۰
سه شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰

واکنش عربستان به ادعای هدف قرار گرفتن نفتکش آن کشور در دریای سرخ

در پی ادعاهایی مبنی بر هدف قرار گرفتن نفتکش عربستانی در دریای سرخ، شرکت کشتیرانی سعودی اعلام کرد: نفتکش «امجاد» در دریای سرخ مورد هدف قرار نگرفته است.
واکنش عربستان به ادعای هدف قرار گرفتن نفتکش آن کشور در دریای سرخ

 به نقل از شرکت کشتیرانی عربستان گزارش داد: نفتکش امجاد روز گذشته در دریای سرخ در نزدیکی نفتکش دیگری که مورد حمله قرار گرفت در حال حرکت بود اما هدف قرار نگرفت.

این شرکت در بیانیه‌ای افزود: ما به صراحت تاکید می‌کنیم که امجاد هدف قرار نگرفته و هیچ گونه آسیب یا آسیبی ندیده است.

شرکت حمل و نقل دریایی عربستان افزود: کشتی امجاد همچنان با تمام خدمه خود فعال است و به سمت مقصد برنامه ریزی شده خود ادامه مسیر می‌دهد.

شرکت حمل و نقل دریایی عربستان همچنین توضیح داد بلافاصله این مساله را به همه مراجع ذیربط اطلاع داد و همچنان با خدمه این کشتی در تماس است و از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد.

این در حالی است که رویترز روز دوشنبه به نقل از ۲ منبع آگاه گزارش داد که کشتی متعلق به یک شرکت سعودی در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت.

این ۲ منبع جزئیات بیشتری در مورد کشتی یا آسیب دیدن آن در نتیجه حمله فاش نکردند، در حالی که رویترز گزارش داد مشخص نیست که آیا ارتش یمن عامل حمله بوده یا خیر.

این امر پس از آن صورت گرفت که سازمان تجارت دریایی بریتانیا و شرکت امنیت دریایی Embrey اعلام کردند که یک کشتی تجاری در ۵۰ مایل دریایی بندر حدیده در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفته است.

این ۲ نهاد بریتانیایی همچنین اعلام کردند که یک نفتکش با پرچم پاناما در دریای سرخ در ۷۰ مایل دریایی شمال غربی «صلیف» مورد حمله دوم قرار گرفت.

ارتش یمن نیز در بیانیه‌ شب گذشته خود اشاره‌ای به هدف قرار دادن نفتکش سعودی نکرد.

کد مطلب: 222404
برچسب ها: عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *