۰
يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۳

فراخوان البرادعی برای تحریم انتخابات

«محمد البرادعی»، هماهنگ کننده جبهه مخالف «نجات ملی» مصر، تحریم انتخابات پارلمانی در ماه آوریل از سوی مردم را خواستار شد.
به گزارش تسنیم به نقل از «الجزیره»، البرادعی، رئیس حزب «الدستور» روز شنبه (۲۳ فوریه) در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی تویتر نوشت، تحریم انتخابات، بهترین ابزار برای رسوا کردن «دموکراسی دروغین و تاکیدی بر اعتبار ماست». من تحریم انتخابات را در سال ۲۰۱۰ نیز مطرح کرده بودم و اینک بار دیگر آن را تکرار می کنم.
دعوت البرادعی به تحریم انتخابات در حالی صورت می گیرد که برخی احزاب لیبرال و گروه های چپگرا از جمله حزب الدستور طی هفته جاری برای تصمیم گیری مبنی بر مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات پارلمانی مصر، تشکیل جلسه می دهد.
از سوی دیگر، «خالد داوود»، سخنگوی جبهه نجات ملی مصر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «المیادین»، درباره دعوت محمد البرادعی برای تحریم انتخابات پارلمانی آینده در مصر گفت، علت اصلی این اقدام محمد البرادعی برای دعوت به تحریم انتخابات، تلاش گسترده جنبش اخوان المسلمین برای انحصار طلبی و اتخاذ تصمیمات یکجانبه درباره مسایل مهم و ملی مانند مسئله برگزاری انتخابات است.
بنا به گفته داوود، «عمرو موسی»، دبیر کل سابق اتحادیه عرب هم خواستار تعویق انتخابات شد و حزب «الوفد» هم از تحریم انتخابات حمایت می کند. «حمدین صباحی»، از رهبران لیبرال مخالف در مصر و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری این کشور هم بر لزوم تحریم انتخابات تاکید دارد.
طبق این گزارش، انتخابات پارلمانی مصر ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) و طی ۴ مرحله برگزار می شود.
کد مطلب: 23930
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *