۰
سه شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۷

مرکز تخصصی تعمیر انواع اینورتر صنعتی

ازآنجاکه در تمام وسایل الکتریکی مدرن صنعتی می‌توانیم ردی از اینورترها ببینیم، عیب‌یابی و تعمیرات آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ چرا که هر لحظه ممکن است این دستگاه با مشکلاتی مواجه شود که عملکرد کل سیستم را با اختلال رو‌به‌رو می‌کند.

دستگاهی که برای کنترل سرعت موتورهای الکتریکی در لوازم الکتریکی مختلف صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرد، تحت‌عنوان اینورتر شناخته می‌شود. عملکرد دستگاه به‌گونه‌ای است که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند و مواردی مانند ولتاژ، توان و فرکانس به مقادیر موردنظر تنظیم می‌شوند.

قیمت اینورتر بسته به نوع برند آن متفاوت است و نحوه عیب‌یابی و تعمیرات هر برندی نیز ممکن است حساسیت‌های خود را داشته باشد؛ از‌این‌رو لازم است کار را به متخصصان امر بسپارید.

متداول‌ترین دلایل خرابی اینورتر

اینورتر دستگاهی است که با نام‌های مختلفی مانند درایو، درایو فرکانس متغیر، VFD و کنترل دور موتور در میان مردم شناخته می‌شود. هر زمان که این وسیله با مشکل مواجه شود، قطعا شاهد به‌هم‌ریختن عملکرد کل سیستم الکتریکی خود خواهید بود.

اینورترها به‌ دلایل مختلفی دچار آسیب می‌شوند که اگر بخواهیم به رایج‌ترین آن‌ها اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

• بی‌توجهی به برچسب اینورتر: درصورت بی‌توجهی به تک‌فاز یا سه‌فاز بودن اینورتر و اشتباه در اتصال بین درایو و برق، اینورتر دچار آسیب می‌شود.
• خرابی خازن: خازن یکی از بخش‌های ضعیف اینورتر محسوب می‌شود و اولین قسمتی است که دچار خرابی می‌شود و نیاز به تعویض دارد.
• خرابی IGBT: این قطعه ممکن است به‌دلیل گرمای بیش از حد، تهویه نامناسب یا ضربه‌خوردن دچار شکستگی و خرابی شود.
• خرابی باتری اینورتر: اگر باتری درایو معیوب باشد، اینورتر روشن نمی‌شود.
• سروصدای زیاد: شنیدن صدا از درایو نیز یکی از خرابی‌های جدی محسوب می‌شود؛ البته در اینجا منظورمان صدای فن خنک‌کننده دستگاه است که گاهی نیاز به تمیزکردن دارد.

قیمت اینورتر به کیفیت قطعات و اجزای به‌کاررفته در آن بستگی دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، به‌سراغ خرید اینورتر از برندهای معتبر بروید یا در صورت به‌وجود‌آمدن مشکل، تعمیر اینورتر ال اس، تعمیر اینورتر دلتا یا سایر برندهای مطرح را به متخصصانی بسپارید که از قطعات اورجینال استفاده می‌کنند.

خدمات تخصصی تعمیر درایو

در نقاط مختلف کشور، نمایندگی‌ها و مراکز تخصصی بسیاری وجود دارند که خدمات مختلف عیب‌یابی، تعمیر و نگهداری درایوهای صنعتی را ارائه می‌دهند. خدمات تخصصی مراکز معتبر شامل تعویض قطعات، تنظیمات مجدد دستگاه، آموزش کاربران و... نیز می‌شود که همگی توسط تکنسین‌های ماهر به‌انجام می‌رسند. همچنین، قیمت اینورتر و خدمات تعمیر و نگهداری آنها بسته به برند، مدل و ویژگی‌های آن‌ها در مراکز مختلف متفاوت خواهد بود که در هنگام خرید باید به‌دقت موردبررسی قرار بگیرند.

برخی از برندهای مطرح در تولید درایوهای صنعتی عبارت‌اند از: ABB ،Siemens ،Schneider Electric ،Danfoss ،LS ،Delta ،Vacon ،Hpmont و Mitsubishi Electric. تعمیرات این برندها اعم از تعمیر اینورتر دلتا، تعمیر اینورتر ال اس، جفران، اچ پی و.. در واحد تعمیرات تخصصی مراکز مختلف انجام می‌شود. توجه داشته باشید که هریک از این برندها دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی هستند که باتوجه‌به نیازهای صنعتی مختلف انتخاب و استفاده می‌شوند.

مراحل تعمیر انواع اینورترها

اینورترها مانند هر دستگاه الکتریکی دیگری دارای عمر مفید هستند که پس از گذشت آن، به سرویس و تعمیرات نیاز خواهند داشت. هر زمان که درایو شما با مشکلات مختلفی ازقبیل خرابی خازن یا باتری مواجه شد، مراحل تعمیر آن توسط مراکز معتبر تعمیرات تخصصی درایو به‌صورت زیر خواهد بود:

عیب‌یابی، تجزیه و تحلیل خرابی

در اولین مرحله از تعمیر درایو، باید به خرابی و علت آن پی برد. معمولا با بررسی خطای ظاهرشده برروی نمایشگر اینورتر می‌توان تا حدود زیادی نوع خرابی آن را تشخیص داد؛ اما در اغلب مواقع به‌دلیل روشن‌نشدن درایو، باید به بررسی بیشتر سخت‌افزاری دستگاه پرداخت.

بررسی اتصالات

اکنون باید اتصالات فیزیکی موردبررسی قرار بگیرند تا از درست‌بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود. درصورتی‌که اتصالی در کابل ورودی وجود داشته باشد، باعث بروز خطا در درایو خواهد شد.

بررسی فیوزها، سوئیچ‌ها و ترک‌های برد داخلی

ممکن است فیوزها یا سوئیچ‌های داخلی و خارجی اینورتر دچار سوختگی یا قطعی شده باشند که باعث روشن‌نشدن درایو می‌شود. با بررسی این موارد می‌توان راحت‌تر به تعمیر اینورتر پرداخت. توجه داشته باشید که قیمت اینورتر و تعمیر آن تا حدود زیادی به این قطعات داخلی بستگی دارد.

بررسی نرم‌افزارها و پارامترهای درایو

پس از آنکه قطعات الکتریکی موجود در برد قدرت و کنترل درایو و سایر قطعات داخلی موردبررسی و درصورت نیاز، موردتعمیر قرار گرفتند، نوبت به بررسی نرم‌افزاری دستگاه می‌رسد. گاهی اوقات تنظیمات نادرست پارامترهای موتور می‌تواند منحر به بروز اختلال شود.

درنهایت، با اتمام عیب‌یابی و تعمیر قطعات آسیب‌دیده، تست‌های عملیاتی گرفته می‌شود تا از صحت عملکرد اینورتر اطمینان حاصل شود.

تعمیرات تخصصی اینورتر در سوین صنعت

تعمیر اینورتر یکی از تخصصی‌ترین موارد تعمیرات لوازم الکتریکی صنعتی است که از حساسیت بالایی برخوردار است و باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای در این زمینه انجام بگیرد. مجموعه سوین صنعت ازجمله مراکز معتبر فعال در این حوزه است با کمک تکنسین‌های مجرب و تجهیزات پیشرفته خود، به‌سرعت و بادقت به عیب‌یابی و تعمیر اینورتر دلتا، تعمیر اینورتر ال اس و... خواهد پرداخت. همچنین اگر به‌دنبال مناسب‌ترین قیمت اینورتر هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به محصولات آن‌ها در sevinsanat.com بزنید.

کد مطلب: 223999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *