۰
يکشنبه ۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
در بیانیه حزب مردم‌سالاری همزمان با یکصدمین روز شروع به کار دولت چهاردهم تاکید شد؛

نکات ده‌گانه مهم مورد توقع اکثریت مردم از دولت پزشکیان

قال علی بن‌ابیطالب (ع): «الفرصه تمر مر السحاب فانتهزوا فرص الخیر» «فرصت چون ابر می‌گذرد پس فرصت‌های کار خوب را غنیمت شمرید.»
نکات ده‌گانه مهم مورد توقع اکثریت مردم از دولت پزشکیان
مقدمه:
همزمان با فرارسیدن یکصدمین روز استقرار دولت چهاردهم (یکشنبه 6 آبان ‌ماه)، حزب مردم‌سالاری که یکی از حامیان پر‌و‌پا قرص دولت چهاردهم بوده و دبیران استانی و شهرستانی این حزب در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور ستادهای انتخاباتی برپا نموده و دبیرکل این حزب در 11 استان و 33 شهرستان جهت تشویق مردم حضور یافته و سخنرانی نموده و آبرو و سرمایه اجتماعی خویش‌ را برای انتخابات و پیروزی وی و تغییر سیاست‌های نامطلوب و مدیران نالایق دولت قبل جهت  بهبود شرایط زندگی ایرانیان در طبق‌اخلاص گذاشت و از آنجایی‌که موفقیت این دولت را موفقیت خویش و جبهه اصلاحات و ملت ایران می‌داند و عدم موفقیت این دولت را هم باعث برباد رفتن سرمایه اجتماعی جبهه اصلاحات و سرمایه مردمی حزب مردم‌سالاری می‌داند؛ لذا از هیچ کوشش و تلاشی برای موفقیت این دولت دریغ نکرده و خویش را موظف می‌داند که انعکاس‌دهنده مطالبات بر‌حق مردم به دولت چهاردهم و مشاوری امین و دلسوز برای دولت دکتر پزشکیان باشد. به‌همین‌خاطر و به جهت وظیفه ذاتی حزب، نکات ده‌گانه و مهم زیر را جهت کمک به دولت چهاردهم یادآوری و تاکید می‌کند.
البته با یادآوری وظیفه ذاتی دولت‌ها شامل حفاظت از امنیت و نظم عمومی و تامین آرامش شهروندان در برابر تهدیدات داخلی و خارجی، اجرای قانون و تلاش برای ابطال قوانین منسوخ، تاریخ‌گذشته و تهیه قوانین به‌‌‌روز، کارآمد و مورد نیاز جامعه، حفاظت از حقوق اساسی شهروندان و آزادی‌های فردی و مدنی، ایجاد فضایی برای آزادی بیان، تجمع و فعالیت‌های سیاسی و تعالی احزاب، توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی عادلانه و افزایش اشتغال و بهبود معیشت مردم، تامین خدمات عمومی شامل خدمات بهداشتی، آموزشی و اجتماعی برای همه شهروندان فارغ از دین و مذهب و قومیت، سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها، توسعه جاده‌ها، حمل‌و‌نقل، آب و برق و دیگر زیرساخت‌های ضروری برای رشد اقتصادی و تدوین و اجرای سیاست‌هایی برای حفاظت از محیط زیست و پایداری منابع طبیعی، ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش فقر و نابرابری‌های اجتماعی از طریق برنامه‌های حمایتی، تعامل با جامعه جهانی با دیپلماسی فعال و حفظ روابط مثبت با همسایگان و دیگر کشورها و مشارکت در سازمان‌های بین‌المللی و... دولت چهاردهم را به عنوان نهادی مسئول، برای تامین امنیت، حقوق بشر، توسعه اقتصادی، رفاه عمومی و پایداری محیط زیست و پیشرفت جامعه می‌داند.
نکات مهم ده‌گانه مورد توقع اکثریت مردم ازدولت پزشکیان
نکته اول: حل تنگناهای معیشتی از طریق رفع تحریم‌ها و تعامل مثبت و متوازن با جهان
مهم‌ترین وظیفه ذاتی دولت‌ها حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و کاهش فقر و ایجاد رفاه اقتصادی می‌‌باشد که براساس دانش بشری و تجربه‌های دولت‌های پیشین، به ویژه تجریه دولت اصلاحات و دولت اول روحانی، اعتقاد راسخ این حزب بر این است که مشکلات اقتصادی کشور صرفا راه‌حل اقتصادی نداشته بلکه ریشه در جهت‌گیری‌های سیاسی دارد و تا جهت‌گیری‌های سیاسی اصلاح نشود، حل مشکلات اقتصادی به صورت پایدار غیرممکن است. لذا از دولت چهاردهم مجدانه انتظار می‌رود که علاوه بر پیگیری‌ اصلاح جهت‌گیری‌های سیاسی، سیاست تعامل سازنده با همسایگان، اصلاح سیاست برخورد با تمام قدرت‌های بزرگ و ازجمله توازن با اردوگاه شرق و رفع تحریم‌های بین‌المللی و سوء‌تفاهم‌ها، تلاش شبانه‌روزی نماید.
نکته دوم: اقدام جدی برای تصویب FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام
دولت چهاردهم باید هر چه سریعتر شرایط لازم برای تصویب FATF به عنوان یکی از موانع رفع تحریم‌های گسترده و ظالمانه کوشیده تا شرایط برای رشد و شکوفایی و جهش اقتصادی به ویژه برای بنگاه‌های اقتصادی، بخش خصوصی و مبادلات بانکی فراهم گردد. لذا انتظار می‌رود شاهد تلاش گسترده دولت از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب FATF  و رفع تحریم‌های َظالمانه باشیم که در کنار مدیریت ناکارآمد همچون پتک و سندان بزرگترین ضربات را بر پیکر اقتصاد کشور و بالاخص طبقات پایین جامعه وارد می‌کند.
نکته سوم: جلوگیری از افزایش سرسام‌آور قیمت کالاهای مصرفی
حزب مردم‌سالاری به شدت توصیه می‌کند که به جای مطرح کردن مسئله افزایش قیمت بنزین، برای ممانعت از هدررفت انرژی و منابع ملی و تامین کسری بودجه دولت، همت خویش را بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی و کم‌مصرف و برقی کردن آنها متمرکز نموده و به ویژه تولید برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر مخصوصا انرژی خورشیدی که یکی از مهم‌ترین راه‌های تامین انرژی مورد نیاز خودروهای برقی هست، مصروف داشته و با آزادسازی واردات خودرو، علاوه بر ایجاد فضای رقابت سازنده برای رشد و تعالی خودروسازهای داخلی و کاهش قیمت خودرو، کاهش آلاینده‌ها و کمک به محیط زیست، طعم شیرین بهره‌مندی از خودروهای باکیفیت و کم‌مصرف و برقی و غیرآلاینده را برای جامعه ایرانی فراهم نموده که خود‌‌به‌خود باعث کاهش مصرف بنزین و افزایش صادرات نفتی، افزایش درآمد دولت و حفظ محیط‌زیست خواهد شد. لذا امروز اقتصاد ایران نه تنها تحمل و تاب‌آوری شوک افزایش قیمت بنزین را نداشته و ندارد و دولت نباید نه تنها زیربار چنین سیاست مخربی برود؛ حتی باید برای جلوگیری از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ کالاهای مصرفی که برای جامعه و اقشار آسیب‌پذیر، آسیب مضاعف ایجاد خواهد کرد، تمام جدیت خود را به عمل آورد.
نکته چهارم: مفهوم وفاق ملی به‌کارگیری مدیران نالایق مخالف پزشکیان در انتخابات نیست
دولت چهاردهم که خود را به عنوان دولت وفاق ملی معرفی می‌کند، باید توجه لازم به این نکته داشته باشد که افراط و تفریط در واژه وفاق نباید باعث حذف و فراموشی حامیان و مدیران توانمند و لایق حامی دولت در انتخابات و پشتوانه اصلی دولت در اتفاقات پیش‌رو گردد.
به عبارت دیگر مفهوم وفاق ملی به‌کارگیری مدیران نالایق مخالف پزشکیان در انتخابات نیست. البته متاسفانه بسیاری از این مدیران توانمند کارآمد به دلایل اخذ استعلام‌هایی که بسیاری از آن با طعم و ذائقه جناحی و شخصی آلوده است، حذف می‌گردند. اما آن تعدادی هم که استعلام‌های مثبت را دارند، از طریق برخی عناصر باقی‌مانده از دولت قبل حذف می‌شوند که دولت پزشکیان باید این موضوع توجه لازم داشته باشد. نمونه‌ای از این موارد را در موضوع به کارگیری استانداران شاهد بودیم.
نکته پنجم: غفلت از خطر نفوذی‌های ظاهرالصلاح موجب سقوط دولت و فروپاشی نظام خواهد شد
هرچند از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره نفوذی‌های مدعی انقلابی‌گری و ظاهرالصلاح زمینه‌ساز انحراف دولت‌ها و دست‌اندرکاران بوده‌اند؛ اما با روی کارآمدن دولت چهاردهم این خطر به صورت فزاینده تقویت شده است، به ویژه کسانی که در انتخابات خودشان را شکست‌خورده می‌دانند، با نفوذ در دستگاه‌های حکومتی و دولتی و با تبعیت از عناصر خارجی درصدد انتقام گرفتن از مردم و دولت پزشکیان هستند که هرگز  نباید از این مارهای خوش‌خط‌وخال غافل بود.
نکته ششم: رفع فیلترینگ از شبکه‌های فضای مجازی به عنوان فوری‌ترین اقدام اجتماعی و اقتصادی
بدون‌شک ازجمله شعارهای همیشگی جناب دکتر پزشکیان این بود که با مستقر شدن دولت چهاردهم، فیلترینگ از شبکه فضای مجازی زدوده خواهد شد. بنابراین اکثریت مردم ایران از جمله رای‌دهندگان به این دولت منتظر چنین اقدامی هستند و هیچ اعتنایی به اقلیت ناچیز و مدعیان انقلابی‌گری برای انسداد و ضرورت فیلترینگ ندارند. بدیهی است رفع فیلترینگ در شکوفایی و بهبود صدها کسب و کار و رونق اقتصادی بسیار موثر بوده و موجب کارآمدی بالای بخش خصوصی در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.
نکته هفتم: توقف اقدام موسوم به «طرح نور» و خشونت علیه زنان و جوانان
با استقرار دولت چهاردهم قرار بود؛ برخورد با زنان، دختران و جوانان متوقف شده و زندانیان سیاسی آزاد شوند ولی گویا این قصه پرغصه همچنان ادامه دارد و عده‌‌ای علاقه‌مند نیستند که این دولت به وعده‌های خود وفا کند و معتقدند علیرغم وعده‌های دولت باید این گونه طرح‌ها ادامه داشته باشد. البته قانون مصوب مجلس یازدهم علیرغم ده‌ها مورد ایراد جدی و مبنایی اخیرا ابلاغ شد و متاسفانه طرفداران مدعی به عنوان دلسوزی برای حفظ اسلام بدون توجه به تبعات اجتماعی آن، از آن حمایت می‌کنند و قانونی که پس از یک سال کش‌و‌قوس بین مجلس و شورای نگهبان آن هم براساس مصوبات یک کمیسیون خاص بر مبنای اصل 85 قانون اساسی نهایی شده است.
نکته هشتم: بی‌توجهی به مفهوم واقعی تغییر و تحول دردولت چهاردهم
بی‌تردید اکثریت رای‌دهندگان به جناب دکتر پزشکیان بر این باور بودند که با روی کار آمدن دولت چهاردهم شاهد تغییرات محسوس در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌المللی خواهند بود اما با کمال تاسف چنین وضعیتی را در این یکصد روز احساس نکرده‌اند. به عبارت دیگر علاوه بر تامین رضایت 49 درصد رای‌دهندگان، باید به دنبال جذب مشارکت اکثریت 51 درصدی هم که رای نداده‌اند، باشیم.
به راستی آیا دست‌اندرکاران دولت زمینه‌ای برای انتخابات شوراها، دولت و مجلس آینده فراهم کرده‌اند؟ که با این تحول و تغییر شاهد افزایش مشارکت مردم در انتخابات باشیم؟
نکته نهم: حفظ تمامیت ارضی و توسعه حضور مقتدرانه ایران در خلیج همیشه‌فارس و جزایر سه‌گانه ایرانی
حفظ تمامیت ارضی از اساسی‌ترین وظایف هردولتی در تمامی کشورهاست لذا ضمن محکوم‌کردن حمایت کشورهای روسیه، چین و اخیرا اتحادیه اروپا از ادعای واهی بر جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی، از رئیس‌جمهور انتظار می‌رود که با دیپلماسی فعال و پیشگیرانه، حفظ تمامیت ارضی و منافع ملی کشور را مجدانه دنبال نموده و با تنظیم برنامه‌های دقیق موجب توسعه مقتدرانه ایران در خلیج‌ همیشه‌فارس و جزایر سه‌گانه ایرانی گردد.
نکته دهم: جمع بین «میدان»  و «دیپلماسی» و حمایت از مظلومان جهان با حفظ منافع ملی
گسترش جنگ و خونریزی و ادامه کشتار مردم بی‌گناه غزه، فلسطین و لبنان از سوی رژیم غاصب اسراییل  100 درصد محکوم است، لذا حمایت خود را از مردم غزه و لبنان و همه مظلومان جهان با حفظ منافع ملی و با جمع «میدان» و «دیپلماسی» و هماهنگی کامل بین وزارت خارجه و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع همه‌جانبه از کشور عزیزمان ایران اعلام  داشته و امیدواریم تمامی کشورهای اسلامی و دولت‌های عربی با همبستگی کامل هرچه‌سریعتر رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی را سرجای خود بنشانند. البته ایران مقتدر همواره بدون‌آنکه در دام جنگ گرفتار آید، حق دفاع از خویش را برای خود محفوظ می‌دارد.
با آرزوی موفقیت دولت چهاردهم و سربلندی ملت همیشه سرافراز ایران
کمیته اطلاع‌‌رسانی حزب مردم‌سالاری
کد مطلب: 225544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *