۰
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۰

جزئیاتی از اتفاق تلخ ورزشگاه فولادشهر

طبق آنچه در آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال آمده، باید الزاماتی چون سه آمبولانس و یک پزشک دارای مدرک دکترای حرفه ای در روز مسابقه در ورزشگاه باشند.
جزئیاتی از اتفاق تلخ ورزشگاه فولادشهر
به گزارش مردم سالاری آنلاین، هفته چهارم لیگ برتر فوتبال با اتفاقی تلخ و ناراحت کننده آغاز شد. در یکی از دیدارهای جمعه شب که میان سپاهان و ملوان در ورزشگاه فولادشهر به میزبانی تیم اصفهانی برگزار شد، یکی از هواداران تیم میهمان در اواسط نیمه نخست دچار عارضه قلبی شد و متاسفانه جان خود را از دست داد.
به گزارش تابناک، پس از این اتفاق ناراحت کننده و فوت هوادار 62 ساله ملوان به نام مرتضی خائفی، صحبت های مختلفی مطرح و روایت‌های متناقضی از دلیل مرگ این هوادار قدیمی انزلی‌چی‌ها منتشر شد.
در این میان داوود رفعتی، ناظر بازی بیش از هر فردی در مظان اتهام و کوتاهی است. البته بخش قابل توجهی از اعتراضات و ناراحتی اعضای ملوان و اهالی فوتبال این است که او چرا مثل موارد مشابه در دیگر کشورها، جریان بازی را قطع نکرد. از سویی داوود رفعتی در تشریح شرایط و در مواجهه با سوالات درخصوص دیر رسیدن آمبولانس گفت:«هواداری که فوت کرد، در آمبولانس یک بار احیا شد ‌و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و تا دقیقه ۷۹ بازی هم زنده بود. براساس کدام قوانین من باید آمبولانس مخصوص بازیکنان را در اختیار تماشاگر بگذارم؟ اگر دو بازیکن سکته می‌کردند، چه کسی جواب می‌داد؟ من تخلف کردم و آمبولانس را در اختیار این تماشاگر گذاشتم.»
رفعتی درحالی می گوید تخلف کرده و آمبولانس متعلق به بازیکنان را در اختیار هوادار  قرار داده که براساس قانون باید سه آمبولانس برای یک بازی در دسترس و به عبارت دقیق تر در ورزشگاه باشد. در آئیین نامه آمده است:«دو آمبولانس با راننده مجهز به اکسیژن، ماسک، دستگاه AED  و آمپول و سرم و داروهای اورژانسی و پرسنل آموزش دیده برای پوشش و مصدومیت‌های احتمالی بازیکنان و تماشاگران. متناسب با حضور تماشاگران باید آمبولانس اورژانس و ‌موتور اورژانس در ورزشگاه حاضر باشد.»
با تمام این اوصاف، پیگیری های خبرنگار تابناک منجر به اطلاع از دو نکته مهم شد. در وهله اول اینکه دیروز سه آمبولانس طبق مقررات در ورزشگاه فولادشهر بوده است. دو آمبولانس در ضلع های جنوبی و شمالی زمین در نزدیک نقطه کرنر که در فیلم بازی هم قابل مشاهده است و یک آمبولانس دیگر هم داخل ورزشگاه و پشت فنس های زمین بوده است. حال اینکه چرا داوود رفعتی به گونه ای صحبت کرده که به نظر می رسد مشکل کمبود آمبولانس بوده را باید خودش توضیح دهد.
نکته حائزاهمیت دیگر اینکه در فصل نهم آئین نامه برگزاری مسابقات که «تسهیلات پزشکی» را دربرمی گیرد، آمده است:«باشگاه و هیئت فوتبال میزبان موظف است پزشکی را روز مسابقه که لزوماً دارای مدرک دکترای حرفه ای باشد، در ورزشگاهی که مسابقه برگزار می شود، حاضر نماید. اتاق پزشک اورژانس ورزشگاه، باید توسط مسئول پزشکی و پرسنل آموزش دیده در زمینه درمان اورژانسی پشتیبانی شود. مسئول پزشکی ورزشگاه باید پزشک آموزش دیده در زمینه درمان اورژانسی باشد.» الزام برای حضور پزشک در ورزشگاه برای مواردی مشابه چیزی است که دیشب روی سکوها اتفاق افتاد، یا در مواردی که بازیکنی نیازمند رسیدگی اورژانسی است. آنچه باشگاه سپاهان به عنوان میزبان این دیدار و هیات فوتبال اصفهان باید درباره آن شفاف سازی کنند این است که چرا پزشک طبق آئین نامه مسابقات در ورزشگاه نبوده است.
کد مطلب: 223023
برچسب ها: لیگ برتر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *