۰
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰

ارز اختصاصی به واردات خودرو از محل ارز آزاد است

وزیر صمت در جمع خبرنگاران بر تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید در صنایع به ویژه صنعت خودرو تاکید کرد و منبع ارز واردات خودرو را ارز آزاد عنوان کرد.
ارز اختصاصی به واردات خودرو از محل ارز آزاد است

محمد اتابک، صبح امروز در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره منبع تامین یک میلیارد دلار ارز واردات خودرو گفت: این ارز را بانک مرکزی و از محل ارز آزاد تامین کرده است. 

وی در تشریح اقدامات در دست انجام دولت برای صنعت خودرو توضیح داد: امیدواریم آرامش در بازار خودرو برقرار شود، ما باید با خودروسازان برای افزایش تولید صحبت کنیم و ارزی را که برای افزایش تولید به آن نیاز دارند را اختصاص دهیم و برق آنها را تامین کنیم تا تولید را افزایش دهند، واردات هم که در حال انجام است. 

اتابک در پاسخ به دیگر سوالات اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلاتی که تولیدکنندگان و بازرگانان در ارتباط با عملکرد وزارت صمت دارند حتما حل خواهد شد و برای مسائل دیگر که بین بخشی است و وزارتخانه های دیگر باید  در انجام آن همکاری داشته باشند برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در وزارت صمت داریم و این مسائل با همفکری خودشان یک به یک از بین می‌رود. اما آنچه واضح است این است که تولید امروز نیاز به سرمایه گذاری و تامین نهاده‌هایی دارد که مهم ترین آنها انرژی است و سعی می کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را حل کنیم. 

وی افزود: در برنامه هفتم در نقاطی که ارز به آنها اختصاص پیدا نمی کند کنترلی نخواهیم داشت اما بر زنجیره نظارت داریم و با توجه به نظارتی که بر زنجیره داریم قیمت‌ها را بررسی می کنیم.

کد مطلب: 223183
برچسب ها: ارز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *