۰
شنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۵

این مناطق در تهران ایمن شدند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در تهران هر روز اقدامات ایمن‌سازی در حال انجام است و پایتخت هر روز ایمن‌تر می‌شود.
این مناطق در تهران ایمن شدند

علی نصیری درباره انجام برنامه‌های ایمن سازی در پایتخت گفت: تهران امسال، به پایگاه بزرگی از ایمن سازی تبدیل شده است و این امر با همکاری تمام دستگاه‌های مربوطه محقق شد.

وی افزود: ما پروژه‌های بسیاری در شهر تهران داشتیم که ناتمام مانده بود. به عنوان مثال، ایستگاه‌های مترو افتتاح شده بودند اما هنوز کارگاه‌های آن جمع نشده بود.این کارگاه‌ها بسیار خطرناک هستند و هر لحظه امکان شکستن و فروفریختن آنها وجود داشت که ما در حال پیگیری جمع آوری آن‌ها هستیم. 

نصیری گفت که علاوه بر این، در تهران حدود ۲۵۰ گود پرخطر داریم که رها شده بودند و هر لحظه امکان ریزش آن‌ها وجود داشت که تعداد ۵۰ گود تاکنون همانند گودهای برج میلاد و فرهنگ ایمن‌سازی شدند. 

همزمان که رئیس‌جمهوری جدید کشور از غیرممکن بودن زندگی در تهران با شرایط فعلی سخن گفت و این پرسش را مطرح کرد که آب تهران از کجا تامین می‌شود و منابع آب پایتخت از کجا می‌آید، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان تهران از ثبت رکورد جدیدی در دوره‌های خشکسالی و مصرف آب شهروندان تهرانی خبر داد.

وی افزود: علاوه بر بازدیدهای سازمان آتش نشانی از نظر حریق، کارشناسان مدیریت بحران نیز از ساختمان‌های بلند و مهم بازدید سازه‌ای به عمل می‌آوردند و تاکنون ۳۰۰۰ ساختمان تعیین تکلیف شده‌اند. 

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره ایمنی پل‌ها نیز گفت:‌ در گذشته سالی یک پل در شهر تهران ایمن‌سازی یا ساخته می‌شد اما در همین یک سال اخیر، ما ۱۱ پل را ایمن‌سازی کردیم. 

نصیری خطاب به شهروندان گفت: همه ما می‌دانیم که میزان ناایمنی‌های شهر بسیار بیشتر از این اعداد است اما باید دقت کرد که سال‌هاست که این موارد روی هم انباشته شده‌اند و به تازگی اقدامات موثری درحال انجام است. امسال شاهد هستیم که با همکاری همه دستگاه‌ها، اقدامات بسیار خوبی در زمینه ایمن سازی شهر آغاز شده و ادامه نیز دارد. بنابراین ما دیگر منتظر بحران نیستیم تا بعد از آن دنبال چاره باشیم و امروزه به فکر پیشگیری هستیم.

کد مطلب: 222969
برچسب ها: تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *