علیرضا جاوید عربشاهی مدیرکل دفتر برنامهریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز تتا نیز در صفحه ایکس خود نوشت: «در بازار طلای آنلاین ایران، هر کاربر بهطور متوسط فقط ۱۵۰ میلیگرم خرید میکند. با این حال، ۸۶ درصد از فروش در دستان ۵ سکوی پیشرو است و ۹۶ درصد از کل فروش توسط ۲۰ کسبوکار بزرگ رقم میخورد. این دادهها نشاندهنده تمرکز بالای بازار و رقابت شدید میان بازیگران اصلی است.»
طبق آنچه او اعلام کرده بازار طلا در اختیار تعدادی محدود از پلتفرم است که روی آنها نیز نظارت دقیقی صورت میگیرد.
پیشتر رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، سردار رحیمی نیز از مردم خواسته بود حتما زمان خرید طلا از سایتها و سکوهای برخط از داشتن اینماد توسط این شرکتها اطمینان حاصل کنند.