۰
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۱

کاربرد های مهم پودر سنگ

در این مقله به بررسی کاربرد های بسیار مهم پودر سنگ پرداخته ایم.
کاربرد های مهم پودر سنگ

کاربرد های  بسیار مهم پودر سنگ

یکی از محصولات که معادن آن به وفور در ایران وجود دارد پودر سنگ می باشد . پودر سنگ ، خاک سنگ و یا آرد سنگ به محصولی گفته می شود که به طور طبیعی و یا به وسیله آسیاب های صنعتی تولید می شود . این متریال را می توان جز مهمترین محصولات ساخت و ساز دانست ، که به دلیل مزیت های خاص آن باعث شده بسیار حائز اهمیت شده است . همانطور که گفته شد برای بهتر درک کردن مزایا و کاربردهای آن بهتر است ابتدا با دو حالت این محصول آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم به بررسی کامل پودر سنگ بپردازیم . مزایا و معایب هر نوع از آن را بیان کنیم تا بتوانید در آینده خرید مناسبی داشته باشید . برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت پودر سنگ روزانه می توانید به سایت ما ب آدرس iran-poodr.ir گروه کارخانجات ایران پودر مراجعه نمایید.

پودر سنگ لاشه

حالت اول این محصول که از آسیاب شدن و کوبیده شدن لاشه های سنگ بری تولید می شود و کیفیت مناسبی نخواهد داشت . همچنین قیمت پودر سنگ پایین تری نیز خواهید داشت و تنها هزینه رفت و آمد خواهد داشت. این نوع پودر لاشه سفید تر از پودر معدنی می باشد ولی چسبندگی لازمه را نخواهد داشت و عملا جهت مصارف مورد نظر بدون کاربرد است. حتی بسیاری از سیمان کاران و یا موزاییک کاران پس از استفاده از این محصول اذعان داشته اند که دچار ترک خردگی می شود و کیفیت بسیار پایینی دارد. شاید این موضوع و مشکل را کاربر معمولی متوجه نشود ولی کسانی که سالهاست در این عرصه در حال فعالیت هستند به سادگی درک می کنند.

پودر سنگ طبیعی

در حالت دوم می توان به این موضوع اشاره کرد که بیش از 95 درصد از معادن پودر سنگ در شهر قم می باشد. قیمت پودر سنگ قم را نسبتا معدن داران این شهر مشخص می کنند. هنگامی که به معدن را مشاهده میکنید و کلوخه پودر سنگ را در دست می گیرد و وقتی یک فشار کم به آن می دهید به طور کامل پودر می شود . هنگام خرید توجه کنید یکی از مهمترین آیتم ها خلوص پودر سنگ می باشد . ما در گروه کارخانجات ایران پودر بالاترین کیفیت و همچنین خلوص بالای 96 به بازار ارائه می نماییم. پودر سنگ طبیعی به این شکل می باشد که از کاخانه بارگیری می شود و به کارخانه گروه کارخانجات ایران پودر منتقل می شود . در کارخانه توسط همکاران محترم به آسیاب صنعتی ، بسیار بزرگ و قوی ریخته می شود .

نکته ای که باید به آن اشاره کرد میزان خرد شدن پودر سنگ است . میزان خرد شدن پودر سنگ در دستگاه مش می باشد . بر اساس این مش است که کاربردهای آن مشخص می شود. نکته مهم برای خریداران محترم این است که اگر به طور مستقیم از معدن و کارخانه خرید خود را انجام دهید و واسطه ها را حذف نمایید بسیار قیمت پودر سنگ ارزان تر و اقتصادی تر خواهید داشت. مجموعه ما مفتخر است بهترین نوع و با کیفیت را به بازار کشور ارائه می کند و در این زمینه توانسته ایم رضایتمندی مشتریان را  از خوب بودن به بهترین بودن مبدل سازیم. یکی از نکاتی که هنگام خرید این محصول باید به آن توجه کنید است که اگر بخواهید به صورت کیسه ای خرید کنید کمی گران تر از تنی و فله می باشد و دلیل آن هم کیسه پروپیلناستفاده می کنیم.

بررسی تخصصی پودر سنگ

اگر بخواهیم تاریخچه مختصری از پودر سنگ بدانیم این است که اغلب این معادن به مرور زمان های بسیار طولانی و از طریق فرسایش یخچال ها و دریاها به وجود آمده است. این نوع از پودر سنگ یا کربنات کلسیم بسته به ساختار فیزیکی فرمولاسیون آن ها متفاوت می باشد. یعنی ممکن است درصد سیلیس و کلسیم و کربنات آن متفاوت باشد . به طور کلی مجموعه ما متفخر است پودر سنگی به بازار ارائه می دهیم که خلوص بالای 96 درصد دارا می باشد. ممکن است بعضی از کاربردهای این متریال بر اساس خلوص محصول متفاوت باشد. به عنوان مثال برای تولید یک محصول حتما باید خلوص آن بالای 90 درصد باشد و باید توجه ویژه ای به این امر داشته باشید.

کاربرد ها و مزیت های پودر سنگ

همانطور که تا به اینجا گفته شد پودر سنگ یا خاک سنگ نوعی محصول است که در صنعت های مختلف بسیار کاربرد دارد . خلوص بالا در میزان استفاده و کاربرد محصول بسیار مهم می باشد . یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین دلیل استفاده از این محصول قیمت آن می باشد . قیمت پودر سنگ بسیار نسبت به مصالح ساختمانی دیگر توجیه اقتصادی دارد. کاربرد و مزیت های این محصول فروش این محصول را در سطح کشور بسیار بالا برده و ما به عنوان گروه کارخانجات ایران پودر مفتخر هستیم که محصولی بدون واسطه و با قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه کنیم. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

پودر جوشقان

پودر جوشقان از جمله دیگر پودر سنگ های کشور می باشد که تنها در معدنی در روستای جوشقان اصفهان استخراج می شود . قیمت بالای پودر جوشقان به دلیل سفیدی بیشتر ، نرمی بیشتر و مش بالاتر است . در صنعت شیشه  تقریبا باید مشبروی 500 باشد. و یا در صنعت درب و پنجره یو پی وی سی باید مش 2500 باشد. همچنین در صنعت پزشکی نیز بسیار کاربردی بوده.

 

مصارف ساختمانی

از این محصول کاربردی در صنعت ساختمان بسیار استفاده می شود . به عنوان مثال برای کم کردن مصرف سیمان و پایین اوردن هزینه ها می توان جهت ساخت دوغاب قسمتی را پودر سنگ ریخت. از این محصول با تغییرات به عنوان آهک استفاده های بسیار فراوانی دارد . آهک نیز خود انواع مختلف و کاربرد های زیادی دارد . جهت ساخت موزاییک و سنگ فرش نیز جز مواد اولیه می باشد .

در صنعت کاغذ سازی

یکی کاربردهای کربنات کلسیم ساخت و تولید کاغذ می باشد . شاید پیش خودتان فکر کنید که کاغذ و پودر سنگ چه ارتباطی باهم دارند اما از این متریال می توان در ساخت مواد اولیه کاغذ استفاده نمود که باعث جلوگیری از قطع بسیاری از درختان خواهد شد . این کاربرد با محیط زیست سازگاری دارد به محیط زیست بسیار کمک می کند .

در صورت نیاز به هر یک از این پودرهای سنگی می‌توانید به وب‌سایت Iran-poodr.ir مراجعه فرمایید و با محصولات مختلف آن آشنا شوید. همچنین برای دریافت مشاوره پیش از خرید محصول، می‌توانید با شماره 02537202337 تماس حاصل فرمایید.

کد مطلب: 222317
برچسب ها: سنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *