۰
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۲

جای نمایندگان جبهه پایداری بودم دست پزشکیان در دعوت به وفاق ملی را رد نمی‌کردم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس‌جمهور صحبت از وفاق می‌کنند من جای نمایندگان مجلس خصوصا جبهه پایداری بودم دست آقای پزشکیان را رد نمی‌کردم و اخلاقاً صلاح ممکلت را در وفاق می‌دانستم تا متهم به چوب لای چرخ دولت گذاشتن نشوم.
جای نمایندگان جبهه پایداری بودم دست پزشکیان در دعوت به وفاق ملی را رد نمی‌کردم

سعید شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات اخیر محمود نبویان که اطرافیان رئیس‌جمهور و افراد حاضر در دولت را اغتشاشگر و حامی اغتشاشگران خطاب کرده بود و اینکه آیا این قبیل ادبیات و ادعاها یک هشدار برای کارشکنی جریان تندرو در ابتدای کار دولت چهاردهم نیست، گفت: یک مطلبی را در خصوص ماجرای اغتشاشات یادآوری می‌کنم که ناآرامی‌های سال ۹۶ در مشهد آغاز شد، یک جست‌وجوی ساده کنید مشاهده خواهید کرد؛ در همان ایام ششم تا نهم دی ماه ۱۳۹۶ چه آقایانی در مشهد کنگره برگزار کردند و ساماندهی کردند برای اینکه آن اتفاقات رخ دهد آن زمان متوجه خواهید شد که ریشه ناآرامی‌ها به کجا بازمی‌گردد و جرقه ناآرامی‌‌های سال ۹۶ و ۹۸ کجا و چگونه زده شده است؟ و چه عواملی محرک ماجراهای خیابانی اعتراضات در شروع ماجرا بودند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: یک سرچ ساده می‌رساند که کنگره‌ای توسط جوانان یک ستاد انتخاباتی با محوریت  چهره‌های شناخته شده جریان پایداری در همان روزهایی که ماجرای سال ۹۶ در مشهد اتفاق افتاد، در حال برگزاری بود. ابتدا تجمعی به بهانه خطوط بی‌‌آرتی مشهد در حوالی چهارراه شهدا تا حرم شکل گرفت؛ کسبه آنجا جمع شدند تا اعتراض کنند، بعد عوامل نزدیک به همین جریان به اعتراضات دامن زدند و سویه‌اش را به سمت آقای روحانی و دولت بردند و بعد آن از ماجرای خیابان شهدای مشهد شروع شد، سپس به سمت خیابان امیر کبیر این شهر رفت و تبدیل به موج اعتراضات به صندوق‌ها و موسسه‌هایی مانند پدیده و غیره شد. اتفاقات در مشهد در سایه همین آقایان رقم خورد و بعد هم فراگیر شد و دامن مملکت را گرفت، ده‌ها نفر جان خودشان را از دست دادند و افراد زیادی هم هزینه‌های سنگینی دادند، حال ۹۸ هم به طریق دیگری بود.

وی ادامه داد: به طور کلی اگر بخواهم بگوییم محرک ضربه زدن به دولت آقای پزشکیان جناح‌های تندرو و مخالف ایشان هستند، عدم موفقیت آقای پزشکیان نان‌اش به سفره حامیان وی نمی‌رود که بخواهند چنین کاری انجام دهند. اطرافیان آقای پزشکیان و کسانی که تا الان منصوب شده‌اند، علی‌العموم مورد تائید دستگاه‌های امنیتی هستند و این حرفی که آقای نبویان زده بیش از این که برای آقای پزشکیان مسئله ایجاد کند در واقع بی‌اعتبار کردن و از استناد انداختن دستگاه‌های امنیتی کشور است که قانوناً موظف شده‌اند کسانی را مورد تائید قرار دهند که علی‌القاعده بررسی‌ها در موردشان انجام می‌شود.

شریعتی تاکید کرد: آقای نبویان بهتر است این حرف‌ها را نزند و این گفتار و رفتار نخ‌نما را تکرار نکند و به کار نمایندگی مجلس بپردازد و سعی کند با تدوین قوانینی برای بهبود معیشت و اقتصاد مملکت گام بردارد و روی برداشتن موانع قانونی از سر راه رشد و توسعه کشور متمرکز شود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور صحبت از وفاق می‌کنند من جای نمایندگان مجلس خصوصا جبهه پایداری بودم دست آقای پزشکیان را رد نمی‌کردم و اخلاقاً صلاح ممکلت را در وفاق می‌دانستم که خوشبختانه در مجلس و هنگام رأی اعتماد اتفاق افتاد و این را ادامه می‌دادم. اکثریت قاطع مجلس در جلسه رأی اعتماد  همراهی کردند و نشان دادند آماده پذیرش این همدلی هستند و کمک خواهند کرد که دولت در اجرای برنامه‌هایی که وعده داده موفق باشد. این اندک افراد تندرو که نان‌شان در حاشیه‌سازی و مطالب تند است، این‌ها هم به این اوج همدلی و وفاق بپیوندند تا متهم به چوب لای چرخ دولت گذاشتن نشوند.

کد مطلب: 222595
برچسب ها: جبهه پایداری
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *