۰
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰

گزینش ادارات، موجب دلخوری، بغض و نارضایت بدنه اجتماعی می شوند

در سال‌های اخیر از جمله نارضایتی‌های ایجاد شده در هسته گزینش استخدامی‌ها، استخدامی‌های آموزش‌ و پرورش بود. تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود درسال 99 گفته بودند: «باید در جذب معلمان، یک گزینش صحیح و خردمندانه انجام شود و اجازه‌ ورود نیروی بی‌کیفیت به آموزش‌وپرورش داده نشود.»
گزینش ادارات، موجب دلخوری، بغض و نارضایت بدنه اجتماعی می شوند

همچنین رهبر معظم انقلاب در جملات متعدد دیگری نیز به هسته گزینش اشاره کرده بودند: «در تشخیص‌ها، در گزینش اشخاص و در گزینش مسئولان باید خدا را در نظر بگیرید. گزینش باید گزینش هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد.»

در دیدار مردم قم در 18 دی ماه سال 82 نیز رهبر معظم انقلاب تاکید کرده بودند: «هم رد کردن آدم صالح، هم پذیرفتن آدم ناصالح، هر دو بد و هر دو خلاف است.» یکی از موارد مورد توجه در گزینش چند دهه اخیر، توجه به تعهد افراد است. بی‌شک با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب و برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های اصیل انقلاب، انتخاب افرادی در چهارچوب نظام اسلامی، امری صحیح است. اما آیا همانقدر که به تعهد افراد در گزینش‌ها دقت می‌شود، روی تخصص‌شان نیز تمرکز می‌شود؟
ردّ افراد مختلف و بعضا متعهد به انقلاب اسلامی در گزینش‌های اداری در دهه‌های اخیر، عموما منجر به دلخوری، بغض و درنهایت نارضایتی در میان بدنه و قشری خواهد شد که خودش برای خدمت به ملت و نظام پیش‌قدم شده است. در مواقعی حتی دیده شده که برای انتخاب یا انتصاب یک منصب، سال‌هاست قاعده شایسته‌سالاری فراموش شده و کار از طریق رابطه‌سالاری جلو می‌رود. البته در این میان ناگفته نماند که این مسئله با دورتر شدن از مرکز، تشدید می‌شود و هرقدر نظارت بر هسته گزینش کمتر باشد، اجحاف در حق افراد شایسته بیشتر و بیشتر می‌شود./روزنامه فرهیختگان

کد مطلب: 224529
برچسب ها: استخدام
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *