۰
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰

پیام مهم رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق

حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی خطاب به ملت و دولت عراق فرمودند: شما با رفتار و عمل خویش، کرامت اسلامی و مهمان نوازی خوب عربی را نشان دادید. همه این‌ها نشان از محبت سید الشهدا (سلام الله علیه) است.
پیام مهم رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق
به گزارش مردم سالاری آنلاین ؛ مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان که امروز به عراق سفر کرده است، با اهدای لوحی به نخست وزیر عراق، پیام رهبرانقلاب را به ایشان تقدیم کرد و در آن از ملت، دولت و موکب‌دارن عراقی به دلیل تلاش‌های انجام شده در پذیرایی از زوار اربعین تشکر کرد.

بنابر روایت جماران، متن کامل پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:

 آنچه شما -ای برادران عزیز عراقی-  در موکب های مستقر در راهها و رفتارهای کریمانه خود با زائران امام حسین (ع) انجام دادید، در جهان امروز بی نظیر است همچنانکه زیارت اربعین به خودی خود در تاریخ نظیری ندارد. بنابر این فراهم کردن امنیت برای ده‌ها میلیون از مردم و تامین سلامت آنها مأموریت بزرگ و بی‌نظیری در جهان ناامن امروز به شمار می‌رود.

 شما ای اصحاب و همراهان موکب‌ها، ‌ای کسانی که والاترین درجات کرامت، رحمت و محبت را  متجلی ساختید. به تمامی ملت بزرگ عراق و مقامات دولت این کشور که امنیت و فضا و شرایط مناسبی را برای زیارت اربعین فراهم ساختند و به ویژه از علمای بزرگوار و مراجع عظام عراق که فضا را آماده کردند، قدردانی می کنم چرا که  جاری کردن  احساسات برادرانه بین مردم و بین دو ملت، حقیقتاً جای تشکر دارد.

 شما با رفتار  و عمل خویش، کرامت اسلامی و مهمان نوازی خوب عربی را نشان دادید. همه این‌ها نشان از محبت سید الشهدا (سلام الله علیه) است. همانا محبت حسین بن علی (ع) در نوع خود بی‌نظیر است و هیچ شبیهی برای آن در طول زمان و مکان وجود ندارد.

از خداوند متعال می‌خواهم قلب‌های ما و شما را به این محبت بیش از پیش زنده و آباد گرداند. همانا  با حمد و سپاس خدا دایره جذب و گرویدن به سمت و سوی این محبت روبه گسترش است از رویارویی حماسی در غزه گرفته تا بسیاری از جوامع غیر مسلمان.

کد مطلب: 222864
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *