، این حزب دیگر حاضر به ادامه حمایت از دولت ائتلافی نیست و ۵ وزیر خود را از کابینه خارج خواهد کرد.
پس از اعلام این خبر ارزش اوراق قرضه، سهام و روپیه پول ملی هند با کاهش روبرو شده است. دولت هند برای اخذ رای اعتماد به ۲۷۱ کرسی از ۵۴۳ کرسی پارلمان نیاز دارد.
کد مطلب: 26205
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *