۰
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۵

شرط پذیرش FATF از نگاه حسن سبحانی

نماینده سابق مجلس درباره پیوستن ایران به FATF و حل شدن مشکلات اقتصادی توضیحاتی ارائه کرد.
شرط پذیرش FATF از نگاه حسن سبحانی
به گزارش مردم سالاری آنلاین، اقتصاددان و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی در پاسخ به این سوال که آیا در فضای تحریمی پیوستن به FATF  مشکلی از کشور را حل خواهد کرد؟ گفت: برخی از مشکلات را حل خواهد کرد و ممکن است برخی مشکلات هم را ایجاد کند چون اف ای تی اف در آن محیط اقتصادی قرار می‌گیرد مسئله اقتصادی نیست بلکه آثار اقتصادی به همراه خواهد داشت. بنابراین اینکه به طور مطلق گفته شود به آن بپیوندیم به معنای کامل مطلوب و خوب است و اگر به طور مطلق نیز گفته شود نپیوندیم خوب نیست این حرف درست و علمی نیست.

بنا به روایت اقتصاد 100، وی ادامه داد: به هر حال اگر به FATF بپیوندیم گشایش هایی داریم اما یک سری اطلاعاتی داده می شود و به خاطر عدم شفافیت یا هر دلیل دیگری کارهایی می خواهد صورت گیرد مانع خواهند شد هزینه در آنجاست اینکه هزینه و فایده را در نظر بگیریم که اگر بپیوندیم فوایدی دارد اما یک سری کارها را نمی توان انجام داد. اینکه در مجموع هزینه و فایده  چه میزان است باید در این باره محاسبه صورت گیرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اطلاعات باید نشان دهد که فواید بیشتر است یا معایب و زیان آن. ممکن است در اقتصاد مزایا یا معایب داشته باشد. در مجموع اصل بحث، بحث غیر اقتصادی است و کشور باید برای حل مسائل تصمیمی کلان تر اتخاذ کند که اصلا تحریم نداشته باشد که به خاطر ملاحظه آن، مسئله، اقدام مالی مطرح می شود.

کد مطلب: 225202
برچسب ها: لوایح FATF
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *